În prezent, realizarea unui site este un standard pentru orice companie modernă. Practic, dacă nu ai propria pagină web, se consideră că „ nu exiști ”. De ce? Pentru că realizarea unui site a devenit cheia recunoașterii brand-ului tău, deoarece toți potențialii clienți sunt prezenți în mediul online permanent.
Crearea unui website nu mai este o opțiune - acum, dacă vrei ca afacerea ta să aibă succes, realizarea unei pagini web este obligatorie. În acest articol vom trata probabil cel mai important subiect legat de realizarea unui site în 2020 și anume - cât costă crearea unui website?
Costul unui website va depinde de mai mulți factori, însă aceștia se reduc la un singur element - nivelul de profesionalism.
Cuprins articol:
După cum am menționat anterior, costul unui website este determinat de nivelul de profesionalism - plecând de la această premisă, costurile s-ar împărți în trei categorii: relativ ieftin, destul de scump și foarte scump. Bineînțeles, fiecare persoană va opta pentru realizarea unui site după posibilitățile financiare de care dispune.
Site-urile simple ce îndeplinesc doar cerințele de bază, sunt disponibile de la aproximativ 600 - 700 ron ( minim ). Un astfel de site are la bază un șablon gata făcut și nu este unic - se pierde într-un „ val ” de pagini similare. În general, îi pot lipsi multe caracteristici ce sunt considerate standard la momentul actual, ca de exemplu ajustarea la dispozitivele mobile și capacitatea de a edita elemente individuale.
Site-urile complexe deja sunt la un alt nivel din punct de vedere financiar și se pot încadra între 1000 ron și 3000 - 4000 ron. Însă prețurile sunt pe măsura complexității - un astfel de site include mai multe subpagini, optimizare SEO pentru dispozitivele mobile și sistem CMS, adică un sistem de gestionare a conținutului care îți permite să actualizezi site-ul independent și gratuit, fără cunoștințe de programare.
Site-urile ce depășesc suma de 3000 - 4000 ron intră deja în categoria celor foarte scumpe. Totuși, prețul ridicat nu poate fi considerat o caracteristică negativă, ba din contră. Aceste site-uri web profesionale sunt adaptate nevoilor și cerințelor multor utilizatori ( sunt pregătite pentru UX - user experience ), sunt optimizate SEO și pentru motoarele de căutare, sunt responsive, unice și extrem de originale. În general, marile companii ale lumii sunt cele care optează pentru realizarea unor astfel de site-uri.
Costul unui website diferă întotdeauna, în funcție de așteptările tale, de scopul site-ului și de complexitate lui.
Dacă aceste prețuri te-au speriat :), poți să creezi cu încredere un site profesional în WebWave, pentru că este un program eficient și simplu de utilizat, unde nu ai nevoie de cunoștințe de programare. În plus, ai permanent suport din partea echipei, plus numeroase articole de blog despre realizarea unui site profesional.
După cum am menționat anterior, sunt mai mulți factori ce influențează prețul site-ului. Unul dintre cei mai importanți factori ce determină costul website-ului, este scopul în care a fost realizat, cât de complex îți dorești să fie și așteptările tale de la pagina web.
Prețul alternează odată cu cerințele și nevoile tale, indiferent că realizezi un site pentru o companie internațională, ori ai un blog culinar, spre exemplu. Cu cât ai mai multe elemente pe site, cu atât acesta va costa mai mult.
Numărul factorilor ce compun evaluarea finală este aproape nelimitat și, prin urmare, nu prea este posibil să știi cu exactitate un cost fix. În general, mulți oameni optează pentru crearea unui site mai scump ( dar și mai convenabil, din multe puncte de vedere ) - iar acest lucru este realizat în majoritatea cazurilor de o persoană sau firmă specializată în web design.
Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare
Optimizarea SEO a site-ului include multe elemente pe care trebuie să le ai în vedere, indiferent dacă alegi să faci acest lucru singur ori apelezi la o firmă specializată în domeniu.
Costul pentru optimizarea SEO a site-ului depinde, ca și prețul unui site, de mai mulți factori precum tarifele exercitate de specialiști, pachetul de servicii pentru care optezi ori volumul de muncă ( dacă ai un site cu mai multe subpagini, volumul de muncă pentru optimizarea SEO va crește considerabil ).
Optimizarea SEO a site-ului este mult mai complexă decât crezi, de fapt. Tot aici sunt incluse concurența online, domeniul de activitate, optimizarea on-site și off-site, copywriting, mentenanță SEO, precum și urmărirea și analiza evoluției parametrilor site-ului.
Ca o concluzie a acestui segment de articol, află că, în final, prețul optimizării SEO a site-ului se va calcula cu unele instrumente specifice în funcție de complexitatea și volumul de muncă. De asemenea, trebuie să te înarmezi cu răbdare - optimizarea SEO nu va da rezultate de pe o zi pe alta - primele rezultate apar de obicei, după mai mult de 6 luni. Optimizarea SEO a site-ului începe de la câteva sute de lei, dar suma diferă lunar în general, în funcție de cerințele și nevoile tale pentru pagina web.
Costul unui website diferă în funcție de scopul site-ului și de complexitate lui.
Poți economisi mult din punct de vedere financiar dacă alegi să cumperi un șablon gata disponibil online, însă acest lucru are prețul non-unicității, deoarece alte câteva mii de pagini au același șablon ca și tine.
Cu toate acestea, numărul de șabloane disponibile pe internet este aproape nelimitat, iar altele noi apar cu fiecare secundă. Ca peste tot, aici sunt costuri ascunse. Site-urile web frumoase și responsive pentru Wordpress sunt disponibile de la aproximativ 220 ron, dar dacă vrei ca acestea să fie optimizate pentru SEO sau conforme cu GDPR, acest lucru reprezintă o cheltuială suplimentară de până la 1400 ron.
Wordpress, deși pare a fi un CMS gratuit, pentru a putea lucra cu acesta în mod profesional, de obicei trebuie să te pregătești pentru achiziționarea de pluginuri externe. Desigur, nu există reguli pentru acest lucru, dar sunt cele mai extinse și utilizate.
În ceea ce privește înregistrarea domeniului, aici apare același plan de marketing ca și pentru găzduire. Poți chiar să ai propria adresă gratuit. Cu toate acestea, costul reînnoirii domeniului după un an este uneori de câteva sute de lei! Desigur, totul depinde și de extensia pe care o alegi. Prețurile pe care le furnizează se aplică majorității înregistrărilor din .ro și .com.
Alături de domeniu, poți primi certificatul SSL în pachet . Certificatul SSL protejează transmiterea informațiilor confidențiale, oferă un sentiment de securitate și, mai ales, confirmă credibilitatea site-ului - este crucial atunci când realizezi un site profesional, deoarece 84% dintre oameni renunță la achiziție dacă nu există. Sunt mai multe tipuri diferite ale acestui certificat, dar cea mai de bază versiune este suficientă pentru un magazin mic sau site-ul companiei. Prețul său pornește de la aproximativ 40 ron pe an.
Dacă alegi WebWave, vei avea parte de numeroase avantaje, precum realizarea propriului website fără restricții, alegerea unuia dintre numeroasele șabloane disponibile( optimizate SEO și responsive ), ori dacă îți dorești un site sută la sută unic, poți crea pagina de la zero, exact așa cum îți imaginezi, pentru o sumă lunară de 20 ron.
Un alt avantaj pe care îl oferă Webwave, este faptul că nu vor exista costuri suplimentare sub formă de pluginuri externe. Specialiștii platformei creează în mod constant funcții noi și caracteristici ce sunt prezentate prin articole publicate aproape săptămânal. Toate caracteristicile și funcțiile noi sunt și vor fi mereu disponibile gratuit pentru clienți.
De asemenea, părerile și ideile utilizatorilor sunt extrem de apreciate, motiv pentru care WebWave le permite acestora să adauge sugestii pentru opțiuni noi care pot fi create în viitorul apropiat.
WebWave asigură și tot ceea ce ține de domeniu ( cu extensia .ro ) și găzduire, fără a pretinde bani în plus de la clienți - ambele sunt gratuite în pachetul Premium, precum și certificatul SSL, pentru ca tu, în calitate de client, să nu ai nicio grijă.
În concluzie, prețul unui website poate fi atât extrem de mic, cât și ciudat de mare. Costul final se rezumă însă la scopul site-ului precum și la așteptările pe care le ai de la pagina ta web. Înainte de a lua o decizie, merită să verifici toate opțiunile, să dezvolți un buget ( dar să fii conștient că acesta se poate schimba ), să cunoști piața și ofertele. În final, tu stabilești costul website-ului, precum și cât de profesional și complex va fi!
Pentru a obține cele mai bune rezultate, acest concept se potrivește cel mai bine cu o imagine de calitate înaltă. Aceasta trebuie să fie interesantă, memorabilă, iar celelalte elemente trebuie să se potrivească perfect.
Autor: Nistor Ioana Georgiana
Materiale.
Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.
Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00
Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave
Urmărește-ne pe: