În crearea site-ului tău web, unul din pașii foarte importanți pe care o să-i parcurgi este alegere font-ului perfect. Din păcate, nu există o formulă sau un font ideal pentru orice site web.
Din fericire, avem foarte multe opțiuni. Dacă la începuturile web-design-ului aveam disponibile în jur de 13 familii de fonturi, în momentul de față, în cadrul Google Fonts există 977 de familii de fonturi. O gamă variată, așa-i?
Dacă ai deja câteva font-uri perfecte în minte, dar nu ai un website, accesează platforma Webwave și dă viață creativității tale!
Dacă nu există o formulă perfectă sau alegerea optimă pentru orice site, cum poți determina ce font ți se potrivește? Articolul acesta va răspunde la întrebarea de mai sus! De asemenea, veți descoperi de ce nu trebuie folosit Comic Sans, indiferent dacă vă place sau nu.
Conținutul articolului:
„De ce Comic Sans e o alegere atât de proastă? Mie îmi place cum arată!”
Dimensiunea literelor de pe site-ul tău web nu mai mică de 17 px
Când ți-ai început afacerea, în mintea ta a existat ideea unui brand. Aveai o idee de la care să pornească afacerea, aveai un public țintă căruia să i te adresezi, o voce perfectă pentru publicul țintă ales. Logo, slogan, imagini, paletă de culori.
Suma acestor elemente se va transforma, ulterior, în identitatea brand-ului tău. Bazat pe această identitate, ai început să vorbești cu oamenii despre brand-ul tău. Despre ce este el și pe cine reprezintă cel mai bine.
Însă totuși, în toată acestă identitate, încă nu ți-ai găsit font-ul perfect? Ei bine, primul pas pe care trebuie să-l faci este să te uiți foarte atent la brand-ul tău.
În cazul în care este unul serios, probabil ai nevoie de un font precum Times New Roman, care transmite o sobrietate și un respect aparte. Dacă ai un brand mai jucăuș și amuzant, probabil un font mai stilizat ar fi perfect pentru tine și publicul tău țintă.
Singurul mod de a analiza asta este uitându-te foarte atent la brand-ul tău și ce vrei să transmiți cu ajutorul acestuia. Deși poate ți se pare puțin probabil, subconștientul fiecărui utilizator îi transmite acestuia o informație bazată pe font-ul observat. Astfel, fără să vrea, utilizatorul îți va judeca site-ul web în funcție de fontul ales.
Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare
Regula sună cam așa: ”Să nu ai, orice ar fi, mai mult de 3 font-uri în crearea site-ului tău web!”. Mai era o continuare, care îți spunea pedeapsa pe care o vei primi în cazul în care folosești mai multe, însă s-a pierdut în istorie.
”Ok, 3 font-uri, dar ce ar trebui să reprezinte fiecare?”
Clasificarea fonturilor este în mâinile tale, însă câteva sfaturi își pot croi locul în acest articol!
În cazul în care ai 3 fonturi este foarte necesar să știi rolul fiecăruia. Eu le-aș împărți astfel:
Fontul principal - acesta este baza site-ului tău. Fontul principal se va găsi în header, footer și în oricare altă parte a site-ului tău web care este foarte importantă. Chiar dacă poate nu este cel mai folosit dintre cele 3 font-uri, acesta trebuie să transmită cel mai puternic imaginea brand-ului tău.
Fontul secundar - acesta ar trebui folosit pentru bucățile mari de text, cum ar fi blog-urile, sau review-urile de la clienți. Acesta trebuie să fie unul extrem de lizibil și unul cu care orice om este foarte familiar, precum Calibri sau Times New Roman.
Fontul de rezervă - al 3-lea font ar trebui să fie, în general, pentru o campanie de scurtă durată, o ilustrație nouă pe site-ul tău web sau un anunț mai special. În general, acest font este unul mai stilizat, care transmite utilizatorului creativitate în cadrul brandului!
Dacă ai alese cele 3 fonturi și dorești să le aplici pe site-ul tău creat în WebWave vezi aici instrucțiunea de a adăugare a fonturilor din Google Fonts.
Dimensiunea minimă pe care un website o necesită pentru orice font este de 17 pixeli
Asta este întrebarea preferată a fiecărui designer. Da, știm, Comic Sans este un font foarte cunoscut. Dar asta nu înseamnă că este bine să folosești acest font pe site-ul tău web! De ce?
Istoria fontului - acest font a fost creat strict pentru mesajele din căsuțele personajelor și ajutoarelor electronice din Windows 95. Vă amintiți, cu siguranță, agrafa de birou din Word 2003. De asemenea, istoria acestui font arată că este unul creat pentru benzi desenate, nu pentru site-uri web.
Lizibilitatea - este un font extrem de greu de citit, având o spațiere ciudată între litere
Audiență - în cazul în care audiența ta nu are sub 10 ani, Comic Sans sigur nu are ce căuta pe site-ul tău web.
Adaptarea la design web - din fericire, acest font nu poate fi citit de către multe dispozitive Android. Din această cauză, site-ul tău web va arăta total anapoda pentru mulți utilizatori, ținând cont câți dintre noi folosim internetul direct de pe smartphone!
Dacă ți-ai ales cele 3 font-uri, mai am încă un sfat pentru tine.
Consistența e cheia!
Și nu doar în ceea ce privește font-urile website-ului tău, ci chiar în afacerea ta. Dar, revenind la font-uri. Schimbarea font-urilor dintr-o dată sau adăugarea unor fonturi în plus va debusola total un utilizator obișnuit al site-ului tău.
De asemenea, fonturile pe care o să le folosești pe site vor fi și cele pe care le vei folosi pe orice material tipărit, cum ar fi o carte de vizită. În momentul în care cartea ta de vizită are un font serios, iar utilizatorul intră pe site-ul tău și este întâmpinat de fontul „Permanent Marker”, acesta probabil va părăsi site-ul tău web, crezând ca a nimerit pe site-ul greșit.
Deci? Consitența este cheia succesului pentru site-ul tău web!
Trendurile ne fascinează. Oamenii aleargă tot timpul spre trend-uri și spre ce e cool. Însă în cadrul alegerii unui font, trendurile s-ar putea să te încurce.
Oricât de la modă este să fii creativ în 2020, te asigur că în cazul fonturilor, calea veche este cea mai bună cale pe care o poți alege.
Astfel, asigură-te că mergi pe instinct și pe fonturi care performează deja de ani de zile în domeniul web design-ului, nu pe cel mai stilizat font, pe care probabil utilizatorii tăi nu îl vor înțelege.
De asemenea, o ultimă regulă de aur este legată de dimensiunea literelor într-un font. Dimensiunea minimă pe care un website o necesită pentru orice font este de 17 pixeli. Asigură-te că textele tale se află măcar în zona de 17 pixeli, deși poate ar fi recomandat să fie mai mare, pentru a fi lizibil!
Acum poți să te lauzi prietenilor tăi că știi, în sfărșit, să îți alegi font-ul perfect în crearea site-ului tău web. Dacă încă nu ai site-ul gata, intră pe Webwave și bucură-te de toate beneficiile platformei noastre!
Autor: Patrunjel Eduard
Materiale.
Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.
Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00
Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave
Urmărește-ne pe: