13 minute și 54 secunde
Kup stronę 60% Taniej
BLACK MONTH
BLACK MONTH
Do końca 2 DNI : 2 GODZIN : 2 MINUT : 2 SEKUND
Autor
Dragoș Suciu
Știai că… vânzările de Black Friday pot crește chiar și cu 205%? (conform unui studiu realizat de printful.com). Pun pariu că și magazinul tău ar avea nevoie de un astfel de impuls!
Tocmai de aceea am creat acest ghid complet: vei afla cum să îți pregătești site-ul pentru promoții și care sunt cele mai bune idei de campanii pentru a-ți crește vânzările.
Hai să începem!
„Sărbătoarea reducerilor” își are originea în Statele Unite. Originea numelui său are multe povești, iar utilizarea cuvântului „negru” în sine este explicată în mai multe moduri. Pe de o parte, este posibil ca inspirația să fi fost utilizarea acestei culori pentru a marca profitul în contabilitate.
Pe de altă parte, ar fi putut fi vorba și de o situație care a avut loc în Philadelphia în anii 1960. A doua zi după Ziua Recunoștinței, mulțimea de oameni se grăbea spre magazine, provocând ambuteiaje pe străzile orașului, iar poliția și șoferii mijloacelor de transport în comun au numit-o „Black Friday”.
Black Friday îți poate aduce o mulțime de beneficii. Iată cele mai importante:
Fără îndoială, o campanie de Black Friday bine gândită poate fi extrem de profitabilă. Totuși, există și câteva riscuri, iar tu ar trebui să le cunoști.
Marile branduri văd aproape numai avantaje în Black Friday, dar pentru afacerile mici este important să cântărești și consecințele posibile:
Asta nu înseamnă că trebuie să renunți la ideea de Black Friday. Trebuie doar să o abordezi strategic.
A organiza Black Friday poate fi o oportunitate excelentă pentru tine și clienții tăi.
Consumatorii apreciază din ce în ce mai mult eticitatea și sustenabilitatea. Arată-le că:
Transformă-ți limitele într-un atu. Fă din autenticitate și valoare miezul strategiei tale de Black Friday.
Ziua promoțiilor speciale pe care toată lumea o așteaptă cu nerăbdare cade întotdeauna în ultima zi de vineri a lunii noiembrie. De exemplu, Black Friday 2025 începe pe 28 noiembrie și durează de obicei tot weekendul.
Deși Black Friday e o singură zi, febra reducerilor durează mult mai mult. Unii comercianți vorbesc despre Black Weekend, alții despre Black Week, iar cei mai ambițioși transformă întreaga lună noiembrie în Black Month.
Există și Cyber Monday (sau varianta combinată BFCM - Black Friday + Cyber Monday). Inițial, Cyber Monday era ziua dedicată exclusiv e-commerce-ului, în timp ce Black Friday era specific retailului fizic. Astăzi însă, granițele s-au estompat, iar majoritatea magazinelor combină ambele strategii.
Dacă vinzi online, ambele zile sunt critice pentru tine. Clienții le așteaptă cu entuziasm, e momentul în care poți străluci, dar trebuie să fii pregătit!
Creați un site web exact cum doriți
Un antreprenor inspirat va oferi reduceri. Dar unul cu adevărat inteligent va ști exact de ce le oferă și ce vrea să obțină.
De aceea, e important să-ți stabilești clar obiectivele înainte de a lansa campania.
Iată o listă care te va ajuta să-ți organizezi strategia:
Vrei să crești vânzările? Să-ți lichidezi stocurile? Să atragi clienți noi? Sau să îți consolidezi relația cu cei existenți?Fiecare obiectiv necesită o abordare diferită, clarifică-l înainte să acționezi.
Nu trebuie să oferi reduceri la tot. Poți selecta doar produsele populare, care atrag cel mai mult interes, ele vor genera trafic și pot stimula vânzarea altor articole.
Conform datelor YouGov (2023), cele mai căutate produse au fost hainele, încălțămintea și accesoriile. Iar cele mai vândute au fost jucăriile și electronicele. Dacă activezi într-un domeniu apropiat, acestea pot fi ideale pentru campania ta de Black Week.
Înainte să începi promovarea, verifică dacă poți face față cererii.Ești pregătit pentru un val de comenzi și expediții rapide? Clienții așteaptă promptitudine. Dacă e nevoie, poți cere ajutor suplimentar sau externaliza anumite sarcini.
Dacă lucrezi cu furnizori externi, ia în calcul timpii de livrare. Tot acum e un moment bun să automatizezi unele procese cu ajutorul AI de exemplu, răspunsuri rapide la întrebări frecvente sau facturare automată.
Probabil știi deja ce înseamnă ROI (Return on Investment) - maximizarea rentabilității investiției.În afacerile mici, bugetul de marketing reprezintă, în general, 5–10% din veniturile anuale (conform bdc.ca).
Desigur, nu trebuie să direcționezi toți acești bani doar spre Black Friday. Împarte bugetul între mai multe canale:
Mulți antreprenori se concentrează doar pe atragerea de clienți noi și uită de cei loiali. Nu face aceeași greșeală!
Iată câteva idei:
Așa le arăți că îi apreciezi, iar loialitatea lor îți va aduce beneficii pe termen lung, nu doar în noiembrie.
Ai promovat oferta? Atunci e foarte probabil ca utilizatorii să-ți viziteze site-ul în număr mare. Ca să eviți problemele neplăcute:
Dacă pagina de checkout e lentă sau complicată, riști să pierzi vânzări fix la final.
Aproximativ 70% dintre coșuri sunt abandonate înainte de plată. Ca să recuperezi:
Scrie de beneficiu, nu doar pe caracteristici. Spune-i clientului ce câștigă dacă cumpără. Adaptează limbajul la publicul tău (altfel comunici jucării din lemn, altfel un curs avansat).
Bonus: descrierile bune te ajută și la SEO. Iar dacă adaugi imagini și video de calitate, experiența crește radical.
Ideal, ai deja una. Dacă nu, începe acum.
Campaniile de Black Friday sunt o opțiune pentru a crește vânzările sau difuzarea brandului și, de exemplu, pentru a construi o listă extinsă de corespondență.
Viitoarea zi de Black Friday este, de asemenea, o oportunitate excelentă de a organiza un concurs. Datorită unei astfel de acțiuni promoționale, vei interesa potențialii clienți în oferta ta și vei crește traficul organic către magazinul tău online. Concursul în sine nu trebuie să fie foarte complicat.
În ce poate consta concursul? Le poți oferi un anumit produs. Pentru a deveni câștigător, poți oferi aceste condiții:
Câștigătorul va fi anunțat de Black Friday, desigur!
Aceasta este o campanie de marketing e-commerce foarte creativă pentru Black Friday. Încurajează utilizatorii să interacționeze, îmbunătățește statisticile social media și, cel mai important, crește vânzările! La urma urmei, chiar și o achiziție mică poate duce la un câștig.
O astfel de campanie a fost orchestrată în anii anteriori de brandul Lunass, de exemplu.
Black Friday este, de asemenea, o ocazie excelentă de a profita de marketingul prin e-mail. Sarcina unui newsletter într-o campanie de Black Friday este de a încuraja utilizatorii să cumpere de la tine.
O astfel de campanie de Black Friday este concepută pentru a facilita accesul potențialilor clienți la cele mai mari promoții direct din căsuța lor de e-mail. Aceștia sunt la un singur click distanță de a merge la magazinul tău online, care se va încheia cu achiziții.
Site-ul Soccer.com, de exemplu, și-a planificat promovarea cu brio în anii anteriori.
Pagina de vânzări este un landing page care își concentrează atenția asupra vânzărilor. Este una dintre cele mai populare forme ale acestui tip de pagină. Modul în care este prezentată - atât din motive tehnice, cât și vizuale și textuale - este menit să familiarizeze potențialul client și, în cele din urmă, să îl încurajeze să facă o achiziție sau să utilizeze un serviciu.
În plus față de prezentarea standard a unei oferte permanente sau noi, este ideală pentru toate tipurile de promoții și propuneri speciale. În acest caz, foarte des ne putem întâlni cu utilizarea unui cronometru, care semnalează destinatarului cât mai este până la sfârșitul promoției.
În plus, vom găsi și un cod de reducere pentru răscumpărare - acesta poate fi scris ca o parolă care trebuie introdusă sau poate lua forma unui link plasat în buton.
Cel mai bine este să folosești metoda care va fi cea mai puțin greoaie pentru utilizator, deoarece va accelera atingerea obiectivului landing page-ului, care este, desigur, vânzarea.
Pentru afacerile mici, poate funcționa bine să oferi clienților produse limitate disponibile doar în acele zile - pentru Black Friday sau Black Week. O restricție de timp funcționează întotdeauna bine.
O astfel de campanie a fost făcută în anii anteriori de brandul Modernica, de exemplu.
O activitate interesantă și neobișnuită este organizarea unui joc în care utilizatorii pot găsi ei înșiși coduri de reducere, pe care le pot folosi ulterior pentru a face achiziții. o astfel de tactică a fost realizată în anii anteriori de brandul GymShark.
În e-mailuri, brandul a furnizat reguli simple pentru joc și condițiile care trebuie îndeplinite. Ea a precizat în mod clar data jocului.
Alegeți unul dintre șabloanele gratuite și creați rapid site-ul dvs. web
Bannerul este una dintre cele mai populare forme de comunicare a informațiilor promoționale, inclusiv pentru Black Friday. Acesta este plasat în partea de sus a paginii. Întregul proiect ar trebui să aibă o formă simplă, astfel încât mesajul să fie lipsit de ambiguitate. Deci, ce ar trebui să punem într-un astfel de banner? În primul rând:
Atunci când creezi textul și grafica pentru banner, trebuie să te concentrezi pe informații factuale. Merită subliniată valoarea procentului de reducere, iar butonul sau CTA-ul menționat anterior nu ar trebui să se amestece în fundalul designului.
Dacă dorim să plasăm un banner pe site-ul nostru realizat în WebWave, putem miza pe un design extern - realizat în Illustrator, de exemplu - sau realiza întregul proiect direct în constructorul de site-uri web. Cum? Alegem elementele care îl compun - formă, text și buton. După ce le adăugăm la pagină, ne putem ocupa de editarea lor.
În plus față de aspectele stilistice obișnuite, trebuie să ne amintim să setăm forma la 100%, astfel încât bannerul să se potrivească lățimii site-ului. Dacă avem deja locul perfect unde dorim să îl plasăm - fie că este doar în partea de sus sau între secțiuni - trebuie să îl agățăm acolo. Acum nu se va mai mișca în timpul derulării. De asemenea, este o idee bună să setezi un „x” în colțul bannerului.
Un pop-up este o așa-numită fereastră pop-up care apare de obicei la câteva secunde după intrarea pe site. Avantajul său este că atrage atenția utilizatorului mai mult decât un banner. Totuși, pe de altă parte, poate fi iritant.
Prin urmare, la fel ca în cazul unui banner, trebuie să nu uiți să incluzi informații atractive pentru utilizator și, în al doilea rând- să accentuezi clar caseta care închide pop-up-ul (semnul „x”).
Designul pop-up-ului de Black Friday poate conține aceleași informații ca pe banner și poate avea un stil similar.
Cu toate acestea, deoarece are un format diferit și poate fi mai mare, oferă și opțiuni pentru a include mai multe detalii.
Prin configurarea acestuia în constructorul de site-uri WebWave, putem specifica exact unde va fi afișat vizitatorilor site-ului și în ce moment va dispărea automat. Pentru acesta din urmă, însă, este cu siguranță mai bine să mizăm pe „x” menționat anterior.
Aceasta este prima secțiune pe care o vedem la încărcarea paginii. Merită să ne asigurăm că semnalează faptul că și noi luăm parte la promoțiile de Black Friday. Putem miza pe un singur grafic, să ne concentrăm pe un header cu text captivant sau să realizăm un slider - datorită constructorului de site-uri web, efectul pe care îl obținem cu acesta va fi fluid și aspectul se va adapta la diferite ecrane.
O procedură bună este utilizarea graficelor și a pictogramelor pentru a face designul site-ului mai atractiv și pentru a evita supraîncărcarea acestuia cu text. În WebWave, atunci când creăm un design nou sau edităm unul actual, putem utiliza resursele gratuite ale băncilor de imagini și icoane. Fără a fi nevoiți să părăsim constructorul de site-uri web, putem încărca și edita elementele care ne interesează.
Atunci când creăm un aspect unic pentru site-ul web, în legătură cu promoția Black Friday, este o idee bună să stabilim o nouă schemă de culori. Acest lucru se poate face în două moduri. O soluție sigură este să folosiți accente negre în unele elemente ale site-ului web. Apoi, de exemplu, butoanele sau pictogramele pot fi schimbate.
Este mai riscant să folosești negrul ca și culoare dominantă - de exemplu, ca și culoare de fundal. Deoarece este neutră, este puțin probabil să „muște” cu celelalte culori.
Pe de altă parte, o astfel de schimbare radicală poate afecta grav capacitatea de utilizare a întregului design, deoarece negrul este perceput ca fiind intens. Acest lucru comportă riscul ca experiența utilizatorului să fie înrăutățită de excesul său. Cu toate acestea, dacă designul este bine gândit și testat, atunci un astfel de tratament merită luat în considerare.
Utilizatorii se așteaptă și chiar așteaptă mesaje de marketing puternice. Prin urmare, poți risca să combini negrul cu culori vii - cum ar fi roșu sau galben. Culorile tipice „de marketing” încă se descurcă destul de bine în promoțiile de Black Friday.
Un Landing Page bun trebuie să aibă o ofertă irezistibilă. În timpul Black Friday, concentrează-te pe oferirea unei reduceri semnificative sau a unei promoții unice care iese în evidență. De exemplu, dacă toți concurenții oferă o reducere de 10%, ia în considerare oferirea unei reduceri de 20% sau adaugă cadouri gratuite pentru achizițiile peste o anumită sumă.
Poți crea un Landing Page în câteva momente cu ajutorul AI website builder.
Activează metodele familiare utilizatorilor (în WebWave poți integra Netopia, Stripe și PayPal). Oferă rate 0% sau reducere pentru plata în avans.
Chiar dacă rulezi reclame, adaugă pe landing page cuvinte-cheie relevante, vei capta și traficul organic care evită reclamele.
Majoritatea utilizatorilor ajung de pe telefon. În WebWave, site-ul este responsive by default, iar ce nu se potrivește corectezi rapid cu drag & drop.
Cred că ești pregătit să promovezi oferta ta de Black Friday. Știi că este o idee bună să începi prin a crea o ofertă atractivă și cunoști bine canalele pe care ar trebui să le folosești pentru a ajunge la potențialii clienți. De asemenea, îți dai seama că merită să pregătești aspectele tehnice ale site-ului web. De ce mai ai nevoie?
Un impuls motivant! Ți-l trimit virtual și abia aștept să văd rezultatele eforturilor tale! :)
Pentru a pregăti magazinul online al micului tău business pentru Black Friday, începe prin a-ți optimiza site-ul web pentru performanță – asigură-te că se încarcă rapid și că poate face față traficului crescut. Creează o pagină de start clară, care să evidențieze ofertele de Black Friday, comunicând în mod clar reducerile, durata promoțiilor și ofertele speciale. Simplifică procesul de cumpărare prin reducerea la minimum a numărului de pași de finalizare a comenzii și oferind o varietate de opțiuni de plată și livrare. De asemenea, este o idee bună să ai la dispoziție un serviciu tehnic și de asistență pentru clienți, gata să răspundă rapid la întrebări și probleme legate de cumpărături.
În timpul Black Week, merită să oferi o varietate de reduceri pentru a atrage clienții. Poți folosi reduceri procentuale la produsele selectate, oferte de tipul „cumpără unul, primești al doilea la jumătate de preț” sau livrare gratuită pentru comenzile care depășesc o anumită sumă. Este important ca promoția să fie atractivă și comunicată în mod clar.
Pentru a crește traficul către magazinul tău online în timpul Black Friday, merită să investești în publicitate pe rețelele sociale și în campanii Google Ads. De asemenea, poți folosi marketingul prin e-mail pentru a trimite notificări despre promoțiile viitoare către baza ta de clienți. De asemenea, este o idee bună să te concentrezi pe SEO, astfel încât potențialii clienți să poată afla mai ușor despre ofertele de Black Friday.
Materiale.
Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.
Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00
Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave
Urmărește-ne pe: