Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

Urmărește-ne pe:

Programul WebWave.

Prețuri. 

Materiale. 

Companie.

Ce sunt vânzările B2B și ce pot însemna pentru afacerea ta?

 

Orice afacere are nevoie de canale de vânzare și de clienți. În funcție de produsul sau serviciul oferit, trebuie să îți alegi modelul de afacere cel mai profitabil pentru tine. De foarte multe ori, asta reușește să facă diferența între afacerile de succes și cele care trebuie să închidă. 

Un alt factor care face diferența este prezența online a afacerii. Fie că vinzi B2B sau B2C, lucruri despre care vorbim imediat, este foarte important să fii ușor de găsit în online, iar un website este punctul perfect de plecare. WebWave îți poate acoperi această nevoie foarte ușor.

Modul în care o afacere decide să-și vândă produsul sau serviciul este foarte important. O afacere poată să vândă național sau internațional, poate să aibă un serviciu disponibil pentru toată lumea sau doar pentru o mică parte din audiență. Pentru unele afaceri poate fi mai profitabil să facă înțelegeri directe cu clienții sau cu alte afaceri. 

Totul ține de analiza audienței și a pieței și de modul în care vrei să evolueze afacerea ta. 

Ca să-ți venim în ajutor, o să trecem astăzi prin modul de vânzări B2B:

(Fă click pe link pentru a ajunge la partea corespunzătoare a articolului)

  1. Ce sunt vânzările B2B?

  2. De ce piața B2B este una atractivă?

  3. Care este diferența dintre B2B și B2C?

    1. Procesul decizional este mult mai complicat

    2. Dimensiunea pieței este mai mare

    3. Politica de prețuri poate fi mai complexă și mai flexibilă

    4. Implică relații pe termen lung

 

Să începem cu începutul: 

Ce sunt vânzările B2B?

B2B se traduce în engleză ca “Business to Business”, adică de la afacere la afacere. Este o formă de tranzacții între două afaceri. Așadar, în loc de o afacere care vinde direct unui client, cum se întâmplă, de exemplu, în cazul supermarketurilor, vânzările B2B se produc între două afaceri. 

De exemplu, există o firmă de construcții care încheie un contract cu o firmă de IT pentru a le construi noul birou. Acel contract a fost încheiat între două entități juridice, nu între două persoane fizice și este un tip de vânzare B2B. 

De cele mai multe ori se întâmplă în lanțurile de producție. O companie are materia primă și face un contract de vânzare cu o companie care poate transforma materia primă într-un produs și așa mai departe. Evident, tranzacțiile B2B se pot face și în mediul online, la fel de ușor ca cele pe care le face orice consumator. 

Dacă un site are opțiunea de a factura pe firmă, e destul de ușor să faci o tranzacție B2B și în online.

 

De ce piața B2B este atractivă? 

Răspunsul cel mai scurt la această întrebare este: sumele de bani care se rulează. 

Dar, ca de fiecare dată, acest lucru depinde de mulți alți factor. Piața și vânzările B2B tind să fie mai atractive pentru că oferă o anumită siguranță și pentru că se fac vânzări mai mari în timp mai scurt. 

Să luăm un exemplu: să spunem că ai o firmă de servicii de consultanță IT. Poți merge direct la clienții fizici, pe rând, acasă, să le faci o evaluare și o consultanță. Ai putea avea 10 clienți pe zi, în medie. Dar dacă lucrezi cu firme, acestea te vor chema să faci consultanță IT pentru sutele de computere și software-uri pe care le folosesc și o singură companie îți poate aduce sute de clienți. Mai mult, dacă lucrează bine cu tine, îți vor solicita serviciile în continuare. 

Asta face piața de B2B să fie atractivă. E mult mai sigur că o companie mare va avea o putere mai mare de cumpărare și va fi dispusă să investească mai mulți bani și, deci, să facturezi mai mult. Cu toate acestea, modelul B2B nu se potrivește pentru toate firmele și are riscurile lui. De aceea e foarte important să-ți cunoști afacerea cât mai bine. 

Ce sunt vânzările B2B și ce pot însemna pentru afacerea ta?
05 iulie 2022

Care este diferența dintre B2B și B2C?

Am definit deja că B2B se referă la tranzacții între afaceri. La polul opus este B2C, în engleză tradus ca “business to consumer”, adică de la afacere la client. Asta înseamnă că afacerile vând direct clienților, ca atunci când mergi la supermarket să-ți faci cumpărăturile sau comanzi online de la magazinele preferate. 

Dincolo de diferențele în termeni, haide să vedem și altele, care pot cântări destul de mult: 

 

Procesul decizional este mult mai complicat

Chiar dacă în cazul B2B contractele sunt mai mari, decizia de semnare a acestora este mult mai dificilă. 

În momentul în care semnezi un contract cu o firmă, trebuie să iei în considerare câteva aspecte: te vei putea ține de acel contract, vei fi confortabil cu schimbările rapide, dorești să intri în această cursă pe termen lung și multe altele? 

Spre deosebire de B2C, unde decizia se face repede și vânzarea este imediată. 

 

Dimensiunea pieței este mai mare

Dimensiunea piețelor de B2B este mai mare. În mod logic, o firmă este mai mare decât o persoană fizică. Asta înseamnă că are și putere de cumpărare mai mare, ceea ce duce la contracte mai bune și la tranzacții constante. 

Piața de B2C se bazează pe volume de cumpărare: ai nevoie de 10.000 de oameni în magazin pe lună ca să vinzi de o anumită sumă. Pe de cealaltă parte, dacă o firmă care se bazează pe B2B are avea 10.000 de firme, am vorbi despre cu totul alte cifre. 

 


 

E mult mai sigur că o companie mare va avea o putere mai mare de cumpărare și va fi dispusă să investească mai mulți bani și, deci, să facturezi mai mult

 


 

Politica de prețuri poate fi mai complexă și mai flexibilă

În momentul în care lucrezi B2B și negociezi cu alte afaceri, flexibilitatea pe care o ai în ceea ce privește prețul, adaosul, reducerile și multe altele este mai mare. 

De exemplu: compania ta are un contract cu o altă companie de 5 ani. Aceștia cumpără constant de la tine, plătesc mereu la timp și nu ai nimic de reproșat la adresa lor. Așadar, te decizi să le faci o reducere de preț și astfel întărești și mai tare relația cu ei, iar ei cresc volumele comandate. 

Chiar dacă și cei care vând B2C pot face reduceri, acestea se fac în funcție de produsele din stoc și momentul anului. Așadar, politica nu este extrem de flexibilă și este o decizie mult mai complicată. 

 

Implică relații pe termen lung 

Evident, relațiile B2B sunt relații pe termen lung. Sau, cel puțin, așa ar fi cel mai bine pentru afacerea ta. 

În momentul în care reușești să câștigi încrederea unei afaceri, aceștia nu vor mai dori să treacă prin tot procesul de a găsi altă firmă cu care să colaboreze. Așadar, e important să legi relații și la nivel personal, dar și la nivel profesional. 

Afacerile B2C pot face asta prin strategii de loializare a clienților. Cu toate acestea, relația firmă-client nu poate fi la fel de personală precum poate fi cea firmă-firmă. 

 

Indiferent de modelul de vânzări pe care îl vei alege pentru afacerea ta (pot fi și amândouă), ca să ajungi la afaceri sau la clienți ai nevoie de un website. Creează unul cu ajutorul WebWave.

Autor: Patrunjel Eduard

Alătură-te celor 429 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Cele mai citite articole. 

Panoul Webmaster

Înregistrare

Logare