Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

De ce magazinul online nu vinde - 12 erori de marketing și business

07 decembrie 2021
AI in E-commerce: Viitorul cumpărăturilor online

Care este scopul principal al unui site magazin online? Prezența digitală a afacerii tale? Da, sigur, aceasta este importantă, dar nu crucială. Stocarea unor produse pe internet? Din nou, poți considera acest lucru ca fiind parte din strategia ta de business, însă nu poți considera că este cel mai important.

Dacă dorești un magazin online, însă bugetul tău nu este unul exorbitant, te invităm să-ți creezi un site magazin online simplu și rapid, cu ajutorul platformei WebWave. În editorul nostru vei găsi tot ce ai nevoie pentru a te asigura că viitorul magazinului tău online este, pentru început, asigurat.

Scopul principal al unui magazin online este să vândă cât mai multe produse. Indiferent dacă vorbim de stocuri mari sau de un singur produs, numărul comenzilor trebuie să fie într-o continuă creștere. Acea creștere o să apară doar dacă te asiguri că eforturile tale de business și marketing sunt puse la punct și sunt respectate întocmai planului. 

În articolul de astăzi îți vom prezenta cele mai comune 12 erori de marketing și business care pot apărea în magazinul tău online, ca să te asiguri că:

  1. Dacă suferi deja din cauza acestor erori, poți repara situația

  2. Dacă încă nu ai comis aceste erori, stai cât mai departe de ele

Astfel, cele 12 erori sunt:

(Fă click pe link pentru a ajunge la partea corespunzătoare a articolului)

  1. Prețuri prea mari pentru produsele din magazinul tău online

  2. O gamă prea variată de produse

  3. Scalarea afacerii este greoaie în condițiile unei marje mici de profit

  4. Lipsa investițiilor în content marketing

  5. Lipsa unui plan pentru optimizarea SEO

  6. Nu te întorci la oamenii ce și-au abandonat coșul de cumpărături

  7. Opțiuni insuficiente pentru clienți

  8. Lipsa opțiunilor sau a informațiilor despre retururi

  9. Nu ai review-uri sau testimoniale

  10. Nu ai prezente informații despre modul în care livrezi și care sunt curierii cu care ai ales să colaborezi

  11. Lipsa opțiunilor de achitare diverse

  12. Aprecierea necorespunzătoare a performanței magazinului tău online

 

Prețuri prea mari pentru produsele din magazinul tău online

Această eroare este una destul de comună, însă nu apare întotdeauna din cauza prețului prea mare pentru produse. Din contră, prețul poate este unul corect, însă dacă publicul tău țintă consideră că produsele tale nu merită acei bani, atunci nu îți va cumpăra produsul.

În acest caz, apar 2 opțiuni - fie îți schimbi publicul țintă, fie începi să faci un marketing mai agresiv, prin care convingi publicul că produsele tale sunt cu adevărat valoroase și merită toți banii! 

 

O gamă prea variată de produse

Americanii au o zicală destul de interesantă: ”Analysis is paralysis” - Analiza paralizează. Practic, atunci când un om are prea multe alegeri de analizat, se va bloca și nu va duce procesul de achiziție până la capăt.

Când ești la început, sfatul nostru este să reduci numărul de produse. Dacă acelea au succes, abia atunci poți adăuga produse noi, ca să oferi și elementul de noutate magazinului tău online!

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Scalarea afacerii este greoaie în condițiile unei marje mici de profit

Prețul nu trebuie să fie prea mare, însă asta nu înseamnă că un preț sub cel de producție are, vreodată, sens în afaceri. Astfel, profitul este necesar, pentru a te asigura că scalarea afacerii tale este una lină și posibilitatea scalării nu este doar în capul tău. 

Calculează marja de profit de care ai nevoie pentru a te asigura că scalarea afacerii tale există și merge cât mai rapid!

 

Lipsa investițiilor în content marketing

Degeaba investești câteva sute de lei pe lună pe boost post pe Facebook - acele tipuri de reclame nu funcționează dacă conținutul tău nu este pus la punct. Scrie articole de blog, creează videoclipuri, fă un podcast sau creează câteva infografice - acest conținut va fi apreciat de clienții tăi și le va arăta acestora că îți pasă de informațiile pe care le oferi lor.

De asemenea, crearea acestui tip de conținut te va pune pe un palier mai înalt în ochii clienților și a industriei tale, deoarece vei arăta că știi cu adevărat ”cu ce se mănâncă” domeniul tău.

 

Lipsa unui plan pentru optimizarea SEO

Optimizarea SEO sau optimizarea motoarelor de căutare este importantă pentru magazinul tău online, dacă vrei ca acesta să fie găsit printr-o simplă căutare pe Google. Dacă vrei să afli mai multe despre SEO și cum poți să ajungi cât mai sus în rank-ul Google, citește articolul acesta: Cum faci optimizarea SEO pentru site-ul propriu? Tutorial pas cu pas!

 

Nu te întorci la oamenii ce și-au abandonat coșul de cumpărături

Te-ai uitat vreodată peste analiticile site-ului tău și nu ai înțeles de ce oamenii introduc în coș anumite produse, însă nu le și cumpără? Ei bine, de multe ori este posibil ca ceva să apară în acel moment și să nu mai aibă timp să finalizeze comanda. Aici vii tu, împreună cu funcționalitățile de e-mail marketing și retargeting, și îi aduci aminte clientului tău că acesta și-a uitat câteva produse în coș!

Această tactică de marketing este una extrem de simplă, dar care te asigurăm că va da roade cu adevărat!

Dacă ai un magazin online ești obligat să colaborezi cu o firmă (sau mai multe) de curierat

Opțiuni insuficiente pentru clienți

Opțiunile sunt necesare pentru clienții tăi. Când spunem asta, nu ne referim doar la produse, ci și la categoriile de produse sau funcționalitățile pe care magazinul tău online ar trebui să le aibă. Dacă un client nu se poate bucura în totalitate de magazinul tău online și nu poate să ajungă dintr-un punct A într-un punct B doar printr-un click, înseamnă că tranzitul este mult prea lung! 

 

Lipsa opțiunilor sau a informațiilor despre retururi

Inevitabil vor exista probleme - unele industrii suferă mai mult din cauza retururilor decât altele. Industria fashion, în special, se ”bucură” de cele mai multe retururi. Trebuie să știi, înainte să-ți deschizi un magazin online sau dacă ai unul deja, că ești obligat să oferi retur oamenilor care comandă de pe site-ul tău.

În footer-ul site-ului tău web asigură-te că ai o pagină dedicată retururilor! Astfel, clienții tăi care au probleme cu comanda lor o vor putea rezolva cât mai repede!

 

Nu ai review-uri sau testimoniale

Testimonialele sunt cruciale - acestea le arată clienților tăi că produsul tău este apreciat din anumite motive și că funcționează într-un anumit mod. Astfel, invită clienții care au comandat deja acel produs să îi lase un review sau un testimonial. 

Dacă aceștia nu sunt foarte dornici, le poți oferi un cod de reducere de 10% pentru următoarea comandă - astfel vei obține mai multe comenzi și vei prezenta viitorilor clienți cum funcționează produsul tău, din perspectiva unor oameni, nu a afacerii tale.

 

Nu ai prezente informații despre modul în care livrezi și care sunt curierii cu care ai ales să colaborezi

Dacă ai un magazin online ești obligat să colaborezi cu o firmă (sau mai multe) de curierat. Fără această colaborare, produsele tale nu vor putea ajunge la destinație. Totuși, clienții tăi trebuie să știe care sunt opțiunile de livrare. Poate că aceștia sunt chiar din orașul unde ai tu sediul și ar prefera să ridice produsul de la sediu, ca să nu mai achite transportul!

 

Lipsa opțiunilor de achitare diverse

Știm că procesatoarele de plăți online au comisioane, însă și firmele de curierat percep o taxă de ramburs pentru comenzi. Indiferent de metoda prin care clienții tăi achită, tu vei fi comisionat, așa că mai bine le oferi acestora cât mai multe opțiuni de achitare! 

 

Aprecierea necorespunzătoare a performanței magazinului tău online

Știm că ești mândru de magazinul tău online - iar noi te felicităm foarte mult că ai reușit să deschizi unul. Totuși, trebuie să fii tot timpul atent la performanța acestuia. Dacă performanța scade, ar fi bine să mergi foarte repede în Google Analytics și să vezi de unde vin problemele respective.

 

Te invităm să rezolvi aceste erori cât mai repede, pentru a te asigura că site-ul tău magazin online va funcționa în continuare la capacitate maximă! Iar dacă încă nu ți-ai creat un site magazin online, intră acum pe WebWave!

Autor: Patrunjel Eduard

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: