Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Ce este SEO?

22 decembrie 2020

Optimizarea motoarelor de căutare (SEO) a devenit în ultima vreme un concept cheie pentru marketingul digital. Acesta îți permite să obții clienți în mod organic, cu ajutorul motoarelor de căutare precum Google.

Dacă te interesează SEO și vrei să testezi funcționalitățile pe site-ul tău web, haide să vezi cum funcționează optimizarea SEO în interiorul platformei WebWave și cât de ușor o să fie să te găsească clienții pe Google. Intră aici!

În articolul de astăzi vom discuta despre ce înseamnă acest concept deja foarte cunoscut pe nume SEO, care sunt câteva tehnici pe care le poți practica oricând, care sunt factorii care te ajută să urci cât mai sus în rankurile Google și, la final, câteva recomandări gândite special pentru tine!

Conținutul articolului:
(Fă click pe link pentru a ajunge la partea corespunzătoare)

  1. Ce este SEO?

  2. On-site optimization și off-site optimization

  3. Tehnici SEO

    1. White Hat SEO

    2. Black Hat SEO

  4. Factorii care te ajută să urci în rankurile Google:

    1. Calitatea conținutului SEO

    2. Linkuri externe de calitate

    3. Experiența utilizatorilor

  5. Ce înseamnă trafic organic?

  6. Cât costă SEO?

  7. Recomandări!

    1. Evită tehnicile Black Hat

    2. Scrie doar conținut de calitate

    3. Asigură-te că experiența utilizatorilor este cât mai lină

 

Ce este SEO?

Definiția SEO este următoarea: procesul prin care un site web este perfecționat, în urma căruia va ajunge să fie văzut de mult mai mulții utilizatori în interiorul unui motor de căutare. De multe ori, acel motor de căutare este Google, însă asta nu este o regulă!

Optimizarea motoarelor de căutare a devenit un trend și din ce în ce mai multe afaceri încearcă să facă asta, însă greșesc cu chestii simple. O să discutăm în continuare despre greșelile făcute de unele site-uri web atunci când încearcă să facă SEO fără să știe mai multe detalii despre acest concept!

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

On-site optimization și off-site optimization

Există 2 tipuri de optimizări disponibile pentru SEO: On-site și off-site: 

Când vorbim despre On-site ne referim la orice există pe site-ul tău: conținutul, cuvintele cheie, link-uri din articolele tale către alte articole de pe site-ul tău sau chiar optimizarea codului pentru a fi în ton cu tendințele din lumea Tech.

În schimb, off-site SEO face referire la prezența site-ului tău pe World Wide Web. Fie că ne gândim la apariții în ziare, alte site-uri de specialitate sau pur și simplu prezența pe Facebook, off-site SEO determină încrederea pe care site-ul tău o prezintă sau ar trebui să o prezinte în fața clienților.

Motoarele de căutare funcționează pe bază
de text

Tehnici SEO

White Hat SEO

Prima dintre tehnicile SEO pe care o amintim ar fi și cea de preferat atunci când dorești ca site-ul tău să ajungă sus în rankurile Google într-un mod corect și transparent. Caracteristici întâlnite la această tehnică sunt: conținutul de calitate, experiența utilizatorilor extrem de fluentă, accent pe cuvinte cheie care relevă exact conținutul site-ului tău web și site-uri care linkuiesc înapoi spre tine ce dețin o anumită autoritate.

 

Black Hat SEO

Acest tip de SEO este unul care îți poate aduce rezultate pe termen scurt, însă dacă vrei să faci asta pentru o perioadă lungă de timp, SEO-ul Black Hat va fi văzut foarte prost, într-un final, atât de clienți cât și de motoare de căutare.

Tacticile care fac această tehnică să fie urâtă de către comunitatea marketingului digital sunt îndoparea cu cuvinte cheie fără noimă a conținutului și link-uri către site-ul tău pe anumite site-uri web fantomă sau extrem de dubioase.

 

Factorii care te ajută să urci în rankurile Google:

Calitatea conținutului SEO

După cum am spus deja, calitatea este cheia! Oricât de mult ai încerca să optimizezi codul, să apari pe alte site-uri web sau să ai un site frumos, dacă conținutul tău nu este optimizat, motoarele de căutare nu te vor lua în considerare. Până la urmă, motoarele de căutare funcționează pe bază de text.

 

Linkuri externe de calitate

Dacă alte site-uri privite bine de către motoarele de căutare scriu despre tine și pun link către site-ul tău, acela este considerat un backlink. Mai multe astfel de linkuri de calitate vor arăta atât motoarelor de căutare cât și consumatorilor că faci ceva bine și că meriți să fii acolo!

 

Experiența utilizatorilor

În ultimii câțiva ani, s-a observat o direcție foarte clară a evoluției algoritmului Google. Deși textul este în continuare primordial, asta nu înseamnă că restul aspectelor legate de SEO contează mai puțin. Un aspect cheie este experiența pe care utilizatorul o are pe site-ul tău.

Aici intră orice, de la cât de repede se încarcă site-ul web, cât de mare este rata de respingere a site-ului tău sau dacă acesta funcționează la fel de bine pe mobil precum funcționează pe desktop.

 

Ce înseamnă trafic organic?

Traficul organic reprezintă persoane care îți vizitează site-ul web prin metode organice, precum SEO, postări de social media, evenimente de PR sau articole în ziar. În traficul organic nu se încadrează persoanele care ajung pe site-ul tău web cu ajutorul reclamelor plătite.

 

Cât costă SEO?

SEO nu costă nimic, spre deosebire de reclamele plătite. Sunt zeci de cursuri care te pot învăța diferite tehnici mai comprehensive despre SEO, care fie sunt gratis, fie costă maxim 10 dolari. Cu 10 dolari, o reclamă ajunge la un număr limitat de oameni, din care probabil nimeni nu va comanda de pe site-ul tău ceva.

Dacă dorești, poți să angajezi un om specializat pe partea de SEO care să îți optimizeze site-ul și să se ocupe și de conținut. Totuși, dacă ai un buget limitat de marketing, poate te-ai putea orienta să faci SEO singur și să investești banii altundeva.

 

Recomandări!

Evită tehnicile Black Hat

Tehnicile Black-Hat îți pot aduce inițial clienți, însă site-ul tău va fi considerat o mare problemă de către motoarele de căutare, odată ce acestea se prind de modalitățile tendențioase prin care încerci să faci rost de clienți. Evită aceste tehnici de SEO cu orice preț.

 

Scrie doar conținut de calitate

Conținutul de calitate este cheia. Rezumă-te la nișa ta, scrie conținut pe care oamenii din nișa ta ar dori să-l citească și privește cu bucurie la oamenii care chiar învață ceva de la tine!

 

Asigură-te că experiența utilizatorilor este cât mai lină

Experiența utilizatorilor, mai departe de SEO, poate fi factorul determinant dacă oamenii vor cumpăra sau nu. Acest lucru face ca afacerea ta să rămână în picioare sau să decadă. Este experiența utilizatorilor corectă? Dacă nu, poate ar trebui să investești niște bani acolo!

Platforma WebWave te ajută să creezi site-uri optimizate pentru SEO, îmbunătățind codul sursă a site-ului și oferind acces liber la toate setările necesare. Tot ce trebuie să faci e să scrii conținut bun, plin de cuvinte cheie relevante! Click aici să îți creezi propriul site astăzi!

Autor: Patrunjel Eduard

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: