Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Web design - Ce implică crearea profesională a unui website

16 ianuarie 2018
Strategii de promovare afacere, cum îți promovezi afacerea?

Crearea unui site profesional reprezintă un lucru pe care mulți și-l doresc. Am decis să scriu acest articol pentru a defini ce înseamnă un site profesional, pentru ca să știi ce ai nevoie mai exact.

Răspunsul scurt la întrebarea „Ce înseamnă un site profesional?” ține de următoarele aspecte / componente:

  1. Componenta 1: Site-ul trebuie să realizeze scopul pe care l-ai stabilit

  2. Componenta 2: Site-ul trebuie să fie optimizat pentru căutările Google

  3. Componenta 3: Site-ul trebuie să corespundă standardelor de web design din prezent

  4. Funcții opționale „Nice to have”

  5. Cât costă crearea unui site web profesional?

  6. Concluzie

 

Componenta 1: Site-ul trebuie să realizeze scopul pe care l-ai stabilit

Adevărul este că site-ul va implica neapărat un anumit cost. Independent de metoda pe care o vei alege pentru a avea un site, oricum va fi necesar să plătești pentru acesta cu bani, timp, cunoștințe și efort. Desigur că structura acestor costuri va depinde de opțiunea pe care o vei alege.

Ideea e că nu are sens să plătești fără ca să primești ceva în schimb, fără ca să-ți realizeze un scop. Și tu ești persoana care stabilește acest scop. Este foarte important să stabilești acest scop înainte de a începe crearea site-ului pentru că site-ul trebuie creat în așa mod încât să-ți realizeze scopul.

De exemplu poți alege să-ți creezi o comunitate în jurul unui blog Din ce în ce mai multe afaceri aleg să-și ducă activitatea online strict în Social Media. Problema mare este - ce faci dacă se schimbă algoritmul. Și de la o postare care primea în jur de 400-500 de engagement, acum ai doar 50 engagements pe postare? Sau, mai rău, dispare Facebook? Ce faci cu cei 10.000 de fani pentru care ai plătit prin Facebook Ads și postări organice constant?

Celelalte 2 cerințe pe care le voi descrie mai jos trebuie să contribuie la realizarea scopului tău: 

  1. Optimizarea SEO este una din cele mai eficiente metode de a atrage utilizatori pe site-ul tău.

  2. Standardele de web design îi va ajuta pe utilizatori să folosească site-ul, să petreacă cât mai mult timp pe site și să-ți realizez în final scopul stabilit.

Află aici mai multe despre realizarea scopului site-ului.

 

Componenta 2: Site-ul trebuie să fie optimizat pentru căutările Google

În 80% din situații, unul din scopurile site-ului pe care dorești să-l creezi, va fi atragerea traficului din căutările Google. Această cerință este una foarte des întâlnită, dar există și excepții.


ATENȚIE: optimizarea SEO este un domeniu extrem de larg care include aspecte tehnice ca indexarea conținutului, harta site-ului și meta-tag-uri - lucruri care pot și trebuie făcute deja la etapa de creare a site-ului. Ne vom concentra asupra lor, deși aceste activități de multe ori vor fi insuficiente pentru a atrage un volum considerabil de trafic din căutările Google. Optimizarea SEO reprezintă o modalitate de promovare cu efect pe termen lung și solicită mai multe investiții pentru crearea unui conținut valoros, pentru campanii de link building și pentru alte activități de promovare a site-ului în cadrul căutărilor Google.

Mai jos voi enumera câteva cerințe față de optimizarea SEO, fără care site-ul tău nu are șanse să ajungă în topul căutărilor Google.

  • Site-ul trebuie să aibă o hartă în baza căreia roboții Google vor putea analiza site-ul. 

  • Conținutul subpaginilor trebuie să fie indexabil. Cu alte cuvinte roboții Google trebuie să aibă permisiunea de a accesa site-ul.

  • Meta - titlul și meta descrierea subpaginilor și a articolelor trebuie să fie îndeplinită cu cuvintele cheie.

  • Trebuie să ai posibilitatea de a seta tag-uri H1, H2, H3 pentru a indica ierarhia titlurilor și a subtitlurilor în text

  • Adăugarea codurilor Schema.org în secțiunea HEAD a site-ului reprezintă un avantaj considerabil.

  • Imaginile de pe site trebuie să aibă setate tag-urile ALT și TITLE. Acestea trebuie să includă de asemenea cuvinte cheie.

Vezi aici cum folosești toate opțiunile necesare pentru optimizarea site-ului în WebWave.


IMPORTANT: Algoritmul Google atrage atenție și la alte aspecte ale site-ului pe care le-am descris mai jos, ex: optimizarea pentru dispozitivele mobile, viteza de încărcare și certificatul SSL. Din această cauză partea de design a site-ului este foarte importantă.

Componenta 3: Site-ul trebuie să corespundă standardelor de web design din prezent

În această parte a articolului voi descrie o serie de cerințe față de web design. Aceste cerințe de fapt nu necesită cunoștințe avansate și pot fi realizate ușor în cadrul platformei WebWave.

Standardele moderne de realizare a site-urilor profesionale sunt următoarele:

  1. Site-ul trebuie să fie securizat

  2. Site-ul trebuie să fie ajustat pentru dispozitivele mobile

  3. Site-ul trebuie să se încarce repede

  4. Codul site-ului trebuie să nu include erori

  5. Funcțiile implementate pe site trebuie să funcționeze perfect

  6. Ferestre pop-up trebuie aplicate cu mare atenție

  7. Videoclipurile și sunetul trebuie implementate de asemenea cu atenție

  8. Navigarea pe site trebuie să fie una ușoară, simplă

Voi descrie mai jos în mod detaliat fiecare aspect.

 

Site-ul trebuie să fie securizat

Un site web, înainte de toate, trebuie să fie extrem de sigur în special dacă îți dorești ca utilizatorii să-și lase datele pentru a cumpăra ceva sau pentru a primi mesaje de newsletter. Acest tip de site-uri devine de multe ori ținta atacurilor și din această cauză necesită măsuri de securizare corespunzătoare.

Astfel, primul pas pe care trebuie să-l faci este achiziționarea unui certificat SSL pentru site-ul tău web. Pe lângă cerințele de securitate pe care acesta le îndeplinește, site-urile cu certificate SSL vor da foarte bine în ochii motoarelor de căutare. Google va trimite oameni pe site-ul tău, pentru că are certitudinea că îți pasă de siguranța utilizatorilor tăi.

Platforma WebWave oferă certificate SSL pentru ca site-urile create la noi să corespundă standardelor de securitate de ziua de azi.

 

Site-ul trebuie să fie ajustat pentru dispozitivele mobile

52% din tot traficul de pe internet provine de pe dispozitive mobile. Dacă site-ul tău nu se încarcă într-un mod corespunzător și nu poate fi vizualizat într-un mod corespunzător de pe smartphone-uri, o să ai de pierdut foarte mulți utilizatori.

De asemenea, motoarele de căutare vor identifica dacă site-ul tău este pregătit pentru astfel de dispozitive sau nu și te vor răsplăti în funcție de asta.


Google a instituit din 2018 o regulă de aur - acesta va indexa mai întâi site-urile care au variantă de mobil sau construite cu ajutorul RWD (Responsive Web Design) în detrimentul celor care au doar variantă de desktop. Dar de ce face Google acest lucru? Din 2018, traficul de pe mobil a surclasat traficul venit de pe desktop. Practic, folosim internetul mai mult de pe telefon, decât de pe laptop. Dinamismul acesta a fost speculat de Google foarte corect!

Din această cauză, următoarea prioritate pentru site-ul tău web este să ți-l construiești cu ajutorul tehnologiei RWD (Responsive Web Design). Un site creat în baza acestei tehnologii se va afișa perfect pe dispozitivul pe care-l folosești, fie laptop, telefon sau tabletă!

WebWave te poate ajuta cu design-ul tău responsiv. Practic, dacă îți construiești site-ul cu ajutorul nostru, avem zeci de șabloane special construite pentru un site web responsiv!

Mai multe detalii despre optimizarea site-ului pentru dispozitivele mobile vei vedea în acest articol

 

Site-ul trebuie să se încarce repede

De câte ori s-a întâmplat, în ultimii 3 ani, să aștepți o pagină să se încarce mai mult de 5 secunde? Probabil de prea puține ori. De ce? Pentru că, în medie o persoană așteaptă maxim 3 secunde pentru încărcarea unei pagini web. Dacă aceasta nu se încarcă, atunci persoana închide și accesează un alt site.

Una din nevoile pe care experiența utilizatorului trebuie să le îndeplinească este încărcarea cât mai rapidă a site-ului tău web. Dacă îndeplinești această regulă, șansele ca utilizatorii să părăsească site-ul tău sunt mai mici, iar Google te va considera un site web de încredere.

Accesează o pagină de pe site-ul tău și vezi în cât timp se încarcă aceasta. Acum întreabă-te: Este suficient de rapidă? Cam cât timp crezi că va aștepta un utilizator pentru ca pagina să se încarce? 

Cum îmbunătățești viteza de încărcare a site-ului? Verifică punctele enumerate mai jos:

  1. Asigură-te că nu ai o sumedenie de plugin-uri care să-ți aglomereze site-ul.

  2. Asigură-te că serverele pe care se va afla site-ul tău să asigure o viteză de încărcare bună

  3. Asigură-te că codul site-ului să fie foarte bine optimizat.

  4. Verifică dacă imaginile de pe site-ul tău sunt optimizate într-o măsură suficientă

  5. Aplică un design minimalist pentru site-ul tău - cu cât ai mai puțin elemente pe site cu atât acesta se va încărca mai repede.

Mai multe detalii despre optimizarea vitezei de încărcare vezi în acest articol.

Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare

Începe acum 

Codul site-ului trebuie să nu include erori

Browserele web ”citesc” codul paginii web și în baza acestuia creează ceea ce vede utilizatorul pe display calculatorului sau a smartphone-ului. Din această cauză un cod corect este foarte important. Orice greșeală în codul paginii generează o interpretare incorectă din partea browserului și o afișare greșită a paginii web.

Atât timp cât codule este corect din punct de vedere al gramaticii codului, structura acestuia nu are importanță pentru motorul de căutare. Google, de exemplu, nu ia în considerare atât structura paginii, cât conținutul acesteia și anumite etichete necesare.

Mai mult, codul HTML al paginii este așa de mic (deseori, merge vorba de kilobiți), în comparație cu materialele video și imaginile, încât de multe ori este practic trecut cu vederea.

Verifică dacă browserele web (Google Chrome, Firefox, Safari, Opera, Microsoft Edge ...) nu au nici o problemă în afișarea site-ului tău.

La fel pagina web poate fi creată fără a programa, în programul gratuit pentru crearea site-urilor WebWave. Datorită acestei soluții, vei fi sigur că codul paginii creat de aplicația noastră va fi corect din punct de vedere al gramaticii, compatibil cu toate browserele, și va afișa o pagină responsivă (pagină care se adaptează la diferite dimensiuni ale display-ului.), compatibilă cu toate browserele.

 

Funcțiile implementate pe site trebuie să funcționeze perfect

Dacă mai sus am descris codul site-ului 𑁋 funcționarea acestuia la nivel de cod, pentru browsere, atunci în acest capitol vom descrie funcționalitatea site-ului la nivel interfață, direct pentru utilizatori. 

Utilizatorul nu trebuie să întâmpine probleme, greutăți în utilizarea paginii web. Acest aspect nu ține doar de paginile cu funcții de e-comerț, dar și de toate paginile web. Dacă administrați de exemplu un blog, atunci posibilitatea de a comenta publicația trebuie să funcționeze corect. Problemele de user experience pot influența poziționarea paginii în rezultatele căutării, iar pe termen lung pot afecta traficul de pe site. Vizitatorul care a întâlnit greșeli în funcționalitatea paginii și aspecte ce îngreunează funcționarea paginii, foarte probabil nu se va întoarce pe site.

Asigurați-vă că toate link-urile de pe site funcționează corect, fișierele oferite pentru descărcare sunt actuale și accesibile, iar funcțiile de e-commerce funcționează perfect.

52% din tot traficul de pe internet provine de pe dispozitive mobile

Ferestre pop-up trebuie aplicate cu mare atenție

Dacă folosești deja ferestre de tip pop-up, ar fi ideal să renunți la ele sau să le regândești funcționalitatea. Chiar dacă vrei să inviți cât mai mulți utilizatori la înregistrarea pentru noutăți de tipul newsletter, trebuie să o faci într-un mod prietenos. Ține minte că nu vrei ca utilizatorul să se simtă deranjat sau enervat atunci când intră pe site-ul tău.

Vezi aici mai multe practici de web design care irită utilizatorii.

 

Videoclipurile și sunetul trebuie implementate de asemenea cu atenție

Muzica de fundal poate fi de foarte multe ori enervantă. Imaginează-ți că asculți o melodie preferată și accesezi o pagină web pe care pornește instant un cântec pe fundal pe care nu îl poți opri. Cei mai mulți dintre utilizatori vor căuta prima dată butonul “mute”, dar dacă nu îl vor găsi, mai mult ca sigur vor închide pagina.

Cea mai bună soluție, în cazul în care îți dorești o muzică pe fundal, este să ai încorporat un player muzical, dar setat pe mut. Cei care vor să asculte vor activa singuri muzica cu un singur click. Mai mult decât atât, toate elementele adăugate în plus, multe dintre ele inutile, vor face ca pagina ta să se încarce mai greu.

Află aici mai multe despre folosirea muzicii pe site.

Navigarea pe site trebuie să fie una ușoară, simplă

Navigarea pe site este o componentă foarte importantă, cu un impact major asupra experienței utilizatorului pe site.

Utilizatorul nu trebuie să învețe nimic, pentru că aceasta ar însemna probleme. Cunoștințele / obiceiurile de navigare pe alte site-uri trebuie să fie suficiente pentru a găsi ceea ce dorește.

Reține această regulă de aur: păstrează simplitatea. Navigarea pe site trebuie să fie ușoară, intuitivă, clară până la extremă, iar creativitatea nu este bine venită în acest caz. În cazul în care utilizatorul nu va găsi repede ceea ce-și dorește, cu siguranță se va plictisi și va pleca în altă parte.

Atunci când utilizatorul îți vizitează site-ul și vede că are opțiuni precum "home page", "despre noi" și contact", știe ce trebuie să facă pentru că este simplu. 

Merită să evaluezi ușurința cu care vizitatorul se orientează pe site-ul tău, dacă pot să treacă pe o pagină, iar apoi să se întoarcă la cea precedentă, fără dificultăți.

Încearcă să proiectezi site-ul web din perspectiva utilizatorilor. Să presupunem că ești un utilizator, ai nevoie de o informație sau vrei să faci ceva anume pe un site. Și te tot uiți, cauți și nu găsești nimic folositor, deși știi foarte bine că ar trebui să fie acolo. Acum privește site-ul tău web. Crezi că un utilizator este capabil să găsească ceea ce are nevoie? Dacă nu, atunci încearcă să schimbi ceva, ajută vizitatorul să nu petreacă zeci de minute pentru a căuta o informație.

O opțiune la care ar trebui să te gândești este crearea unui site web de tip landing page. Aceasta opțiune este una foarte populară în ziua de azi, pentru că atunci când intri pe site, vezi un call-to-action, un buton pe care să dai click și cam atât. Nu există elemente redundante, doar ținte.

Navigarea pe site poate fi creată în baza mai multor elemente, ca butoane, texte cu link-uri incluse, liste de articole, însă baza navigării o reprezintă meniul.

Vezi acest articol pentru a afla mai multe despre acest subiect.

 

Funcții opționale „Nice to have”

Site-ul tău poate afișa opinii ale vizitatorilor?

Atunci când deții o afacere care oferă servicii, o recenzie poate fi, de cele mai multe ori, importantă și folositoare. Cum le obții? Cere direct clienților acest lucru. De asemenea, oferă-le în schimb o reducere pentru un alt serviciu. Acest lucru nu va face decât ca aceștia să devină ambasadorii tăi, alături de titlul de “client satisfăcut”.

 

Formular de contact

Este esențial ca pagina ta să ofere utilizatorilor posibilitatea de a te contacta. În cazul în care nu ai așa ceva, gândește-te că este momentul să o adaugi. În schimb, dacă ai formularul de contact, asigură-te că funcționează corect și că este ușor de găsit. Cei mai mulți aleg ca legătura către formularul de contact să fie pe subpagina ”Contact”, sau jos, în footer-ul site-ului.

 

Promovarea pe rețelele de Social Media

În momentul în care ești prezent în online, trebuie să fii prezent și pe rețelele de socializare. Ideea e că trebuie să te afli acolo unde sunt oamenii pentru că doar așa îți crești rata de vizibilitate. Creează-ți pagini pe rețelele de socializare, dacă nu ai deja create, și indică adresa website-ului tău. De asemenea, prezintă pe site-ul tău și rețele de socializare, pe care ești activ, pentru ca oamenii să te poată urmări.

Astfel, în footer, pune linkurile către fiecare din canalele de Social Media pe care le folosești. Cross-promotion-ul merge foarte bine. De asemenea, pe canalele de Social Media trebuie să promovezi site-ul web. Astfel, utilizatorii tăi vor fi familiarizați cu brand-ul tău!

 

Cât costă crearea unui site web profesional?

Există câteva opțiuni de creare a unui site web profesional: poți opta pentru niște servicii de realizare a unui site web. Dar de asemenea îl poți realiza singur cu ajutorul platformei WebWave 𑁋 gratuit. Toate aspectele descrise de mai sus pot fi realizate, implementate cu ajutorul platformei WebWave, foarte simplu și ușor, în special dacă alegi să creezi site-ul cu ajutorul unui șablon.

Vezi aici mai multe despre planul free (gratuit) de la WebWave.

 

Concluzie

Design-ul web profesional nu este doar o pagină atractivă, dar în primul rând corectitudinea cu care funcționează. Dacă vei aloca timpul necesar pentru a aspectele descrise mai sus, proiectul paginii web va fi complet și va satisface clienții potențiali.

 

Vezi cât este de ușor să creezi un site profesional cu WebWave.

 

 

 

Autor: Patrunjel Eduard / Paweł Krzywina

Cele mai citite articole. 

 

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: