Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Site web sau pagină de Facebook - ce să alegi?

14 iulie 2020
Strategii de promovare afacere, cum îți promovezi afacerea?

Întrebarea aceasta este una extrem de comună în rândul utilizatorilor noștri sau, chiar mai des, în rândul antreprenorilor care sunt la început de drum. ”Să-mi fac un site web care costă, sau mai bine mă rezum la a crea o pagină de Facebook business?”.

În articolul de astăzi, vom prezenta care sunt beneficiile unui site web în detrimentul unei pagini de Facebook, însă nu vom denigra în niciun fel ideea de a avea o pagină de Facebook. Aceasta este o metodă eficientă de a te poziționa în fața clienților tăi, însă nu ar trebui să fie singura!

Dacă ai nevoie de un site web eficient și foarte ușor de realizat, WebWave îți oferă toate instrumentele necesare pentru a intra în mediul online pregătit de orice. Vizitează astăzi site-ul nostru și vezi toate ofertele pe care le-am pregătit pentru tine!

Argumente, de ce ai nevoie de un site web pe lângă o pagină de Facebook pentru firmă:

  1. Pe Facebook nu ești proprietarul conținutului publicat

  2. Instrumentele de branding de pe Facebook sunt extrem de standardizate

  3. Poziționarea pe Google e aproape inexistentă.

  4. Un site web oferă foarte multă încredere, mai ales dacă este realizat corespunzător!

  5. Poți strânge clienți mult mai ușor, prin intermediul site-ului tău și a listei de e-mail-uri.

  6. Concluzie

 

Pe Facebook nu ești proprietarul conținutului publicat!

Atunci când ai un site și creezi conținut pentru acel site, tot ce tu ai realizat cu ajutorul puterii tale creative și a disciplinei rămâne în posesia ta. Orice blog, descriere de produs sau chiar istoria firmei tale vor rămâne pe veci în proprietatea ta. 

Pe Facebook, există oricând posibilitatea ca tu să ”ofensezi” platforma. Astfel, acel conținut poate să fie șters, iar tu să-ți pierzi toate statisticile pe acele postări. Practic, toată munca pe care ai depus-o pentru acel conținut ar fi în zadar, deoarece Facebook-ul a decis că acel conținut pe care tu l-ai postat nu este tocmai încadrat în reglementările lor.

Acest lucru se poate întâmpla foarte ușor. Raportările pot veni chiar de la competiția ta, iar conținutul tău va dispărea. Există, de asemenea, un caz și mai sumbru, în care toată pagina ta de Facebook este ștearsă. Acest caz este, bineînțeles, mai rar, dar dacă se întâmplă așa ceva, tot conținutul tău va fi pierdut. Toți urmăritorii tăi te vor da dispărut. Practic, toată munca ta va fi în zadar. 

Dacă ai un site, tu ești proprietarul conținutului tău. Asta nu înseamnă că poți publica orice. Trebuie în continuare să fii atent la modul în care vorbești și expui anumite problematici, însă nu există niciodată problema de a rămâne fără conținutul postat de tine pe site!

O pagină de Facebook este foarte ok, dar nu este o alternativă la un site web

Instrumentele de branding de pe Facebook sunt extrem de standardizate.

Toate paginile business de facebook arată aproximativ la fel. Există câteva tipare, precum shopping, persoană politică, afacere sau altele, însă nu schimbă foarte mult pagina ta de Facebook. 

Practic, elementele tale de branding nu pot ieși în evidență prea mult, pentru că oricât ar fi de bine realizate, pagina ta va arăta, în mare măsură, ca orice altă pagină de Facebook business din interiorul platformei de socializare.

Un site web creat de tine îți oferă posibilitatea de extindere a elementelor de branding în orice zonă a site-ului. Extremele laterale, partea de jos a site-ului sau header-ul, toate pot fi făcute exact cum ți-ai dori să arate. Practic, să deții un site web este exact ca atunci când îți construiești un magazin sau reprezentanță fizică. Poți să-l aranjezi exact cum dorești tu!

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Poziționarea pe Google e aproape inexistentă.

Singura modalitate ca oamenii să-ți găsească pagina de Facebook pe Google este să caute exact numele paginii tale. Practic, dacă tu ai o cofetărie, nu vei ajunge în căutările Google prin cuvinte cheie precum ”prăjituri București” sau ”tort cofetărie București”, ci doar dacă cineva va căuta exact numele brand-ului tău.

Din păcate, afaceri mici sau locale nu pot să se bucure de această particularitate, deoarece foarte rar se întâmplă ca aceste afaceri să fie cunoscute după numele brand-ului.

Un site îți poate oferi posibilitatea de a face uz de optimizarea motoarelor de căutare, pentru a oferi posibilitate câtor mai mulți posibili clienți să-ți găsească afacerea! De asemenea, un site îți oferă posibilitatea de a face reclame plătite direct prin intermediul Google.

 

Un site web oferă foarte multă încredere, mai ales dacă este realizat corespunzător!

În general, un site web prezintă o modalitate în plus de a arăta potențialilor tăi clienți că afacerea ta este una foarte serioasă. În mentalul comun există concepția că a face un site este destul de greu, iar afacerile care au un site bine realizat și securizat sunt de încredere.

Acest lucru este adevărat într-o anumită măsură, deoarece un site bine realizat și securizat este foarte de încredere. Din fericire, crearea unuia nu este nicidecum atât de grea pe cât susține majoritatea populației! 

O modalitate de a îți securiza site-ul este cumpărarea unui certificat SSL. Acest articol îți va prezenta mai multe informații despre ce înseamnă un certificat SSL și de ce este necesar acesta pentru orice site care se respectă și are de-a face cu datele personale ale clienților.

 

Poți strânge clienți mult mai ușor, prin intermediul site-ului tău și a listei de e-mail-uri.

Majoritatea site-urilor pe care intrați au construite, în interior, o modalitate de a reține adresele de e-mail. În general, magnetul pentru obținerea acestor adrese este reprezentat de o ofertă, un discount sau descărcarea unui material educativ din domeniul afacerii tale.

Oamenii tind să dea adresele de e-mail pentru ceva gratuit, fapt care nu este de condamnat. Până la urmă, adresele acelea de e-mail vor fi folosite tot în scopul bunăstării lor. 

După ce ai strâns o listă de adrese de e-mail, poți începe să faci o campanie de e-mail marketing prin care poți promova fie produsele tale, fie conținutul, direct în e-mail-urile persoanelor respective! 

Acest tip de marketing este foarte greu de realizat prin intermediul Facebook, deoarece poți strânge e-mail-uri doar cu ajutorul unor reclame plătite, iar acest lucru se întâmplă extrem de greu. 

Lista de urmăritori / folowerși rămâne oricum în baza Facebook și trebuie să plătești destul de mult pentru a ajunge la aceștia cu ajutorul reclamelor. 

Dacă tu ești proprietarul listei de abonați la newsletter, atunci îi poți aborda într-un mod mult mai simplu. Campaniile de e-mail marketing sunt unele din cele mai ieftine. Dacă numărul de abonați nu este prea mare îi poți aborda chiar și manual.

 

Concluzie

Concluzia acestui articol este aceasta: o pagină de Facebook este foarte ok pentru business-uri, dar nu este o alternativă la un site web. Tot timpul un site web va fi mult mai bine văzut de motoarele de căutare și clienți, iar aceștia se vor simți mai în siguranță atunci când cumpără ceva de pe un site bine realizat!

Un site web foarte rapid și ușor de făcut? De asta ai nevoie? Intră pe WebWave să descoperi cea mai ușoară metodă de a crea un site!

Autor: Patrunjel Eduard

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: