Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

Urmărește-ne pe:

Programul WebWave.

Prețuri. 

Materiale. 

Companie.

Ce este un Sales Funnel?

 

Atunci când vorbim despre web design, ca în multe alte domenii, să fii la curent cu ce se

Fie că ai început propria ta afacere, ești pe punctul de a o face sau lucrezi în marketing sau vânzări, este foarte important să știi despre sales funnels. 

Nu contează că te focusezi pe online sau pe offline, că oferi un produs sau un serviciu, un sales funnel este necesar pentru orice tip de afacere. Acesta pornește de la principiul că întotdeauna audiența noastră posibilă este una foarte mare, dar audiența formată din oamenii care chiar ajung să apeleze la tine se restrânge tot mai tare, până când, la final, doar câțiva oameni vor cumpăra sau vor plăti pentru serviciul tău. 

Indiferent de tipul afacerii tale, pe lângă un funnel de vânzări este crucial să ai un site web bine pus la punct. WebWave este aici să te ajute cu sute de template-uri din care le poți alege pe cele ce ți se potrivesc cel mai bine. Începe să lucrezi chiar azi la afacerea ta. 

O să începem cu începutul și anume o să definim ce este un sales funnel. Mai apoi, o să vedem etapele unui astfel de funnel, de ce e important pentru afacerea ta și cum îți poate îmbunătăți eficiența. 

Conținutul articolului:

(Fă click pe link pentru a ajunge la partea corespunzătoare a articolului)

  1. Ce este un sales funnel?

  2. Care sunt etapele unui sales funnel clasic?

  3. Cuvânt te încheiere

 

Ce este un sales funnel?

Un sales funnel sau, după cum mai este numit, marketing funnel, arată călătoria pe care potențialii tăi clienți o pot avea odată ce se intersectează cu afacerea ta. Sunt mai mulți pași într-un astfel de funnel și fiecare are un rol special în construirea relației cu clienții. 

Fiecare om de vânzări știe cât e de dureros să piardă o vânzare, mai ales dacă e vorba de una mare. Se poate să fi fost o muncă foarte bună în spate și cu foarte multe planuri, dar dacă în funne-ul de sales lucrurile nu se potriveau, vânzarea se poate să fi fost pierdută. 

Ca să-ți imaginezi mai bine, gândește-te la o pâlnie. Sus, locul în care este cel mai mult spațiu, sunt toți oamenii care ar putea să-ți fie clienți. Dacă vrei mai multe informații despre cum anume să creionezi aceste personas, avem două articole care să-ți fie de folos: unul care explică ce anume este o persona, iar altul care te ajută să le conturezi pentru afacerea ta

Dincolo de acel spațiu mare în care pot intra foarte multe persoane, mai sunt alte spații mici, în funcție de modul în care se restrânge pâlnia. Nu toate persoanele care ar putea fi interesate de afacerea ta vor ajunge să și fie interesate. Unele se vor pierde la preț, altele la detaliile serviciilor, iar altele poate for ajunge la concurență. Tocmai de aceea, cu cât mergem în jos, cu atât rămânem cu mai puține persoane. 

Asta nu înseamnă că vei avea un număr mic de clienți. Chiar dacă ajung mai puține persoane în partea de jos, asta se raportează și la cât de multe persoane sunt în partea de sus. 

Ce este un Sales Funnel?
20 septembrie 2022

Care sunt etapele unui sales funnel clasic?

Evident, există mai multe tipuri de astfel de funnels. Cu toate acestea, cel clasic este valabil pentru orice serviciu sau produs. În funcție de specificul afacerii tale, poți alege să personalizezi funnel-ul tău ca să se potrivească cât mai bine nevoilor tale. 

Fiecare etapă aduce cu sine tipuri diferite de conținut sau acțiuni diferite. Un client care se află în ultima etapă, de exemplu, va ști deja destule despre produsul tău, deci s-ar putea să nu mai aibă nevoie de postări informaționale pe rețelele de socializare. Acesta e unul dintre motivele pentru care e important să știi în ce stadiu se află clienții tăi. 

Un funnel clasic are, în general, 4 etape:

 

Etapa de awareness (1)

Aici este cea mai de sus parte a pâlniei, despre care am discutat. În ea intră orice fel de persoană care ar putea beneficia de produsul sau de serviciul tău. 

Să spunem că ai o agenție de marketing. Ei bine, în partea de awareness pot intra toate firmele din România sau din alte țări care au nevoie de servicii de marketing. Asta nu înseamnă că vei ajunge să lucrezi cu toate firmele, dar te ajută să vezi către cine îți îndrepți atenția. 

În această etapă, potențialii tăi clienți au nevoie să știe cât mai multe despre tine: care sunt valorile firmei, cu ce te ocupi, ce griji le poți lua de pe cap, cu ce îi poți ajuta, ce servicii oferi etc. Sunt foarte de ajutor articolele, postările pe rețelele de socializare, campaniile de PR sau reclame plătite care să aibă ca scop brand awareness-ul. 

 

Etapa de interes sau de considerare (2)

În această etapă, clientul te cunoaște deja și adună informațiile necesare pentru a putea argumenta alegerea de a cumpăra de la tine. Este momentul în care prezentarea ta a fost una de succes, ei sunt interesați și vor să afle și mai multe. 

Gândește-te că ai văzut o pereche de pantofi într-o reclamă. Se poate că ai dat click, ți-a plăcut ce ai văzut, dar pe moment nu aveai timpul necesar să te uiți la toate detaliile. Ei bine, pentru că era chiar o pereche de pantofi de care aveai nevoie sau care ți-a plăcut foarte mult, peste câteva zile intri din nou pe același site și o cauți. Aceasta este etapa de interes sau de considerare: clientul te caută activ pentru a se hotărî dacă vrea să cumpere de la tine sau nu. 

În general, conținutul specific pentru această etapă este dat de newslettere, e-book-uri, studii de caz sau mici reduceri. 

 


 

Sunt mai mulți pași într-un astfel de funnel și fiecare are un rol special în construirea relației cu clienții

 


 

Etapa de decizie (3)

Acum clientul are toate informațiile despre tine. A intrat pe site-ul tău, te cunoaște și te-a plasat în mintea lui într-o anumită categori. Este etapa în care el decide cu adevărat dacă merge mai departe cu tine sau nu. 

Lucrurile pe care le poți oferi sunt consultații gratuite, campanii de re-targeting, demo-uri sau orice l-ar face pe om să ia decizia în acel moment. 

 

Etapa de acțiune (4)

Ultima etapă din funnel este aceea a acțiunii. Odată ce a luat decizia, clientul poate merge mai departe cu procesul de cumpărare. 

Are toate produsele în coș, introduce datele și plasează comanda. Este etapa pentru care ai muncit în celelalte 3 de mai sus și care aduce rezultatele dorite. 

Aici poți ruga clientul să lase un testimonial și în care poți să te gândești deja la planuri de loializare pentru acesta. 

 

Cuvânt te încheiere

După cum vezi, un sales funnel este foarte important. La fel de important este și site-ul tău web. Am vorbit despre importanța de a da oamenilor un loc în care să afle cât mai multe informații despre tine și în care le poți controla comportamentul. 

Dacă încă nu ai un site, poți începe să creezi unul chiar azi, cu ajutorul WebWave. Intră pe platformă și vezi template-urile disponibile, iar mai apoi lucrează la propriul tău funnel de sales.

 

Autor: Patrunjel Eduard

Alătură-te celor 429 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Cele mai citite articole. 

Panoul Webmaster

Înregistrare

Logare