Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Cum poți afla dacă site-ul tău web a fost vizitat?

31 martie 2020
Ce este și cum creezi un landing page?

Elementul esențial al oricărui site web a fost și va fi întotdeauna utilizatorul. Design-ul, conținutul și toate funcționalitățile site-ului web sunt făcute special pentru fiecare dorință a utilizatorului, ca experiența acestuia să fie una cât mai completă.

Articolul de astăzi îți va arăta de ce este extrem de important să fii la curent cu utilizatorii site-ului tău, să vezi câte persoane vizitează site-ul tău, câte dintre ele sunt vizitatori noi sau din ce surse provin acești utilizatori.

Dacă ai nevoie de un site nou (în special dacă este vorba despre site-urile de tip landing page) pentru afacerea ta, WebWave te poate ajuta prin șabloane prestabilite și un timp de setare al site-ului extrem de scurt. A, am menționat că e gratis?

Conținutul Articolului:

  1. Ce este Google Analytics?

  2. Care sunt cei mai importanți indicatori Google Analytics?

  3. Care sunt cele mai importante rapoarte din Google Analytics pentru site-ul tău web?

  4. Cum îți influențează Bounce Rate-ul și Time On Page strategia SEO?

  5. Cum instalezi Google Analytics la site-ul tău web?

 

Ce este Google Analytics?

Google Analytics este cel mai cunoscut serviciu de analiză web din lume. Mai exact, acesta este un software dezvoltat de Google care îi permite site-ului tău să măsoare indicatori reali și extrem de importanți pentru site-ul tău web, precum ROI (return-on-investment).

Google Analytics poate fi folosit și în cazul în care ai o aplicație de mobil, deoarece aceasta va fi descărcată, în general, de pe Magazinul Play de la Google. Chiar și dacă nu e așa, Google tot îți va contoriza numărul de descărcări și demograficele persoanelor ce-ți descarcă aplicația.

Cu ajutorul Google Analytics, obții detalii extrem de importante despre clienții tăi. De multe ori, afaceri întregi și-au schimbat strategia de comunicare complet deoarece și-au dat seama că produsul lor este pentru un public țintă total diferit decât cel inițial gândit de ei.

Dacă ești deținătorul unui site web și-ți pasă cu adevărat de succesul acestuia, fie că este unul pentru o afacere a ta, un blog sau site-ul unui ONG pentru care lucrezi, folosirea Analytics-urilor de la Google este obligatorie pentru a asigura un flux informațional cât mai corect!

Conectarea sistemului Google Analytics la site-ul creat în ziua de azi este foarte recomandată de foarte mulți specialiști din domeniu. Motivul principal este faptul că acest modul oferă o mulțime de informații utile pentru promovarea site-ului, și aprecierea eficienței acțiunilor de promovare.

Vezi acest articol pentru a afla mai multe despre modalitățile de promovare a site-ului tău.

Vom enumera mai jos motivele concrete pentru care modulul Google Analytics a devenit un standard în domeniu:

  1. Google Analytics este un modul gratuit
  2. Instalarea lui nu necesită cunoștințe IT, doar parcurgerea atentă a instrucțiunii
  3. Google Analytics poate fi folosit de oricine pentru a accesa un set abundent de date prestabilite, plus posibilități avansate pentru persoanele cu cunoștințe IT profunde.
  4. Însuși modulul a devenit o sursă recunoscută a datelor care descriu performanța site-ului.

 

Care sunt cei mai importanți indicatori Google Analytics?

După cum am discutat deja la punctul doi, odată ce ai terminat de setat Google Analytics (felicitări!) urmează partea de folosire corectă a soft-ului. Deși inițial paginile pot părea complicate, îți vei da seama foarte repede că interfața este intuitivă.

Deci, dacă ai terminat, trebuie să urmărești câțiva indicatori. Care sunt cei mai importanți și ce înseamnă aceștia pentru succesul site-ului tău web?

  1. Bounce Rate - despre asta deja am scris un articol, pe care îl poți accesa apăsând aici. Dacă nu ai totuși timp, voi fi succint - bounce rate-ul este rata de vizite care se încheie după vizitarea unei singure pagini a site-ului tău web. De multe ori, un bounce rate mare poate fi un prim semnal că ceva nu funcționează bine pe site-ul tău, fie din perspectiva tehnică fie în ceea ce privește conținutul.

  2. Timpul sesiunii - reprezintă cât de mult timp petrec utilizatorii pe site-ul tău. Media aceasta îți va arăta dacă ar trebui să-ți schimbi strategia de marketing. Dacă timpul mediu al sesiunii este unul mic, poate ai vrea să promovezi mai mult produsul și mai puțin brand-ul tău. Brand-urile cresc treptat, dar ca să rămâi în viață, ai nevoie de vânzări.

  3. Intrări - acestea reprezintă numărul de sesiuni deschise ale site-ului tău. Acest indicator nu va contoriza fiecare pagină pe care intră utilizatorul, ci doar începutul sesiunii de navigare web.

  4. Utilizatorii noi - un indicator ideal, care îți va arăta cât de bine funcționează eforturile tale de marketing! Dacă ai mulți utilizatori noi, vei putea și să vezi de unde vin aceștia, dar despre acest lucru o să discutăm la punctul 4.

  5. Utilizatori reîntorși - din nou, un indicator care ar fi bine să fie mare. Dacă utilizatorii se întorc pe site-ul tău, înseamnă că experiența a fost una benefică iar conținutul prezentat de tine este unul de calitate.

Pe lângă acești indicatori există și alții, la fel de importanți. Sfatul nostru este să explorezi aplicația cât mai mult și să vezi care sunt indicatorii pe care trebuie să-i urmărești și care sunt cei ce nu contează foarte mult pentru tine!

Cu un Time-On-Page mic, șansele ca Google să-ți ducă site-ul în primele site-uri pe bază organică sunt zero

 

Care sunt cele mai importante rapoarte din Google Analytics pentru site-ul tău web?

Din nou o să încerc să fiu cât mai succint, pentru că știu că abia aștepți să îți setezi contul de Google Analytics și să treci la treabă!

  • Momentul când utilizatorii intră pe site - acest raport îți va permite să ajustezi strategia de comunicare, astfel încât blog-urile noi sau informațiile importante să fie postate atunci când urmează să ai cât mai mulți oameni pe site.

  • Regiunea și dispozitivele de unde îți este accesat site-ul - Dacă mai mult de 50% din utilizatori sunt, să spunem, francezi, iar site-ul tău este în română, poate ar trebui să faci o versiune în franceză a site-ului tău (cine știe, poate produsul tău este perfect pentru francezi, dar total nepotrivit pentru români). 

  • De asemenea, fii foarte atent de pe ce dispozitive îți accesează utilizatorii site-ul web. Dacă aceștia o fac de pe smartphone, iar site-ul tău nu este unul responsiv, atunci ai o mare problemă!

  • Canalele de unde provin utilizatorii - raportul legat de canale îți va da mai multe indicii despre strategia ta de marketing. Aceștia pot proveni din SEO, Social Media, e-mail, direct marketing sau paid ads. Google Analytics îți va lua aceste date și ți le va înmâna frumos, cu o fundă roșie (ei, nici chiar…). Cât de cool e asta?

Cei mai importanți parametri Google Analytics

Cum îți influențează Bounce Rate-ul și Time On Page strategia SEO?

Cei doi indicatori sunt indici esențiali pentru Google legat de strategia ta SEO. Astfel, dacă cei doi indici au de suferit, site-ul tău va avea și mai mult de tras de pe urma acestora. Un bounce rate mare îi va arăta Google-ului fie că timpul de încărcare este unul prea mare, conținutul nu este unul bun sau site-ul pur și simplu nu se încarcă.

Dacă combini asta cu un Time-On-Page mic, șansele ca Google să-ți ducă site-ul în primele site-uri pe bază organică sunt zero!

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Cum coenctezi Google Analytics la site-ul tău web?

Sau, mai exact, cum va putea Google Analytics să-ți analizeze site-ul web, pentru a se asigura că este un site web eficient!

Setarea Google Analytics nu este complicată, însă necesită puțină atenție. O să fac un mic ghid din 3 pași:

  1. Creează-ți cont în Google Analytics

  2. Setează o proprietate (aplicație sau site web) în Google Analytics.

  3. Setează codul de urmărire pe site-ul tău web.

Poate părea puțin complicat, dar credeți-mă, e foarte simplu. Vezi găsi aici o instrucțiune detaliată pentru conectarea sistemului Google Analytics la site-ul tău creat în WebWave.

Dacă ai nevoie de un site web nou, WebWave e soluția.

Autor: Patrunjel Eduard

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: