Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Mituri despre optimizarea SEO - 8 concepte SEO despre care se tot vorbește

16 iulie 2019
Avantajele WebWave în fața WordPress

Din propria experiență în lucrul cu site-urile, am învățat că există multe mituri despre SEO pe internet.

În mare măsură, aceasta se datorează faptului că specialiștii în SEO descriu acest domeniu într-un mod enigmatic.

Din perspectiva unui utilizator mediu, optimizarea SEO poate arata ca o magie, pe care o cunosc doar experții.

De aici provin miturile despre optimizarea SEO.

În cele mai multe cazuri sunt legende simple repetate de foarte multe ori și care au devenit în acest mod adevăruri acceptate de publicul online.

Alte mituri rezultă dintr-o abordare simplistă a subiectului.

Cel ai interesant lucru, este faptul că Google - autoritatea supremă a optimizării SEO comunică în mod deschis despre cum funcționează algortimul și cum trebuie făcută optmizarea SEO.

Datorită acestui fapt autorii site-urilor înțeleg mai bine care sunt cerințele SEO - lucru foarte util atunci când creezi singur un site ;).

Informațiile despre noile cerințe de optimizare SEO apar în timpul conferințelor, pe profilurile social media ai membrilor echipei Google.

Multe mituri rezultă și din înțelegerea incorectă a modului în care funcționează Google.

 

Conținutul articolului

  1. Mitul despre optimizarea SEO #1: Poziționarea site-ului în rezultatele căutărilor are la bază 3 factori

  2. Mitul despre optimizarea SEO #2: Google apreciază toate link-urile care provin de la domeniile bune

  3. Mitul despre optimizarea SEO #3: penalizarea pentru copierea conținutului

  4. Mitul despre optimizarea SEO #4: Google blochează poziția site-urilor noi

  5. Mitul despre optimizarea SEO #5: Viteza de încărcare a site-ului este un factor cheie

  6. Mitul despre optimizarea SEO #6: Actualizarea algoritmului ”Fred” este o revoluție în aprecierea valorii link-urilor

  7. Mitul despre optimizarea SEO #7: Quality Updates au ca consecință penalizări și blocări ale site-urilor

  8. Mitul despre optimizarea SEO #8: Google acordă meru prioritate adresei cu tag-ul canonical

  9. Miturile despre optimizarea SEO continuă să trăiască - în loc de concluziei ;)

 

Mitul despre optimizarea SEO #1: Poziționarea site-ului în rezultatele căutărilor are la bază 3 factori

În martie 2016, Andrey Lipattsev a declarat că poziția site-ului în rezultatele Google rezultă din 3 factori importanți și anume: backlink-uri de calitate, conținut și algoritmul RankBrain.

La prima vedere această afirmație are sens. Andrey Lipattsev este un specialist Google care se ocupă de calitatea căutărilor.

Peste ceva timp John Mueller a infirmat această afirmație, subliniind că există un număr mare de factori pe care le folosește algoritmul Google și de fapt ansamblul acestor factori se schimbă zilnic.

La fel a fost menționat faptul că o atenție se acordă și tendințelor. Deci important e să te concentrezi asupra unui număr mai mare de factori, inclusiv asupra obținerii link-urilor din surse externe. Algoritmul se ajustează la necesitățile utilizatorului, iar site-ul trebuie să fie bine optimizat.

Un lucru interesant, a fost că Mueller a afirmat, că pentru a obține succes în optimizarea SEO este nevoie să te concentrezi asupra tuturor celor 200 de factori - aceasta sună interesant.

Concluzia e că deși link-urile de calitate continuă să fie importante, există foarte mulți alți factori SEO. De foarte multe ori așa numiții ”alți factori” decid poziția pe care se află site-ul în rezultatele căutărilor Google.

 

Mitul despre optimizarea SEO #2: Google apreciază toate backlink-urile care provin de la domeniile bune

După cum cunoști, link-urile sunt importante. Cu cât Google apreciază mai bine domeniul sursă, cu atât e mai bine. Există însă un detaliu, care face din afirmația de mai sus un mit.

Roboții Google știu să aprecieze relevanța și calitatea conținutului. Cu alte cuvinte, dacă Google consideră că link-ul nu are valoare, de exemplu din cauza că nu este relevant, atunci acest link poate fi ignorat.

De multe ori acest lucru se întâmplă atunci când site-ul sursă, descrie un subiect diferit de cel al site-ului țină. Pe de altă parte, dacă link-ul are sens, atunci puterea lui va contribui la poziția site-ului țintă.

Concluzia: link-urile adăugate aiurea, chiar și pe site-uri cu autoritate, pot să aibă o contribuție nulă la poziția site-ului nostru.Mit despre optimizarea SEO - poziționarea

Mitul despre optimizarea SEO #3: Penalizarea pentru copierea conținutului

Am impresia că aceasta este cel mai vechi mit, care există :)

Internetul există pentru a distribui informația, deci avem de a face cu un conflict direct între acest mit și însăși esența internetului.

Aceasta a fost explicat foarte bine de Mueller: dacă site-ul include doar conținut copiat, care nu indică sursa, atunci acest site nu reprezintă nici o valoare pentru algoritmul Google și nu va apare în rezultatele căutării.

Deci, dacă publici pe propriul site articolul cuiva și indici sursa cu un backlink, atunci nu trebuie să te îngrijorezi de poziția site-ului.

Desigur trebuie să ții cont de copyright și să tratezi serios drepturile de proprietate intelectuală.

Cea mai serioasă problemă care poate fi cauzată de copierea conținutului, este scăderea poziției site-ului sursă. Deci site-ul care include conținutul copiat, poate influența negativ, asupra poziției site-ului sursă.

Dacă Google va găsi două site-uri cu conținut identic, atunci va fi promovat acel site care este mai bine optimizat la cerințele algoritmului SEO, indiferent dacă acesta va fi site-ul sursă, sau site-ul care îl citează.

Menționăm însă, că așa ceva se întâmplă foarte rar. Pentru că site-urile care au conținut original și un număr mare de link-uri externe de calitate au poziții foarte bune.

Pe de altă parte este foarte important să publici conținut propriu. Cineva îl poate copia oferindu-ți în schimb un link de calitate.

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Mitul despre optimizarea SEO #4: Google blochează poziția site-urilor noi

Dacă ai un site nou, roboții Google vor bloca afișarea acestuia în rezultatele căutărilor - desigur pentru protecția anti SPAM. În fiece zi apar foarte multe site-uri și cea mai mare parte din ele sunt SPAM.

Acest mit din nou a fost infirmat de John Mueller. El a declarat că așa numitul Google sandbox care blochează site-urile noi, nu există. 

Acest lucru a fost confirmat și de Matt Cutts de la Google ”Există o diferență foarte mică dintre un domeniu care există de 6 luni și unul care există de 1 an. („The difference between a domain that’s six months old versus one year old is really not that big at all”).

Mit despre optimizarea SEO viteza site-ului

Mitul despre optimizarea SEO #5: Viteza de încărcare a site-ului este un factor cheie

Să fim sinceri: viteza cu care se încarcă un site este importantă. Deci avem de a face cu o teză care este un mit doar pe jumătate.

Google folosește viteza de încărcare a site-ului ca unul din factorii algoritmului din 2010. În iulie 2018 a avut loc așa numitul Google Speed Update. În prezent algoritmul percepe viteza bună de încărcare a site-ului ca un factor care avantajează - cu cât site-ul se încarcă mai repede cu atât e mai bine.

Desigur dacă site-ul web se încarcă mai mult de 3 secunde, atunci acesta este considerat ca unul greoi, iar poziția acestuia poate scădea.

Trebuie însă să menționăm, că viteza de încărcare a site-ului este un factor inferior și reprezintă doar o componentă al unui factor mai important și anume User Experience.

Dacă site-ul se încarcă lent, atunci crește rata de respingere și timpul petrecut pe site - doi parametri cheie pentru algoritmul Google.

Deci viteza este importantă, dar este doar o componentă a User Experience.

 

Mitul despre optimizarea SEO #6: Actualizarea algoritmului ”Fred” este o revoluție în aprecierea valorii link-urilor

Și da și nu ;) ”Fred” reprezintă un ansamblu de actualizări implementate cu scopul de a îmbunătăți procesul de apreciere a valorii link-urilor. Spre deosebire de alte actualizări (ex. Panda), Fred ține doar de calitatea link-urilor și nimic mai mult.

De ce denumirea actualizării este scrisă în ghilimele? Gary Illes de la Google a declarat că nu există o singură actualizare a algoritmului cu acest nume. De fapt fiecare actualizare a algoritmului este numită Fred.

Gary Illes a mai declarat că una din cele mai bune modalități de a avansa în rezultatele Google, este crearea conținutului valoros, care va fi foarte des citat de alte site-uri.

Aceste citate au cea mai mare importanță, iar oscilațiile în poziția din rezultatele căutării sunt un lucru normal, fiind consecința lucrului continuu asupra îmbunătățirii algoritmului.

Cu alte cuvinte, actualizarea ”Fred” apare în mediu de 2-3 ori pe zi - aceasta fiind frecvența actualizării algoritmului motorului de căutare.

Mit despre optimizarea SEO algoritmi Fred si Panda

Mitul despre optimizarea SEO #7: Quality Updates au ca consecință penalizări și blocări ale site-urilor

Vorbind la modul general, acest mit are la bază un adevăr. Scăderea poziției este unul din efectele Quality Updates - acest lucru este adevărat. Însă nu este vorba de penalizări. 

Deși avem de a face cu același efect, cauza scăderii în poziții este una diferită. Pentru că Google nu penalizează ci promovează.

Conform declarației lui Fili Wiese: Quality Updates a determinat creșterea poziției site-urilor cu conținut de valoare. Algoritmul actualizat a analizat site-urile și a promovat paginile web care oferă ceva de valoare. Site-urile care au conținut mai puțin valoros ajung mai jos.

După cum se vede - avem de a face cu același efect, deși cauza este una diferită. Și această diferență subtilă este importantă pentru abordarea corectă a optimizării SEO.

 

Mitul despre optimizarea SEO #8: Google mereu acordă prioritate adresei cu tag-ul canonical

Unii specialiști în SEO afirmă că adresa URL cu tag-ul canonical este ales de Google în orice situații. Din păcate, algoritmul Google nu funcționează astfel. Chiar dacă vei seta manual versiunea adresei, nu ai nici o garanție, că Google la fel va alege anume această versiune.

Algoritmul Google poate afișa și alte versiuni ale site-ului - inclusiv versiuni fără tag-ul canonical. Există mai multe cauze pentru această decizie a algoritmului Google: versiunea este mai rapidă, sau conținutul acesteia este mai bine aranjat.

Aceste detalii, sunt importante și din această cauză putem vedea în SERP-uri alte versiuni ale adresei URL decât acea semnată cu tag-ul canonical.

Chiar dacă vei seta manual tag-ul canonical pentru o anumită adresă, aceasta nu va determina decizia algoritmului Google.

Dacă dorești să afli care sunt adresele alese de Google, le poți găsi în Google Search Console. Poți fi surprins. ;)

Dacă dorești ca versiunea aleasă de Google să fie acea cu tag-ul canonical, atunci trebuie să te ocupi de optimizarea acelei versiuni. Roboții Google vor vedea și tag-ul canonical și parametrii buni.

 

 

Miturile despre optimizarea SEO continuă să trăiască - în loc de concluziei ;)

În acest articol au fost descrise doar câteva din cele mai populare mituri despre optimizarea SEO. Multe din ele sună complicat. Dar în spatele fiecărui mit se află o scădere în rezultatele Google. După cum vedem, însă cauzele acestor modificări sunt mult mai complexe. Hai să fim sinceri, miturile SEO vor continua să existe. ;)

Din partea mea, aș mai spune că ”site-urile create pe platformele de tip site-builder nu pot ajunge pe poziții bune în Google” - este un alt mit al optimizării SEO. Site-ul nostru este un exemplu bun că acest lucru nu este adevărat.

Și tu poți crea / optimiza pentru SEO un site în WebWave.

 

Autor: Bartek Raducha / Elena Dumitru

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: