Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Google Voice Search – optimizarea seo a site-urilor web

27 mai 2019
Ce este Chat GPT și cum funcționează acest AI?

În loc să scrii o întrebare în bara de search, poți să întrebi acel lucru cu vocea proprie.

Nu cu mult timp în urmă, ceva de genul ar fi sunat a ceva dintr-un film SF.

În ziua de astăzi, nu mai este o surpriză pentru nimeni. 

Voice search este o revoluție SEO, fără îndoială. 

Experții spun că până în anul 2020 mai mult de jumătate din căutările de pe Google vor fi voice searches. 

Citește acest articol pentru a afla ce este Voice Search și cum funcționează. Mai exact vei afla răspunsul al următoarele întrebări:

  1. Ce este un Voice Search?
  2. Care este diferența dintre un Voice Search și o căutare Google normală?
  3. De ce Voice Search este important pentru utilizatorii Google?
  4. Cum are loc o căutare Google în cazul unui Voice Search?
  5. Cum Google și-a ajustat algoritmul său pentru Voice Search?
  6. Cum să folosești Voice Search în favoarea ta?
  7. Cum faci optimizare SEO în baza Voice Search?
  8. Va exista o revoluție în optimizarea seo?

 

Ce este un Voice Search?

Este o modalitate care îi permite utilizatorului să caute ceva folosindu-și vocea. Această tehnologie este folosită atât pe telefon, cât și pe PC. 

În anul 2016, mai mult de 20% din căutările făcute pe internet au fost prin intermediul voice search-ului. 

Dar aceste căutări nu reprezintă singurul lucru pe care îl poți face folosindu-ți vocea pe un device.

Poți și să comunici cu alte persoane, să setezi întâlniri în calendar, alarme, să faci planuri de călătorii și multe altele. Toate acestea sunt posibile datorită comenzilor vocale, cele despre care se spune că vor deveni parte din limbaj mulțumită multitudinii de funcții ale acestora.

Cel mai mare avantaj acel voice search-ului este cel că un device răspunde pe cale verbal, deci nu ești nevoit să citești rezultatele căutării – o face pentru tine.

 

Care este diferența dintre un Voice Search și o căutare Google normală?

În primul rând, vorbești în loc să scrii.

Întrebările pe care le punem verbal sunt mai lungi decât cele scrise. De obicei, este o diferență de 2-4 cuvinte. 

Acest lucru are o influență direct asupra modului în care construim frazele. Sunt formate precum întrebările și au o structură standard, dar naturală.

Prin punere unei întrebări vocale, nu vedem sugestiile Google pentru cuvinte cheie, ceea ce schimbă întregul joc.

Numărul de interogări Google în formă de întrebări folosite a crescut din cauză că acesta este modul nostru de a pune întrebări. Asta înseamnă că poziția întrebărilor și a conținutului cu întrebări vor crește în următorii ani.

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

De ce Voice Search este important pentru utilizatorii Google?

Una dintre urmări este schimbarea cuvintelor și a propozițiilor cheie.

Google a prevăzut această revoluție acum mulți ani. 

Implementat în anul 2013 algoritmul Hummingbird acordă o mai mare importanță căutărilor care folosesc un limbaj natural, contextul și înțelesul fiind mai notabile decât cuvintele individuale. De asemenea, se uită cu mai multă atenție la conținutul de pe paginile individuale ale site-urilor web și are o abilitate îmbunătățită de a direcționa utilizatorii către cea mai potrivită pagină pentru căutarea lor, în loc de homepage.

Dacă scrii "Unde pot să mănânc sushi în Brighton" în loc de "Brighton sushi" vei găsi conținut mai relevant, nu doar o listă cu restaurante.

Există o legătură directă între acesta și căutările vocale pentru că înțelegerea întrebărilor puse în mod natural este funcția principal a acestui algoritm.

Din acest motiv, autorii site-urilor web nu mai scriu conținut general.

Algoritmul poate personaliza și ajusta răspunsul corect pentru întrebare. Primele rezultate sunt cele care conțin text care răspunde la întrebări concret și consistent.  

 

Cum are loc o căutare Google în cazul unui Voice Search?

În cazul unui Voice Search, Google va citi doar snippet-urile - rezultatele căutărilor care apar primele, sub secțiunea de reclame.  

Este cel mai dorit loc din rezultatele căutărilor pentru că doar acestea sunt citite de Google.

Experții spun că până în anul 2020 mai mult de jumătate din căutările de pe Google vor fi voice-searches

 

Cum Google și-a ajustat algoritmul său  pentru Voice Search?

Google știe ce conținut este cel mai potrivit pentru căutarea ta.

Ia în considerare și locația ta, și cuvintele cheie lungi.

Atunci când cauți "cel mai bune restaurant de sushi", rezultatele căutării vor fi în funcție de zona în care te afli în acel moment. 

De ce este relevant pentru afacerea ta? 

Trebui să ții minte să adaugi locația companiei tale pe toate cărțile de vizită online pentru a fi indexat în funcție de asta.

Un al doilea element important ține de "long tail" – pașii care duc la acea întrebare.

Google salvează căutările anterioare acelei întrebări, ca de exemplu ce grafice au fost vizualizate și ce site-uri web au fost citite. În funcție de acele informații, Google poate să răspundă la o căutare cu rezultate mai specifice, din moment ce este legat de căutările anterioare.

Dacă scrii "cine este Madonna" și "câți ani are?" algoritmul va ține minte faptul că știi ce vârstă are.  

Asta ne aduce la următoarea concluzie: merită să adaugi și să optimizezi SEO în mod corect tot conținutul multimedia, din moment ce acesta poate conduce la site-ul tău și îl poate face mai relevant pentru anumite căutări.

Chiar și așa, voice search-ul este mai mult de cât aceste sfaturi simple.

 

Cum să folosești Voice Search în favoarea ta? 

Creează un site web detaliat. 

Acum știi că întrebările au preluat rezultatele de căutare și poți să folosești această informație în folosul tău.

Clienții pot fi împărțiți cu ușurință în două categorii: cei care nu au auzit de tine și cei care sunt gata să cumpere. Comportamentul clienților diferă în funcție de intenție.

Fiecare dintre ei va pune întrebări diferite, precum "cine, ce și cum" sau "când, unde și cât". 

 

Cum faci optimizare SEO în baza Voice Search?

Este esențial să creezi conținut care răspunde la întrebări. O idee bună este să creezi un FAQ și Q&A, unde găsești întrebări și răspunsuri. Pentru fiecare căutare, creează o pagină web separată sau un paragraf. Acestea te vor ajuta la indexare.

O soluție interesantă este AnswerThePublic, un website pe care, după ce selectezi cuvintele cheie, generează o listă de întrebări căutate și traficul creat de acestea.

Pentru a fi acceptat de website, asigură-te că ai un certificat SSL activ. Deși nu este oficial, se spune că Voice Search-ul ignoră site-urile web care nu au un certificate SSL.

De asemenea, ar trebui să ții cont și de faptul că website-ul tău ar trebui să fie mobile friendly. Mobile Indexing First este o problemă importantă.

Optimizare pentru mobil a site-ului este o cerinta Google foarte improtantă

 

Folosește testare pentru versiunea de mobil a site-ului web pentru a verifica dacă Google consideră că website-ul tău este bine ajustat pentru mobil.

Trebuie să ții cont și de timpul de încărcare al site-ului. Asigură-te că este cât mai mic. Pentru a afla cum îmbunătățești viteza de încărcare a site-ului  vezi acest articol.

 

Va exista o revoluție în optimizarea seo?

Noi spunem că va exista.

Dar nu va fi una majoră.  Nu vei fi nevoit să schimbi tot conținutul de pe website-ul tău și nu vor exista website-uri care dintr-o dată vor dispărea din top 34, ca apoi să apară pe pagina 10 de rezultate.

Voice Search-ul este un pas important spre îmbunătățirea căutărilor pe internet și către găsirea celor mai bune răspunsuri la întrebări specifice.La moment, Voice Search este un standard pentru țările unde se vorbește engleza și nu pentru România.  

Ai șanse să te ajustezi acum, până ce va deveni popular. Creează un site ajustat la cele mai noi cerințe Google cu WebWave.

Autor: Julia Mądraszewska / Elena Dumitru

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: