Cursuri online de creare site web

Testează programul nostru pentru creare site web și obține acces la cursul online gratuit. La înregistrare îți vom expedia un mesaj e-mail cu un click către înregistrare la cursul online. La acel curs vei afla cum poți crea un site web gratis, singur și fără cunoștințe de programare.

Testează gratuit

Ai tot auzit ideea de cuvinte cheie sau keywords (varianta în engleză) până acum. Dacă ai un site, aceste cuvinte cheie sunt extraordinar de importante pentru tine, deoarece prin intermediul lor vor putea clienții tăi să intre în contact cu tine, cu ajutorul motoarelor de căutare. 

Astăzi, vom explica mai multe detalii despre cuvintele cheie, vom vedea cum acestea vor influența traficul lor, cum alegi cuvintele cheie potrivite pentru site-ul tău și unde ar trebui să poziționezi keywords în site-ul și conținutul tău digital.

Conținutul articolului:

  1. Ce sunt cuvintele cheie?

  2. Care este importanța cuvintelor cheie în interiorul site-ului tău?

  3. Cum găsești cuvintele cheie potrivite pentru site-ul tău?

  4. Care sunt parametrii pentru care verifici și alegi cuvintele cheie respective?

  5. Câteva instrumente utile pentru cuvinte cheie.

  6. Unde ar trebui să amplasezi cuvintele cheie?

 

Ce sunt cuvintele cheie?

Dacă ai un site sau dorești să-ți faci unul, cel mai probabil știi că una din cele mai cunoscute pagini care se află pe fiecare site web este pagina de blog. Acolo, majoritatea oamenilor care dețin site-uri scriu articole cu scop educațional pentru clienți sau oameni interesați de subiectul discutat.

Să luăm, spre exemplu, o afacere care vinde tricouri brodate cu ilustrații românești. În cazul acestora, blog-ul ar avea articole cu titluri precum: cum să-ți alegi tricoul de bumbac perfect; de ce să porți tricouri românești; procesul de creare al unui tricou brodat. Observi cumva ceva asemănător între cele trei titluri?

Da, cuvântul cheie ”tricou”. Acesta este un cuvânt pe care administratorul blog-ului vrea să-l scoată în față. Dar...cu ce scop?

Cuvintele cheie, în esență, reprezintă sintagmele care îți descriu cel mai bine afacerea atât pentru clienți, cât și pentru motoare de căutare. Google trebuie să știe că noi vindem tricouri brodate românești, ca să nu ne confunde cu altă afacere care vinde tricouri printate. De ce e asta important?

Să zicem că vrei să faci cadou cuiva un tricou printat cu un mesaj amuzant. Acesta caută pe internet cuvântul ”tricou printat”, iar din cauză că tu nu ai folosit cuvintele cheie corect, îi apare afacerea ta. Problema este că el nu dorește un tricou brodat, ci dorește un tricou printat și personalizat. Astfel, el iese de pe site-ul tău fără si facă altă acțiune, crescând rata de respingere și scăzând, în algoritmii Google, valoarea site-ului tău. 

Deci, cum facem ca aceste cuvinte cheie să conteze și să fim siguri că ne aduc oamenii care chiar vor ceea ce vindem sau promovăm pe site-ul nostru?

Dacă nu ai încă un site, însă simți că pierzi trenul digital al afacerilor și că ai avea nevoie de unul, WebWave îți oferă o platformă foarte simplu de folosit și gratuită, în care îți poți crea un site foarte repede. Așa, ai acces la tot ce se întâmplă în interiorul site-ului tău. Click aici pentru a începe aventura cu WebWave!

Alătură-te celor 258 000 de utilizatori, care creează site web gratis și fără cunoștințe de programare.

Programul pentru creare site-uri, WebWave, permite crearea paginilor web  în plină libertate. Poți începe procesul de creare site web de la o pagină curată sau folosește un șablon.

CREEAZĂ SITE-UL PROPRIU GRATUIT

Care este importanța cuvintelor cheie în interiorul site-ului tău?

După cum am spus deja, cuvintele cheie sunt importante din prisma a 2 aspecte:

  1. Clienți

  2. Motoare de căutare

Aceste 2 aspecte arată cât de importante sau neimportante sunt unele cuvinte cheie. Revenim la afacerea noastră de brodat tricouri. Pentru clienții care caută așa ceva, cele mai importante cuvinte cheie ar putea fi: tricouri brodate, tricouri românești, tricouri cu ilustrații, broderii ilustrate, haine românești.

Astfel, odată ce ai aflat care sunt cele mai importante cuvinte cheie din interiorul site-ului tău, trebuie să le scoți în evidență. Mai exact, să creezi conținut care să graviteze în jurul acestor cuvinte cheie. În acest mod, Google vede că tu vrei să educi oamenii și vrei să le oferi calitate, astfel propulsându-te în scara ierarhică din intermediul căutărilor.

Probabil după toate cele explicate, putem cădea de comun acord că importanța cuvintelor cheie din site-ul tău este una extrem de mare, iar acest lucru trebuie tratat cu atenție maximă. În continuare, vom discuta despre cum poți găsi cuvintele cheie potrivite pentru site-ul tău.

Alege inițial 2-3 cuvinte cheie pentru care să urci pe acea scară a căutărilor

Cum găsești cuvintele cheie potrivite pentru site-ul tău? Cu creezi prima listă de cuvinte cheie?

Acum că am stabilit cât de importante sunt cuvintele cheie pentru site, ar trebui să vedem care sunt cele mai potrivite cuvinte cheie pentru site-ul nostru. 

Pentru a găsi cuvinte cheie, ar trebui inițial să te gândești la comportamentul posibililor tăi clienți. Ce o să caute ei, în momentul în care vor să-ți găsească site-ul? O să fie, în primul rând, utilizatori care o să caute direct numele brandului tău. O afacere mică, din păcate, nu o să se poată bucura de acest tip de optimizare, deoarece nu este extrem de cunoscută și trebuie să ajungă la oameni prin alt mod.

Acel alt mod sunt cuvintele cheie mai generale despre nișa ta de discuție. Adică, după cum am spus mai sus, tricouri brodate, tricouri românești, tricouri cu ilustrații, broderii ilustrate, haine românești, pentru exemplul nostru. 

Ar fi bine să nu alegi prea multe cuvinte cheie. Alege inițial 2-3 cuvinte cheie pentru care să urci pe acea scară a căutărilor și apoi, dacă ajungi primul, scrie în continuare conținut, însă mai adaugă un cuvânt cheie pe lângă celelalte.

O să mai discutăm la punctul 5 despre alte instrumente practice care te vor ajuta să găsești cuvinte cheie potrivite pentru site-ul tău.

Important este să faci o listă de cuvinte cheie cât mai mare, care va acoperi un număr cât mai mare de cuvinte cheie. Apoi vei analiza care sunt cele mai importante cuvinte cheie. Cu cât mai mare este lista de cuvinte cheie cu atât e mai mare probabilitatea că vei găsi cuvinte cheie performante pentru site-ul tău.

 

Care sunt parametrii pentru care verifici și alegi cuvintele cheie respective?

În general, parametrii pentru care trebuie verificați și aleși cuvintele cheie sunt volumul de trafic și relevanța. Volumul de trafic este simplu de analizat. Folosești unul din tool-urile descrise mai jos și undei vei găsi cifra. Cu cât e mai mare cifra cu atât e mai bine - simplu.

Relevanța e puțin mai sofisticată. Cel mai simplu mod de a aborda acest parametru este să te întrebi ce dorește utilizatorul atunci când caută un cuvânt cheie. Uneori însă intențiile utilizatorilor nu sunt clare din prima. Din această cauză cel mai bine ar fi să verifici exact, ce rezultate oferă Google atunci când introduci un cuvânt cheie și să vezi ce rezultate oferă Google. Google știe destul de bine ce vrea utilizatorul. Pentru a putea verifica exact rezultatele Google cel mai bine este să folosești un tool specializat - dacă vei introduce manual cuvintele cheie în motorul de căutare, vei primi rezultatele relevante doar pentru tine.

După ce deja ai aplicat cuvintele cheie pe site-ul tău și primești trafic din Google, poți analiza traficul sau conversiile. Mai exact, câți oameni au ajuns pe site-ul tău datorită acelei expresii cheie și câți oameni au cumpărat, în urmă căutării unui cuvânt cheie de pe site-ul tău?

Acești parametri nu sunt greu de analizat, deoarece tot ce ai nevoie este implementarea Google Analytics în site-ul tău. Acesta îți va da toate aceste date despre site-ul tău și utilizatorii acestuia, fără ca tu să ai probleme.

Un alt parametru extrem de important de observat este rata de respingere. Aceasta este parametru care determină cât la sută din oamenii care îți vizitează site-ul îl părăsesc fără să întreprindă orice altă acțiune. O rată de respingere normală este undeva între 20 și 40%. Dacă procentul este mai mare, s-ar putea să ai niște probleme cu optimizarea motoarelor de căutare și alegerea cuvintelor cheie!

Care sunt parametrii pentru care verifici și alegi cuvintele cheie respective

Câteva instrumente utile pentru cuvinte cheie

Probabil ai înțeles mai pe larg toată treaba cu cuvintele cheie și cum funcționează acestea. Dacă da și vrei să mergi mai departe în dezvoltarea blog-ului și site-ului tău, vrem să îți recomandăm câteva resurse pentru cuvinte cheie:

  1. Google Keyword Planner - acesta este un instrument dezvoltat de Google pentru campaniile plătite, dar te poate ajuta la fel de mult și anorganic. Poți vedea, prin intermediul lui, volumul de căutări al unui cuvânt cheie într-o anumită perioadă de timp și să vezi, în cazul în care vrei să faci reclame plătite, cât te-ar costa și câte click-uri ți-ar aduce pe site.

  2. Google Trends - Google analizează și urmărește trendurile căutărilor online. Astfel, e simplu să-ți alegi țara pe care vrei să o analizeze și să vezi ce caută lumea cel mai mult. În funcție de asta, îți poți dezvolta o strategie de comunicare extrem de precisă pentru site-ul tău!

  3. Google - doar intră pe Google și vezi pentru ce cuvinte cheie încearcă să urce competiția ta, iar apoi încearcă să faci asta mai bine ca ei!

  4. Ubersuggest - acesta este un tool independent de Google, dar care te poate ajuta mult și analiza cât de bine merge site-ul tău din perspectiva optimizării motoarelor de căutare.

  5. Keyword Generator - generatorul acesta îți poate da foarte multe idei variate de cuvinte cheie pentru afacerea sau site-ul tău.

  6. SERP Checker - un instrument gratuit care te va ajuta să înțelegi care sunt rezultatele cele mai relevante pentru cuvântul căutat. Vei vedea exact care este intenția utilizatorului atunci cânt introduce cuvântul cheie respectiv în Google.

 

Unde ar trebui să amplasezi cuvintele cheie?

În general, locul cuvintelor cheie ar trebui să fie în titlul articolelor sau în heading-uri (H1, H2, H3), care reprezintă, în general, un subtitlu sau o categorisire.

De asemenea, e bine să ai cuvinte cheie și în primele 100 de cuvinte ale textului sau pe pagina principală a site-ului tău, pentru a-i arăta Google-ului că acestea sunt foarte importante! Află mai multe despre optimizarea SEO a unui site în acest articol.

Dacă nu ai încă un site, însă simți că pierzi trenul digital al afacerilor și că ai avea nevoie de unul, WebWave îți oferă o platformă foarte simplu de folosit și gratuită, în care îți poți crea un site foarte repede. Așa, ai acces la tot ce se întâmplă în interiorul site-ului tău. Click aici pentru a începe aventura cu WebWave!

Articole similare pe care trebuie să le citești:

Autor: Patrunjel Eduard

Tot ce trebuie șă știi despre cumpărarea unui domeniu
09/06/2020

Cuvintele cheie - ce sunt și cum le aplici pe site-ul tău?

WebWave - program pentru creare site web

Începe acum

PANOUL WEBMASTER

LOGIN

Logo, WebWave - program pentru crearea site-urilor web

Creează Site-uri Web Uimitoare cu ajutorul platformei WebWave ! 
Începe cu o pagină curată sau alege un șablon deja optimizat pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile cerințe.

Panoul webmaster

Acest WebSite a fost creat în totalitate cu ajutorul Platformei WebWave (Program Gratuit pentru crearea Site-urilor Web).
Această pagină utilizează module Cookie. Află mai multe

CUNOAȘTE-NE MAI BINE ÎN REȚEA

ÎNCEPE ACUM

EN

PL

PROGRAM

wEBwAVE

Tutoriale

Prețuri

Pentru clienți