Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Etapele analizei pieței pentru o afacere?

13 septembrie 2022
De ce aplicarea efectelor de animație necesită mult tact?

O afacere are nevoie de o piață în care să activeze. De foarte multe ori, diferența dintre o afacere de succes și una care trebuie să se închidă după un an de existență este dată de cât de bine reușește acea afacere să-și cunoască piața. 

Un alt factor care poate determina succesul unei afaceri este dat de prezența digitală. Tocmai de aceea, un website devine foarte important în acest proces și poate face diferența. Află mai multe detalii despre WebWave, prietenul tău cel mai bun pentru crearea unui site web.

Analiza pieței face parte din planul de afaceri al unei firme. Trebuie să reprezinte o imagine foarte clară asupra industriei sau segmentului de industrie în care activează afacerea. Dacă nu ai o piață, practic nu ai un produs.

Pentru a avea un produs, e obligatoriu ca oamenii să poată beneficia de pe urma lui, fie că înseamnă să-și acopere o nevoie sau o dorință. Dacă pentru produsul tău consumatorii sunt dispuși să plătească, atunci ai potențiali clienți, iar potențialii clienți formează o piață.

Evident, pe de cealaltă parte, dacă nu există potențiali clienți pentru afacerea ta, înseamnă că produsul sau serviciul tău nu acoperă o nevoie sau nu satisface o dorință și deci, că nu există o piață pentru el, cel puțin pentru moment. Fără clienți care să cumpere produse sau servicii, afacerile nu sunt profitabile.

Acum că am văzut care este importanța pieței pentru o afacere, hai să vedem care sunt pașii necesari pentru a alcătui o analiză a pieței ca la carte, adică așa cum ar trebui să fie totul în afacerea ta: 

  1. Descrie sectorul sau industria în care vrei să activezi 

  2. Descrie piața țintă

  3. Evaluează dimensiunile pieței

  4. Evaluează barierele de intrare

  5. Fii atent la reglementările din partea statului 

  6. Analizează concurența 

Haide să le luăm pe rând: 

 

Descrie sectorul sau industria în care vrei să activezi 

Pentru început, este foarte important să ai o imagine de ansamblu asupra pieței tale. Trebuie să mergi de la general spre particular și nu invers.

Asta înseamnă că te vei uita la întreaga industrie sau la un segment mai mare al acesteia. Dacă, de exemplu, vrei să ai un website cu închirieri de mașini, industria în care activezi este cea a automobilelor, iar sectorul de industrie este cel al închirierii de mașini. 

Cu ce te ajută acest lucru? 

Ei bine, te lasă să vezi totul într-o imagine de ansamblu și să știi care este piața ta potențială. Piața potențială este dată de numărul total de persoane care ar putea cumpăra de la tine. E o piață imensă și iluzorie, pentru că nu poți atinge toate acele persoane, dar tocmai de aceea următorul pas este să definești piața adresabilă, adică grupul de persoane din piața potențială care poate avea un interes față de produsul sau serviciul tău. Așadar, deja se restrâng persoanele la care poți ajunge, în timp ce știi exact industria în care activezi și posibilitățile pe care le poate aduce.

 

Descrie piața țintă

Acum că îți cunoști piața potențială, dar și piața adresabilă, e momentul să restrângem și mai mult persoanele la care poți ajunge și să definești piața țintă.

Piața țintă este acel segment din piața adresabilă care va plăti pentru produsul sau serviciul tău dacă sunt îndeplinite condițiile pe care tu ți le asumi și dacă nu există concurență.

Așadar, din toată industria mare cu care pornisem la început, acum definim doar acel grup care va cumpăra de la noi. Poți merge în detaliu și să te gândești la cum arată acele persoane, ce stil de viață au, motivele pentru care cumpără de la tine etc. Trebuie totuși să ai în considerare faptul că nu toate persoanele pe care le identifici tu în piața țintă vor și cumpăra de la tine, pentru că intervin și alți factori precum competiția.

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Evaluează dimensiunile pieței

O piață devine valoroasă atunci când competiția e scăzută sau este destul de mare încât să permită orice fel de competiție, fără să fie nevoie de o singură afacere într-o singură industrie.

Dacă e să ne uităm la exemplul de mai sus, cu industria automobilelor, aceasta este destul de mare încât să permită existența mai multor firme. Cu toate acestea, dacă afacerea ta este pe o nișă foarte restrânsă a pieței, spre exemplu se axează doar pe automobile roșii fabricate în Marea Britanie, dimensiunile pieței tale se vor restrânge. 

Așadar, trebuie să te documentezi și să afli exact cât de mare e piața în care dorești să activezi și câți potențiali cumpărători ai avea. Dacă piața ta ar avea doar 4 posibili cumpărători, ar trebui să regândești produsul sau serviciul pentru că, așa cum am spus, dacă nu există o piață, nu există nicio afacere.

 

Evaluează barierele de intrare

Chiar dacă până aici totul merge bine și piața pare să fie una foarte bună pentru ideea ta, trebuie să fii atent și la barierele de intrare.

După cum le spune și numele, acestea sunt obstacole de diferite feluri care pot împiedica produsul sau afacerea ta să intre într-o anumită industrie și care s-ar putea să complice lucrurile foarte tare.

Pot exista bariere economice, legale sau chiar de natură etică. Dacă, spre exemplu, în industria ta competiția este extrem de ridicată și concurezi cu firme care sunt de zeci de ani pe piață și au un capital financiar și de imagine foarte mare, acolo apare o barieră de intrare în industrie, pentru că s-ar putea ca tu să nu poți face față presiunii sau cheltuielilor.

De aceea documentarea este foarte importantă: poți identifica barierele de intrare înainte de a pune foarte mulți bani la bătaie și de a avea pierderi foarte mari.

 

 


 

Pentru început, este foarte important să ai o imagine de ansamblu asupra pieței tale

 


 

 

Fii atent la reglementările din partea statului 

Tot la partea de bariere putem include și reglementările statului. Documentarea pe care o faci trebuie să meargă și în această direcție.

Trebuie să știi totul: de la taxe și impozite, la lucruri pe care statul le reglementează sau nu în industria pe care ai ales-o. Sunt anumite sectoare mai sensibile, în care s-ar putea să trebuiască să lucrezi mai mult cu statul.

Oricum ar fi, e foarte important să te uiți cu atenție la aceste aspecte, pentru a elimina ulterioare surprize.

 

Analizează concurența 

Acum că știi toate piețele, barierele și reglementările, trebuie să te uiți și la competiție. Orice afacere are competiție și cu cât o cunoști mai bine pe a ta, cu atât cresc șansele de succes.

O regulă foarte importantă pentru orice antreprenor este să nu subestimeze niciodată competiția. Tu concurezi cu aceste firme pentru clienți, deci e foarte important să știi exact ce fac, cum fac, care sunt punctele lor tari și care sunt punctele lor slabe.

Dacă vrei să citești despre cum să faci o analiză completă a competiției, avem un articol pentru tine pe care îl găsești chiar aici.

Poate că de-a lungul analizei tale realizezi că ai nevoie de un website, ca să ajungi la potențialii clienți. Dă click mai jos și fă cunoștință cu WebWave, noul tău ajutor în crearea unui website.

Autor: Patrunjel Eduard

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: