Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Scrolling sau paginare? Impactul asupra UX, optimizării SEO și a vitezei de încărcare a site-ului

30 iulie 2019
Ce este și cum creezi un landing page?

Atunci când creezi un site web sau un magazin online, la un moment dat va trebui să iei o decizie, mai exact să alegi soluția potrivită pentru încărcarea și afișarea conținutului. 

Poți sa alegi între două dintre cele mai populare metode.

Prima este paginarea, de obicei amplasată sub conținutul site-ului web. 

Aceasta le permite utilizatorilor să se orienteze și să navigheze mai ușor, cu un singur click pe butonul ”Următoarea pagină” sau pe numărul corespunzător al paginii cu articole, produse sau categorii. 

A doua metodă este infinite scrolling care afișează mai mult conținut fără să apeși pe vreun buton - pur și simplu făcând scroll.

Dezbateri dintre adepții celor două metode au avut loc de-a lungul multor ani și încă nu s-au terminat. 

Am făcut tot posibilul să nu fiu de partea uneia dintre ele și să prezint obiectiv avantajele, dezavantajele celor două soluții precum și impactul lor asupra optimizării SEO și a vitezei de încărcare a site-ului. 

Conținutul articolului

  1. În ce situații folosești infinite scrolling?

  2. În ce situații folosești paginația?

  3. Concluzie

 

În ce situații folosești infinite scrolling?

Infinite scrolling arată conținutul în mod treptat, în timp ce un utilizator dă scroll down pe un site web. Arată bine, dar se potrivește doar pentru câteva tipuri de pagini. 

Dacă nu îți imaginezi cum infinite scrollingul poate funcționa pe website-ul tău, aceasta poate însemna că nu ar trebui să îl folosești.

Această metodă funcționează bine pe pagini care au mult conținut pentru că menține atenția vizitatorului și în acest mod mărește timpul petrecut pe site. 

Ce fel de site-uri web au foarte mult conținut? Facebook, Instagram, Twitter, unele magazine online și băncile de imagini. Un alt avantaj al infinite scrollingului este faptul că funcționează mai bine decât paginația pe smartphone-uri. Îți imaginezi cum ar fi să parcurgi imaginile de pe Instagram mergând de pe o pagină pe alta? Cât timp ai pierde? ... Exact. 

Dezavantajul acestei soluții este următorul: utilizatorii nu știu cât mai au de scrollat pe un site pentru a găsi ceea ce căută, ducând la plictiseală și renunțare. 

Infinite scrollingul poate avea un impact negativ și asupra performanței SEO. Da, Google indexează conținutul ascuns, dar acesta are o valoarea mai mică decât elementele vizibile. 

De asemenea, ar mai trebui să adaug că infinite scrollingul necesită mai multe linii de cod, ceea ce poate duce la scăderea vitezei de încărcare a site-ului web.

Pentru a afla mai multe despre îmbunătățirea vitezei de încărcare a site-ului, vezi acest articol.

infinite-scrolling - avantaje

În ce situații folosești paginația?

Paginarea este împărțirea conținutului de pe un site web pe mai multe pagini și conectarea lor prin link-uri. Aceasta înseamnă că atunci când citești un articol sau te uiți la produsele unui magazin online, poți să alegi pagina 2 sau următoarea pagină.  

Un exemplu bun al paginației este blogul nostru.

Paginația este cea mai populară metodă de a afișa rezultate pe un site web, iar cel mai bun exemplu este Google.com.

Paginația are început și sfârșit. Aceasta este ceva ce utilizatorii apreciază. Ajută la localizarea conținutului pe un website. Atunci când un utilizator caută un anumit articol sau produs, el știe unde îl poate găsi și ce scurtătură să folosească pentru a accesa pagina respectivă. 

Cu alte cuvinte, utilizatorii au mai mult control atunci când caută un anumit conținut.

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Cel mai mare avantaj al paginației în comparație cu infinite scrolling este că ușurează luarea deciziilor și îmbunătățește conversia de pe site. 

Scrollingul concentrează atenția unui utilizatori spre descoperirea conținutului și păstrarea unei medii înalte pentru timpul petrecut pe site-ul web, nu îmbunătățește neapărat rata de conversie. 

Mai mult, paginile web cu paginație au o viteză de încărcare mai bună. Un site web cu 20 de produse se încarcă mai repede decât unul cu 50. 

Singura problemă este SEO pentru că paginile mai îndepărtate de prima pagină primesc mai puțin puțină valoare din link-uri și au poziții mai slabe. 

Trebuie însă să menționăm că acesta este doar un aspect. SEO este un domeniu complex, influențat de mulți factori, nu doar de ordinea link-urilor, deci nu ar trebui să ne îngrijorăm într-o măsură exagerată.

Mai multe detalii despre optimizarea SEO vezi în acest articol.

Îți imaginezi cum ar fi să parcurgi imaginile de pe Instagram mergând de pe o pagină pe alta? Cât timp ai pierde? ... Exact.

Concluzie

Infinite scrolling este o alegere mai bună pentru site-uri web care au mult conținut generat de utilizatori sau pentru cele cu un număr mare de elemente vizuale.  

Pe lângă efectul interesant pe care îl are pe un website, infinite scrollingul micșorează viteza de încărcare a site-ului și reduce din rata de conversie. 

Atunci când vine vorba de site-uri web simple de prezentare, unde sunt afișate date despre companie, servicii sau produse, paginația este o soluție bună. 

Dacă vrei să le satisfaci nevoile vizitatorilor și să îi încurajezi să te ajute în atingerea obiectivului stabilit, împărțirea conținutului în pagini va fi utilă. 

Care este experiența ta atunci când pui conținut pe un site web? Ce metodă folosești? Scrie-ne în comentarii! 

Indiferent dacă alegi să folosești paginația sau infinite scrolling, fă-o cu ajutorul unei platforme de tip sitebuilder, ca WebWave!

 

Autor: Julia Mądraszewska / Elena Dumitru

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: