Data actualizării:
Numele și prenumele autorului:
Te-ai gândit vreodată cam câte bloguri citești în medie pe lună? La câte dintre acestea lași comentarii?
Acum, imaginează-ți cum ar arăta blogurile pe care le citești dacă nu ar fi existat posibilitatea de a lăsa comentarii la postări sau dacă oamenii pur și simplu nu ar lăsa comentarii deloc?
Cei care citesc blogurile au o mare putere de influență.
Nu mă pot gândi la un lucru de care o afacere are mai mare nevoie decât de contribuția clienților săi.
Până la urmă, cei care dețin o afacere au nevoie să cunoască nevoile oamenilor, pentru a le putea oferi ceea ce-și doresc.
Fără a cunoaște ceea ce gândește un potențial client, afaceriștii pot doar să bănuiască nevoile oamenilor.
Desigur că aceste presupuneri au în spate niște date concrete, dar acestea nu sunt nici pe departe asemănătoare unei conversație reală, cu un client real.
În momentul în care dețineți un blog de afaceri pe care oamenii îl și comentează, aveți o șansă să îmbunătățiți modul în care vă desfășurați activitatea sau să vă asigurați că ceea ce faceți este pe drumul cel bun.
Atunci când răspundeți rapid la comentarii, veți avea o conversație aproape în timp real, iar cei care simt că pot discuta și se pot implica în buna funcționare a afacerii, se vor simți atașați de produs. Îl vor cumpăra pentru ei și poate îl vor recomanda și mai departe, altor prieteni.
În schimb, dacă nimeni nu comentează pe blogul dumneavoastră, poate că este timpul să vă dați seama de ce se întâmplă acest lucru. În primul rând, ceea ce scrieți trebuie să merite comentat (vezi aici de ce este important să publici conținut de calitate), dar cauzele mai pot fi și altele: Este procesul de comentare complicat?
Clienții citesc un email, dar nu pot comenta decât dacă merg pe site? Pot primi notificări prin email că o discuție are loc pe blogul dumneavoastră?
Comentariile în care există un dialog oferă o adevărată rampă de lansare pentru viitoarele postări. Iar când asta se întâmplă, știi că scrii ceva atractiv și interesant, aspect dorit de fiecare scriitor în parte. Conversațiile bune au și alte beneficii.
De cele mai multe ori o confuzie poate fi ușor clarificată prin comentarii, iar alți oameni pot veni și adăuga ideile și experiențele lor, ceea ce nu face decât ca lucrurile să fie din ce în ce mai bune.
Ce înseamnă succesul blogului dumneavoastră? Vizualizări, clasamente, link-uri câștigate, conversii sau vânzări?
Orice metodă alegeți pentru a măsura succesul dumneavoastră, trebuie să fie legat de obiectivul general al afacerii. Însă, ați considerat vreodată că succesul ar putea fi măsurat și prin numărul de comentarii?
Dacă te concentrezi pe o singură scară de măsurare, nu ai cum să-ți creezi un punct de referință complet.
Un peisaj digital complex implică, în prezent, mai mult social media decât oricând, iar construirea unei comunități în jurul brandului personal este la fel de importantă ca și apariția mai sus în căutări.
Acestea fiind spuse, trebuie să îți asiguri un obiectiv clar al marketingului pentru a încuraja implicarea utilizatorului. Calitatea este, întotdeauna, mai importantă decât cantitatea atunci când vine vorba de comentarii.
Atenția, însă, trebuie adusă în prim plan la ceea ce se spune, ce se împărtășește și ce valoare suplimentară aduce. În acest context, nu trebuie să accepți comentarii doar de dragul lor. Încurajarea calității este benefică din mai multe motive.
Programul pentru creare site-uri, WebWave, permite crearea paginilor web în plină libertate. Poți începe procesul de creare site web de la o pagină curată sau folosește un șablon.
CREEAZĂ SITE-UL PROPRIU GRATUIT
Indiferent că vorbim despre afacere sau pasiune, să implici oameni în afacerea ta este o modalitate excelentă de a începe și de a construi o relație. Tocmai din acest motiv, calitatea este un aspect extrem de important.
Iar atunci când vorbim despre afaceri, trebuie să ținem cont că oamenii fac afaceri cu oameni. Deci, atunci când vine vorba despre marketing de vânzare, comentariile reprezintă o modalitate foarte bună de a extinde relațiile și de a construi o rețea în acest sens.
Cei care vor acorda timp pentru a citi conținutul dumneavoastră, cu siguranță vor dori să comenteze. Impresiile pe care aceștia și le vor face vor fi de durată, în orice direcție.
Prin urmare, este foarte probabil ca aceștia să se întoarcă pentru a citi în continuare conținutul blogului și să-l distribuie mai departe. De aceea este important să răspundeți la toate comentariile pe care le primiți.
Un aspect important despre care am mai discutat este acela de a construi o comunitate fidelă în jurul brandului dumneavoastră. Efectul câștigării cititorilor și al construirii acestor relații de durată creează avocați și îngeri de marcă, care vă vor ajuta să vă promovați conținutul, marca și numele cât mai departe în mediul online.
În WebWave poți ușor conecta la blogul propriu un modul de comentarii Discus - un serviciu de comentarii foarte avansat și popular în întreaga lume. Pentru a afla mai cum conectezi un modul Disqus într-un site creat în WebWave vezi acest tutoriale.
După cum am spus, calitatea este mult mai importantă decât cantitatea, dar atunci când vedeți un articol care conține multe distribuiri și comentarii, acesta nu poate fi decât un semn al autorității. Însă, comentariile de tipul spam trebuie eliminat.
Pentru că de îndată ce oamenii citesc comentariile, acest lucru va oferi, cu siguranță, o viziune negativă asupra afacerii dumneavoastră. Să nu uităm că rolul oricărui blog de companie este crearea unei imagini favorabile și promovarea indirectă a vânzărilor.
Să utilizezi comentariile ca pe o tactică SEO nu este deloc ceva nou, atâta timp cât postării îi este furnizată calitate și îi este adăugată o culoare suplimentară. Însă, atenția trebuie să se concentreze pe evitarea spamului, pentru că acest lucru s-ar putea să vă afecteze.
Calitatea link-ului atașat comentariului este, cu siguranță, un beneficiu, dar atunci când permiteți comentarii pe site-ul dumneavoastră, în mod automat veți beneficia și de actualizări. Asta înseamnă că adăugarea acestora va permite conținutului să se clasifice și pentru alte cuvinte cheie.
Vezi cât de ușor este să adaugi un element de comentarii pentru site-uri în WebWave!
Autor: Cristian Lenga
Materiale.
Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.
Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00
Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave
Urmărește-ne pe: