Anul 2018 a adus multe schimbări în domeniul optimizării SEO. În august 2018, cerințele față de calitatea site-urilor (Quality Guidelines) au fost reactualizate, iar Google a introdus Indexarea de tip Mobile-First la mijlocul lunii septembrie.
În ianuarie 2019, știam că vor veni mai multe schimbări și nu m-am înșelat. Au avut loc câteva actualizări ale algoritmului Google care au influențat în mod direct felul în care site-urile web sunt create.
În acest articol, vei găsi 8 tendințe SEO din 2019.
Unele dintre ele puteau fi anticipate cu ușurință, iar altele te vor surprinde.
Un lucru este sigur: merită să le acorzi atenție.
Conținutul articolului:
Site-urile trebuie să fie optimizate pentru dispozitivele mobile (go mobile, or go home)
Un conținut bun satisface atât algoritmul, cât și utilizatorul
Probabil ai fost surprins atunci când Google a implementat actualizarea algoritmului numită Mobile-First. Aceasta a făcut ca poziționarea site-urilor web să fie dependentă de măsura în care sunt optimizate pentru dispozitivele mobile.
În fiecare an auzi oameni care spun "anul 20xx va fi anul telefoanelor mobile". Anul 2018 a fost acesta, dar și 2019 este. Îți amintești de actualizarea prezentării rezultatelor de căutare pe smartphone-uri?
Cea mai mare parte din traficul online este generat de telefoanele mobile, deci ajustarea site-ului tău web în funcție de standardele noi nu este un trend, este o cerință.
Desigur, cele mai bune practici atunci când creezi un website sunt încă importante.
Dacă site-ul tău web nu este optimizat pentru dispozitivele mobile, e timpul să-l ajustezi.
Pentru că utilizatorii care nu vor putea să vadă conținutul de pe telefoanele lor, vor părăsi site-ul foarte repede, afectând negativ parametrii UX și poziția site-ului web în rezultatele căutării.
Securitatea unui site web este un trend popular impus de Google acum ceva timp.
Site-urile web care nu au un certificat SSL activ sunt marcate ca fiind nesigure.
Certificatul SSL permite utilizatorilor să se conecteze în siguranță la un site web. Conexiunea este criptată, ceea ce face furtul de date imposibil.
Până în anul 2018, aceste conexiuni erau standardizate pentru magazine, bănci sau alte site-uri web pe care îți lăsai datele. De câțiva ani încoace, Google promovează o politică "HTTPS peste tot", iar aceasta înseamnă un singur lucru: internet sigur.
Google Chrome este cel mai popular browser - acesta este un argument suficient de bun pentru a cumpăra un certificat SSL pentru site-ul tău web.
De ce menționăm securitatea într-un articol despre SEO?
Google vede site-urile web sigure (cu un certificat SSL activ) ca fiind superioare și le afișează mai sus în rezultatele de căutări.
Să recunoaștem, există o relație puternică între securitatea unui site web și poziția acestuia în rezultatele căutărilor.
Utilizatorii petrec mai mult timp pe site-urile web sigure, ceea ce influențează în mod direct rata de respingere și timpul petrecut pe un website. Acești factori sunt importanți pentru algoritmii Google – dacă utilizatorii petrec mai mult timp pe un site web, aceasta înseamnă că au găsit ceea ce căutau.
Încă nu ești convins?
Ce spui de niște date statistice?
A fost demonstrat că peste 82% dintre utilizatori părăsesc site-urile web care nu oferă o conexiune sigură. Mai mult, Christoph Engelhardt a descris într-un articol de pe blogul Ahrefs că protocolul HTTPS este un factor de poziționare. Google a confirmat aceasta mai târziu.
Trăim într-o lume periculoasă. Merită să afli mai multe despre certificatul SSL.
Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare
Numărul de site-uri web crește cu fiecare secundă.
Google trebuie să le analizeze pe toate.
Se apropie clipa în care va trebui să organizăm datele de pe website-uri astfel încât să ajutăm algoritmul Google să citească conținutul în mod corect. Acest lucru care va duce la îmbunătățirea poziției site-ului web în rezultatele căutărilor.
Poate va obține chiar poziția 0, ca snippet recomandat :).
Ca o mică încurajare, studiul GetStat confirmă că structurarea datelor ajută la apariția pe poziția 0 în rezultatele căutărilor Google.
Este interesant faptul că Wikipedia (chiar în timpul acestui studiu) nu folosește date structurate, dar are cel mai mare număr de snippet-uri recomandate.
Care este concluzia?
Conținutul de pe un site este unul dintre cei mai importanți factori de poziționare.
Se spune că algoritmul RankBrain înțelege conținutul. Este greu să ne pronunțăm. Dar cu certitudine RankBrain știe să aprecieze valoarea conținutului de pe site-uri. Cu cât conținutul este mai bun și mai valoros, cu atât crește poziția site-ului web.
Este atât de simplu.
Ce face ca un conținut să fie bun? Un element care ajută la poziționare este numărul de cuvinte. A fost demonstra că site-urile web care se află pe primele 10 poziții au un număr mediu de 1890 de cuvinte.
Aceasta însă nu înseamnă că poți bate câmpii. Ar trebui să le oferi utilizatorilor o informație completă și la subiect. Site-urile web care răspund la întrebări specifice și oferă informații valoroase au o poziție mai bună în rezultatele căutărilor.
Acest lucru este determinat de câțiva factori:
Textele mai lungi descriu mai bine și mai detaliat subiectul = descriere mai bună;
Textele mai lungi înseamnă sesiuni mai lungi = un website mai bun;
În textele mai lungi există mai multe cuvinte LSI, ceea ce înseamnă că autorul prezintă subiectul din mai multe perspective = un site web mai valoros;
Conținutul mai lung și organizat are de obicei un cuprins, titluri și o introducere interesantă. Atunci când un vizitator intră pe site, acesta înțelege la ce se referă textul și rămâne, ceea ce rezultă într-o rată de respingere mai mică și sesiuni mai lungi = un site web mai bun;
Acest lucru nu schimbă regulile sugerate de Quality Updates din august 2018: contează un răspuns exact la o întrebare exactă.
Ce vreau să spun? Că nu este cea mai bună idee să scrii 2000 de cuvinte despre lucruri care nu contează.
User experience a fost întotdeauna o componentă importantă în ceea ce privește poziționarea site-ului web, dar devine din ce în ce mai relevantă cu fiecare an.
UX este format din mulți factori – începând de la proiectul primii pagini, proiectul site-ului web, culori, fonturi și timpul de încărcare.
Cu alte cuvinte: orice element care face un vizitator să rămână pe website este bun pentru UX.
Optimizarea pentru dispozitive mobile, un proiect clar, o interfață simplă, navigarea intuitivă sunt doar câteva exemple care îmi vin acum în minte.
Influența user experience-ului asupra SEO este una semnificativă. Vizitatorii vor să petreacă timp pe un site web de pe orice dispozitiv fără să fie nevoiți să aștepte mult ca acesta să se încarce.
Dacă nu vei avea grijă de UX, vizitatorii vor părăsi site-ul web și poziția va fi afectată în mod negativ.
A devenit un trend, în special în țările unde găsești în case Alexa sau un alt "asistent" digital.
Mai mult, în ziua de azi, aproape fiecare dispozitiv mobil le permite utilizatorilor să navigheze pe internet sau să caute ceva folosind comenzi vocale.
Experții spun că până în anul 2020 mai mult de jumătate din căutările de pe Google vor fi făcute în acest mod.
Cum influențează asta SEO?
Numărul de întrebări puse în căutări a crescut din moment ce este un mod natural de a formula solicitări. Aceasta înseamnă că va crește poziția conținutului care oferă răspuns la întrebări.
Pentru a folosi această schimbare în favoarea ta, gândește-te la ce întrebări poate răspunde site-ul tău, apoi creează o listă de întrebări cu răspunsuri exacte într-un paragraf sau într-o subpagină separată. Astfel vei obține cele mai bune performanțe.
Observăm în prezent o dezvoltare activă a părții inteligente din algoritmii Google. Intenția este clară: pedepsirea practicilor SEO abuzive pentru a asigura o experiență superioară pentru utilizatori.
Specialiștii în SEO afirmă că în prezent șmecheriile avansate mai pot funcționa, dar este foarte clar că jocul se complică.
Ce înseamnă aceasta?
Trebuie să lucrăm la valoarea conținutului de pe site-ul nostru, și experiența utilizatorului. Altfel poziția site-ului nostru va avea de suferit.
Cea mai mare parte din traficul online este generat de telefoanele mobile, deci optimizarea site-ului tău în funcție de standardele noi nu este un trend, este o cerință.
Calitatea link-urilor externe a fost întotdeauna un factor SEO important.
Pentru a înțelege mai bine cum funcționează link-urile externe, gândește-te la ele ca la niște recomandări.
Atunci când cineva cu o autoritate mai mare îți spune că un produs este bun, este foarte posibil să crezi acest lucru. Recomandările unui site cu autoritate va conta mai mult decât o mie de recomandări anonime de pe Reddit.
Aceasta se întâmplă și cu link-urile externe. Atunci când un site web cu o poziție bună te menționează, algoritmul va lua aceasta în considerare și va conta mai mult decât link-urile de pe site-uri web anonime care duc către website-ul tău.
Poate ar trebui să practici guest posting-ul? Este una dintre cele mai bune modalități de a obține link-uri externe pentru site-ul tău.
Un lucru este sigur; calitatea este mai importantă decât cantitatea.
Da, există chiar multe. Le-am menționat doar pe cele mai relevante.
Edward Sturm a adunat mai mulți experți SEO și previzionează că optimizarea local SEO, blockchain, interesul față căutările de pe Amazon și căutările de imagini vor crește.
Unele dintre aceste trenduri au devenit o realitate deja. Altele poate nu vor deveni niciodată. Aștept cu nerăbdare să văd cum va arăta SEO în 2020.
Dacă ești începător în SEO, platforma pentru creare site-uri WebWave tocmai a implementat un modul de analiză SEO gratuit. Creează un site optimizat SEO cu WebWave.tis și fără cunoștințe de programare
Autor: Julia Mądraszewska / Elena Dumitru
Materiale.
Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.
Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00
Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave
Urmărește-ne pe: