Cursuri online de creare site web

Testează programul nostru pentru creare site web și obține acces la cursul online gratuit. La înregistrare îți vom expedia un mesaj e-mail cu un click către înregistrare la cursul online. La acel curs vei afla cum poți crea un site web gratis, singur și fără cunoștințe de programare.

Testează gratuit

Dacă ai un site web de ceva timp, probabil ai observat în cadrul Google Analytics faptul că ai o anumită statistică denumită bounce rate. Noi în română îi spunem rata de respingere, iar aceasta reprezintă procentul vizitatorilor site-ului tău care după ce ți-au accesat site-ul, nu fac nicio altă acțiune și pleacă de pe acesta.

Bounce rate-ul există orice ar fi. Nu poate exista bounce rate de 0%, deoarece asta ar determina o eroare de creare a site-ului. O rată de respingere de 0% poate însemna faptul că nimeni nu intră pe site-ul tău, iar asta este o mare problemă.

Astfel, după cum spuneam, bounce rate este ceva normal pentru orice site. În general, un bounce rate extrem de bun pentru un site normal, cu diferite pagini, este de 15%. În cazul unui blog, bounce rate-ul este mai mare, deoarece după ce au citit articolul pe care-l căutau, utilizatorii părăsesc site-ul. Asta înseamnă că blog-ul și-a îndeplinit o parte din scop, deși orice blog ar trebui să te facă să citești mai mult.

Articolul de astăzi va acoperi motivele pentru care vizitatorii părăsesc site-ul tău și erorile de creare a unui site care cresc acest bounce rate.

Lista celor mai frecvente erori în crearea unui site web:

  1. Lipsa unui Call to Action sau prea multe butoane Call to Action
  2. Lipsa optimizării site-ului pentru dispozitivele mobile
  3. Greșeli în publicarea textului
  4. Textul este greu de citit
  5. Conținutul de pe site nu este util: utilizatorul nu a găsit ce căuta
  6. Imagini de proastă calitate
  7. Lipsa white space-ului și aranjarea proastă a conținutului pe site.
  8. Lipsa politicii de confidențialitate
  9. Viteza redusă a site-ului. Animația de încărcare a paginii
  10. Site-ul nu are instalat certificatul SSL
  11. Link-uri care nu funcționează - eroarea 404
  12. Culori care nu reprezintă site-ul
  13. Muzica de fundal a site-ului
  14. Prea multe animații
  15. Prea multe materiale promoționale și publicitate
  16. Prea multe idei transmise de textul de pe site
  17. Lipsa unei ierarhii a conținutului de pe site
  18. Folosirea nepotrivită a fonturilor
  19. Ferestrele Pop-up folosite incorect
  20. Prea multe funcții implementate pe site
  21. Folosirea unui număr exagerat de culori și fonturi
  22. Meniul exagerat de desfășurat
  23. Infinite scrolling (Scrolare infinită a paginii)
  24. Apel pentru opțiunile de social media sharing sâcâitor

 

Lipsa unui Call to Action sau prea multe butoane Call to Action

Existența butoanelor Call to Action sunt necesare pe site-ul tău, mai ales dacă ai o pagină de vânzare pentru un singur produs sau serviciu. Prea multe din aceste butoane vor face utilizatorul confuz, iar acesta va părăsi site-ul, fără a face altă acțiune pe acesta.

Optimizează-ți site-ul web corect și simplu cu ajutorul WebWave. Poți să folosești programul nostru chiar și dacă nu știi deloc programare. Click aici pentru mai multe detalii despre WebWave și cum poți crea un site gratuit, chiar astăzi.

Alătură-te celor 258 000 de utilizatori, care creează site web gratis și fără cunoștințe de programare.

Programul pentru creare site-uri, WebWave, permite crearea paginilor web  în plină libertate. Poți începe procesul de creare site web de la o pagină curată sau folosește un șablon.

CREEAZĂ SITE-UL PROPRIU GRATUIT

Lipsa optimizării site-ului pentru dispozitivele mobile

Dacă sunteți cititori recurenți WebWave știți deja cât de importantă este optimizarea site-ului tău pentru folosirea pe mobil. 52% dintre utilizatorii internetului accesează rețeaua de pe un dispozitiv mobil. 

Dacă site-ul tău nu are această optimizare disponibilă, îi va apărea utilizatorului pe mobil exact ca varianta pentru desktop, iar asta va cauza ieșirea de pe site, deoarece nu o să poată fi folosit conform standardelor normale. 

 

Greșeli în publicarea textului

Este foarte important ca atunci când scrii conținut pentru site-ul tău sau ai pe cineva care scrie pentru blog, textele să fie publicate fără greșeli gramaticale. Acestea pot denota utilizatorului lipsă de profesionalism și seriozitate, astfel părăsind site-ul dinainte de a face orice altă acțiune. 

 

Textul este greu de citit

Nu doar greșelile dintr-un text fac utilizatorul să părăsească site-ul. În cazul în care site-ul are blocuri mari de text, care sunt greu de scanat și fără niciun fel de formatare a textului, utilizatorul va părăsi.

Oamenii care folosesc site-uri în mod constant s-au obișnuit cu o aerisire a conținutului. Blocurile de text nu se mai practică de mult timp, iar câteva liste și spații între paragrafe pot face minuni pentru articolele tale.

Utilizatorii din ziua de azi sunt nerăbdători

Conținutul de pe site nu este util: utilizatorul nu a găsit ce căuta

În cazul acesta, există două posibilități. Ori utilizatorul nu a știut exact ce vrea să caute, fapt care nu este vina ta, iar rata de respingere o să se păstreze, în cazul ăsta, la un minim; ori site-ul tău presupunea că dă această informație, însă utilizatorul nu a găsit-o. 

Pot exista motive tehnice pentru care utilizatorul nu a găsit informația pe site, precum erori sau faptul că a fost prea greu de ajuns la ea. De asemenea, există și motive de conținut, în care informația nu este destul de bine explicată. Indiferent de motiv, trebuie să fii foarte atent la aceste lucruri și să le repari din timp!

 

Imagini de proastă calitate

Aici se aplică aceleași argumente ca la ideea cu greșeli gramaticale în text. Oricât de frumos ar fi site-ul, dacă acesta are imagini pixelate și de o calitate îndoielnică utilizatorul își va pune întrebări despre calitatea acestui site și a firmei sau persoane care se ocupă de el!

 

Lipsa white space-ului și aranjarea proastă a conținutului pe site.

White space-ul se referă la spațiile albe, goale, din interiorul unui site. Acestea sunt foarte recomandate de majoritatea persoanelor ce practică design web, deoarece aerisesc pagina web și scot în evidență conținutul.

Dacă acestea nu există, șansele ca utilizatorul să se simtă copleșit de site-ul tău și de tot conținutul pe care acesta îl înmagazinează sunt destul de mari.

 

Lipsa politicii de confidențialitate

Din 2016, politica de confidențialitate din intermediul Europei a căpătat o importanță mult mai mare. Odată cu legile de protecție a datelor, aceste politici de confidențialitate sunt necesare pentru orice site! 

Un utilizator antrenat nu va avea încredere în site-ul tău, dacă politica acestuia de confidențialitate nu există.

Animația de încărcare a paginii

Viteza redusă a site-ului. Animația de încărcare a paginii

Utilizatorii din ziua de azi sunt nerăbdători. Din această cauză trebuie să evităm efectul animației la trecerea dintre pagini. Rapiditatea este în ziua de azi fundamentală. De acea dacă pagina noastră este prea grea și se încarcă încet trebuie să plasăm elemente mai ușoare în loc să lăsăm utilizatorul cu display-ul gol și cu o animație bună.

Viteza site-ul reprezintă un fact important pentru poziționare în rezultatele Google. Din această cauză merită să acorzi o atenție deosebită acestui aspect. Pentru a accelera site-ul este suficient să elimini elementele inutile și să optimizezi imaginile - vezi aici mai multe detalii.

 

Site-ul nu are instalat certificatul SSL

Certificatul SSL reprezintă dovada că site-ul tău este unul securizat. Atât Google, cât și utilizatorii vor fi extrem de nemulțumiți dacă acest certificat SSL nu există. De asemena, Google va sfătui utilizatorii să nu dea date personale pe acest site, cum ar fi cont, adrese de mail sau card de credit, deoarece nu ai un site securizat.

Astfel, cu acest anunț de la Google, utilizatorul va părăsi site-ul, fapt care va mări rata de respingere destul de mult.

 

Link-uri care nu funcționează - eroarea 404

În general, o eroare 404 e o problemă destul de mare a site-ului tău. Asta înseamnă că un link este broken - adică stricat. Asta înseamnă că acesta trebuie reparat. Dacă nu te pricepi să găsești rădăcina acestui link, poate ar trebui să apelezi la cineva care știe. Nu ar trebui să te coste mult, dar o să te scutească de timp pierdut.

De asemenea, Google este întotdeauna un prieten bun. Poți căuta cum să repari eroare 404 și acolo, dar o să trebuiască să dai mai multe detalii!

 

Culori care nu reprezintă site-ul

Site-ul tău web este o mare parte a brand-ului tău. Dacă culorile afacerii tale sunt roșu și alb, iar site-ul tău este total albastru, există șansa ca utilizatorul să creadă că a ajuns pe site-ul greșit.

Pentru a lua exact culoarea de care ai nevoie, îți recomandăm Colorzilla. Aceasta extensie pentru Google Chrome îți va permite să copiezi exact codul pentru culoarea de care ai nevoie!

 

Muzica de fundal a site-ului

Deși există puține site-uri care încă folosesc muzica de fundal pe site-ul lor, acest lucru trebuie amintit, deoarece poate dăuna extrem de mult site-ului tău. Dacă muzica începe exact în momentul în care intri pe site, un utilizator poate să iasă de pe site fără să facă orice altă acțiune.

soluții user experince care nu le plac utilizatorilor Tăi

Prea multe animații

Aceste animații vor face ca site-ul tău să se miște mai greu decât ar trebui, iar perioada de așteptare a oamenilor este din ce în ce mai mică. În general, după 3-4 secunde, o persoană va părăsi site-ul tău, dacă acesta nu s-a încărcat.

Astfel, dacă animațiile sunt importante pentru site-ul tău, asigură-te că le alegi pe cele mai importante pentru brand-ul tău!

 

Prea multe materiale promoționale și publicitate

Marketing-ul ajută extrem de mult. Altfel, o să vinzi foarte greu. Însă știm cu toții măcar un site de pe care am ieșit instant, deoarece am fost bombardați de oferte promoționale și diferite metode de vânzare.

Dacă site-ul tău este genul care se bagă în sufletul oamenilor doar pentru vânzări, ar trebui să te gândești dacă asta e metoda corectă pentru a face rost de clienți. Probabil lor nu le place prea mult această metodă intruzivă de a promova produsul tău.

 

Prea multe idei transmise de textul de pe site

Dacă intri pe un site, cauți o informație cheie. Dacă acel site prezintă 10 informații cheie, tu pe care o alegi? Sau, mai rău, dacă există informații contradictorii în site-ul respectiv, probabil vei părăsi site-ul fără a face altă acțiune. 

Exact asta este problema atunci când conținutul nu este destul de bine organizat. Fapt care ne duce la punctul 16!

 

Lipsa unei ierarhii a conținutului de pe site

Dacă conținutul tău nu este ierarhizat, oamenii nu vor ști ce este cel mai important pentru ei. Blog-urile trebuie puse în ordinea apariției lor, însă trebuie și categorisite. Dacă eu vreau să citesc despre e-mail marketing, iar ultimele tale 10 blog-uri sunt doar despre social media, probabil nu o să fiu de acord și o să ies de pe site-ul tău.

 

Folosirea nepotrivită a fonturilor

Comic Sans nu este un font potrivit pentru un site. Dacă ai un site mai elegant, cu informații despre chestiuni serioase și formale, ar trebui să alegi un font pe măsură. 

Dacă site-ul tău este pentru copii, poate ar trebui un font mai jucăuș. Aceste fonturi influențează oamenii și îi fac să ia decizii în mod subconștient. Nu ai vrea să plece oameni de pe site-ul tău doar pentru că nu le au considerat potrivit font-ul, nu-i așa?

Ferestre Pop-up care oferă o experienta  utilziatorului redusa

Ferestrele Pop-up folosite incorect

Se întâmplă des, ca după intrarea pe pagină, când începem să citim primele informații, brusc în dreptul ochilor noștri apare o fereastră pop-up, care ne cere să înscriem adresa e-mail. Posibil că autorii site-ului au într-adevăr un newsletter interesant, însă în acest mod nu vor obține clienți loiali.

Înainte de a întreba sau cere cititorii noștri în privința oricărui lucru, trebuie să-i oferim timp pentru a face cunoștință cu conținutul paginii. Aceasta va permite lor să facă o decizie liberă și nu una forțată. Desigur putem utiliza ferestrele pop-up, însă după ce utilizatorul a citit informația de pe pagină, și nu deodată după intrarea pe pagină.

 

Prea multe funcții implementate pe site

Funcțiile sunt necesare pentru site-ul tău. Aceste funcții fac mai ușoară navigarea utilizatorilor și ajută la o experiență a utilizatorului cât mai bună.

Însă când acele funcții sunt prea multe, site-ul tău va fi îngreunat. În acest caz, se repetă din nou ideea cu încărcarea grea, care cauzează o rată de respingere mai mare decât ar fi normal! Folosește funcții, dar doar cât să folosească scopului tău principal!

 

Folosirea unui număr exagerat de culori și fonturi

Acest lucru poate fi văzut de către utilizatori ca ceva extrem de neplăcut, deoarece îi induce în eroare. Găsește 2-3 culori cheie și maxim 2 fonturi și rămâi cu acelea! Nu exagera numărul acestora, deoarece va dăuna mult site-ului tău web.

 

Meniul exagerat de desfășurat

Meniul mare arată a fi o idee genială în special în cazul paginilor mari cu multe secțiuni și departamente. Însă acest lucru nu este adevărat. Cel mai mare neajuns al meniurilor mari este faptul că utilizatorul trebuie să aplice un efort considerabil pentru a trece prin labirintul de direcții și căi pentru a găsi informația de care are nevoie. Problemele ce țin de navigarea ușoară și eficientă poate determina ca utilizatorii pur și simplu să părăsească pagina noastră. Din această cauză  recomandăm evitarea meniurilor cu mai mult de 5 categorii și cu mai mult de 2 nivele.

 

Infinite scrolling (Scrolare infinită a paginii)

Scrolare nesfârșită poate oferi mai multe dezavantaje decât avantaje. Dacă cititorul dorește să ajungă până la informația din subsolul paginii, acest lucru va solicita foarte mult timp, sau utilizatorul va părăsi site-ul. Chiar dacă vizitatorul totuși va scrola pagina până la subsol, la sigur nu se va întoarce înapoi, la capătul de sus al paginii.

Cu toate că Infinite scrolling are un potențial mare, nu se potrivește pentru majoritatea paginilor. Pentru a rezolva această problemă a utilizatorilor, putem de ex. să aplicăm paginarea listei de articole.

 

Apel pentru opțiunile de social media sharing sâcâitor

Opțiunile de socializare pot consolida în mod considerabil brandul nostru în internet și să ne ajute să obținem un număr mai mare de clienți. Însă ferestrele și widget-urile trebuie utilizate cu măsură. Chiar și o pagină web valoroasă dar prea încărcată cu butoane Facebook sau Twitter, pierde considerabil din valoarea sa. Utilizatorii vor împărtăși cu bucurie conținutul în rețelele de socializare, dacă nu vor fi forțați.

Pentru a promova site-ul în rețelele de socializare este sufienctient să folosești un modul AddThis oferind posibilitatea de distribui conținutul site-ului cu ajutorul a niște butoane discrete de pe marginea articolul - Vezi aici un tutorial detaliat.

Optimizează-ți site-ul web corect și simplu cu ajutorul WebWave. Poți să folosești programul nostru chiar și dacă nu știi deloc programare. Click aici pentru mai multe detalii despre WebWave și cum poți crea un site gratuit, chiar astăzi.

Articole similare pe care trebuie să le citești:

Autor: Patrunjel Eduard / Paweł Krzywina

Ce este un website? Informații despre site-uri web
02/06/2020

De ce vizitatorii părăsesc site-ul tău? [24 motive]

WebWave - program pentru creare site web

Începe acum

PANOUL WEBMASTER

LOGIN

- 50%

Promoție grandioasă de Black Friday

pentru planul Premium în WebWave

BENEFICIAZĂ

Logo, WebWave - program pentru crearea site-urilor web

Creează Site-uri Web Uimitoare cu ajutorul platformei WebWave ! 
Începe cu o pagină curată sau alege un șablon deja optimizat pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile cerințe.

Panoul webmaster

Acest WebSite a fost creat în totalitate cu ajutorul Platformei WebWave (Program Gratuit pentru crearea Site-urilor Web).
Această pagină utilizează module Cookie. Află mai multe

CUNOAȘTE-NE MAI BINE ÎN REȚEA

ÎNCEPE ACUM

EN

PL

PROGRAM

wEBwAVE

Tutoriale

Prețuri

Pentru clienți