Content marketing-ul este unul dintre cele mai mari trenduri în mediul online. Printre cele mai importante avantaje oferite de acesta este și faptul că are o influență mare asupra poziției în căutări, în special dacă acesta este postat în mod regular și este de calitate.
Conținut:
(Fă click pe link pentru a ajunge la partea corespunzătoare a articolului)
Content marketing reprezintă crearea de conținut cu scopul de a trezi interesul utilizatorilor ca apoi aceștia să îl și distribuie sau să efectueze o altă acțiune (înregistrare, cumpărare). Aceasta este o metodă de promovare foarte eficientă, pentru că utilizatorii devin interesați și revin pe site pentru a afla ce lucruri noi mai ai de spus și de oferit.
Mai exact termenul de conținut include: articole pe blog, podcasturi, materiale video pe YouTube/Vimeo, e-book-uri, social media și mai mult de atât. Este foarte important să menționez, că multitudinea de forme de conținut rezultă din numărul mare de tipuri de utilizatori. Într-o altă ordine de idei este important să nu te limitezi la o singură formă de conținut dacă îți dorești să acoperi o categorie mai largă de utilizatori.
Conform unui studiu organizat de Hubspot mai mult de jumătate din companiile care au participat la acest studiu, au declarat că scrierea de texte este o prioritate în marketing.
Da, solicită mai mult timp deoarece este important să păstrezi un nivel corespunzător al calității și al regularității, însă cu siguranță merită.
Te întrebi vreodată dacă orele petrecute pentru scrierea unui e-book merită? Poate că rata de respingere este mare și ai impresia că nimeni nu citește textele la care ai lucrat săptămâni întregi, ... De asemenea, îți pui întrebări în legătură cu locul în care publici conținutul, numărul de reclame, dacă volumul conținutului este suficient. Adevărul este că totul e puțin mai complicat și nu e corect să faci concluzii simple în baza unor indicatori simpli. Prea multe depinde de scopul stabilit și de comportamentul utilziatorului.
Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare
Pentru a înțelege ce înseamnă content scoring este necesar să facem un pas în urmă și să vedem imaginea “în mare”. Ideea este că eficiența conținutului este determinată de scopul stabilit și este strâns legată de utilizatori - publicul blogului.
Content scoring-ul se bazează pe ideea că pentru realizarea scopului, utilizatorul trebuie să treacă prin câteva etape și la fiecare din etape are nevoie de conținut diferit.
De exemplu, să presupunem că avem un blog simplu care este creat cu un scop hobbistic, de prezentare a pasiunii proprii de a călători.
Mai întâi pe prima pagină, este bine să amplasăm o simplă galerie, în care vom prezenta cele mai spectaculoase atracții, locuri pe care le-am vizitat.
Mai târziu, vom prezenta o listă de articole cu prezentarea experienței proprii.
Și doar în final, pentru cei mai interesați cititori, vom prezenta o relatare a propriilor idei referitoare la stilul de viață nomad.
Desigur eficiența conținutului prezentat trebuie evaluat în baza unor cifre rigide, dar ideea principală, ține de etape și de diferite tipuri de conținut.
Cele mai simple opțiuni de evaluare a conținutului este folosirea datelor Google Analytics:
numărul vizualizărilor
bounce rate
timpul petrecut pe pagină
numărul mediu de subpagini vizitate.
Acești indicatori pot fi evaluate pentru fiecare subpasgină / conținut.
De asemenea merită să folosești indicii financiari, ca: modificările volumului de vânzări și ROI (return of investments).
Cea mai importantă recomandare pentru conținut este să creezi un singur text foarte bun, decât cinci texte de calitate slabă. Nu există utilizatori care citesc articole proaste din plăcere. Pentru a ajunge să creezi conținut excelent, este nevoie de timp, dar merită să îl dedici acestui scop pentru ca ulterior să atragi atenția multor vizitatori noi. În ziua de astăzi există deja un volum considerabil de conținut în mediul online, deci atât cititorii cât și Google ”are din ce alege”. Din această cauză merită să ai grijă de calitatea conținutului pe care îl creezi.
Este similar cu ceea ce se întâmplă în rețelele de sociale media. Un reach mare al conținutului nu înseamnă și că este unul de calitate. În special pentru utilizatorii care nu rămân pe website. De asemenea, implicarea autorului influențează direct articolele sale.
Un text convingător, bazat pe cunoștințe, scris într-o manieră ușor de înțeles, este cheia către succes. Așa că, nu este suficient să îți dedici timpul scrierii de conținut de calitate. Este nevoie și să-ți înțelegi cititorii pentru a putea crea secțiuni de conținut pe website-ul tău care să îi ajute să își atingă scopurile.
Ppeste 30% dintre specialiștii marketing cred că media plătită este supraevaluată și că o poziție printre primele rezultate ale căutărilor ar trebui să fie scopul oricărui tip de optimizare realizat de-a lungul anilor
Pentru a ajunge la acest rezultat, este important ca, printre primii pași, atunci când lucrezi la un text, să fie și selectarea unor cuvinte cheie de calitate, astfel încât acestea să aibă un impact pozitiv asupra poziționării în rezultate. În funcție de domeniul companiei, conținutul poate include cele mai căutate cuvinte cheie sau pe cele ce aparțin unei nișe.
În cele din urmă, căutările online sunt unele dintre cele mai de bază metode de căutări din ziua de azi, iar o optimizare greșită a unui articol poate face ca și cele mai bune texte să nu ajungă să fie citite.
Înseamnă asta că ar trebui să scriem textele luând în considerare doar optimizarea conținutului pentru indexarea acestuia? Din păcate acesta nu este răspunsul corect.
Crearea conținutului solicită o abordare mai amplă.
Să începem prin a explica ce înseamna conținutul Evergreen. Termenul Evergreen este folosit de autorii textelor pentru a defini subiecte sau istorii mereu actuale.
Acest tip de conținut ar trebui să fie publicat și promovat periodic pe blogul tău. Un articol bine scris poate să genereze un volum mare de trafic organic pentru o perioadă îndelungată de timp și este scopul tău să profiți de asta. Actualizează-l, adaugă informații noi și fă referiri la acest conținut când scrii articole noi.
Atunci când viața îți oferă lămâi (sau conținut Evergreen), trebuie să faci cât mai multă limonadă.
Nu numai că are mai multe cuvinte, dar este și mai specific. Unul din cinci autori de texte creează texte de peste 1500 de cuvinte. Este demn de menționat că articolele mai lungi livrează rezultate mai bune comparativ cu cele de 500 de cuvinte sau mai puțin.
Ar mai trebui să știi că rezultatele cu poziție bună în căutările de pe Google, conțin între 1140 și 1285 de cuvinte. Acest lucru explică de ce conținutul mai cuprinzător are de 9 ori mai mulți cititori.
Prima experiență a unui user pe site este cea mai importantă și ar trebui să te asiguri că îi poți oferi conținut de calitate
Ideea e simplă: este vorba de prima impresie pe care și-o face utilizatorul atunci când intră în contact cu conținutul oferit de tine.
Pentru a-l încuraja să continue să citească, acesta ar trebui să fie interesant și intrigant. O altă provocare este folosirea unui cuvânt cheie în titlu pentru ca articolul să apară în căutările pe prima pagină de Google. Un titlu perfect trebuie să includă cuvinte cheie corespunzătoare și să intrige cititorii.
Desigur ai putea fi tentat să folosești cuvinte înșelătoare care atrag click-uri, așa cum o fac site-urile de calitate joasă. Acest tip de titlu atrage atenția cititorului de cele mai multe ori, făcând apel la emoțiile acestuia sau neoferind informații despre conținutul articolului. Nu recomand această practică pentru că poate cauza o penalizare din partea algoritmului Google. Un titlu ar trebui să prezinte în mod explicit ce anume îi poate oferi conținutul respectiv unui cititor.
Cel mai eficient titlu conține între 6 și 13 cuvinte. Un titlu de 8 cuvinte este ideal. Este notabil de menționat în titlu că articolul are format de listă. Acest tip este preferat de 36% dintre persoanele intervievate.
Dacă e cazul, include în titlu și un număr (ex: 7 best practices, 5 sfaturi despre…). Cel mai interesant este faptul că numerele impare (5,7) atrag atenția utilizatorilor mai mult cu 20% și, prin adăugarea unui punct și virgulă sau a unei liniuțe, poți să mai mărești cu încă 9%.
Ar trebui să mai știi că folosirea unor cuvinte cu conotație negativă, așa cum sunt "niciodată" sau "cel mai rău" este cu 60% mai eficient în comparație cu cele care conțin cuvinte pozitive precum "mereu" și "cel mai bun". Aceste detalii mici pot îmbunătăți felul în care se prezintă conținutul. Dar nu numai textul este important pentru cititori.
Mai jos am enumerat câteva recomandări definite în baza preferințelor cititorilor online:
Sunt adresate direct utilizatorului (ex.: Lucruri pe care trebuie să le știi înainte de începe crearea unui site - 21%
Cum să (ex.: „Cum creezi un site?”) – 17%
Standard (ex.: Un rezumat al anului 2018 la WebWave) – 15%
Au format de întrebare (ex.: Ce este un website builder?) – 11%
Circulă o glumă printre specialiștii SEO și sună așa:
- Știi unde poți să ascunzi un cadavru?
- Pe a doua pagină de rezultate ;)
Din acest motiv este esențial să analizezi modul în care conținutul să scrii texte care satisfac nevoile cititorilor și să ajungi în TOP 3
Ideea acestei practici este simplă: o imagine este echivalentă a 1 000 de cuvinte, iar un film video a 1 000 000 de cuvinte. Dacă consideri că această frază nu este convingătoare, voi prezenta câteva statistici sugestive:
Articolele care conțin elemente vizuale au cu 94% mai mulți vizitatori decât cele fără.
Pe Google Imagini primesc mai multe întrebări lunare decât pe Youtube, Amazon, Facebook, Twitter și Google Maps la un loc!
Aproape 19% din autorii adaugă videouri în articole. Și interesul în folosirea acestora continua să crească.
Youtube convertește de două ori mai multe căutări decât Bing.
Specialiștii în domeniu prezic un viitor frumos pentru formatul vizual. Din această cauză este așa de importantă să folosești aceste materiale, chiar dacă principala formă a ta este conținutul scris.
Scopul a 96% din companiile chestionate este acela de a mări sau de a susține cantitatea de conținut creată
Atragerea utilizatorilor pe blog poate fi o sarcină foarte grea, costisitoare. Respectiv, merită să investești în reținerea lor pe site. Răspunsul la întrebarea ”Cum o faci?” este simplu: nu-i dezamăgi.
Luând în cont multitudinea de materiale disponibile online, utilizatorii vor să știe despre ce este vorba în articol în momentul zero atunci când ajung la articol. Atunci când conținutul este dezorganizat, cititorii renunță și caută răspunsurile altundeva.
Acesta este motivul pentru care este necesar să creezi un conținut cu un design care va ajuta cititorul să fie atent la informații. Pentru a obține asta, poți folosi:
Subtitluri expresive
Liste numerotate
Citate, fraze scrise cu bold sau italic quotes
Materiale multimedia
Indiferent de stilul abordat, un text online ar trebui să fie, mai presus de toate, corect. Chiar dacă publicul țintă folosește slang ca limbaj, scrierea conținutului în acest fel poate complica înțelegerea textului. Cuvintele vulgare, slang-ul sau alte cuvinte speciale ar trebui folosite cu moderație și precauție.
Este foarte important ca cititorii să nu fie nevoiți să parcurgă un text cu greșeli de ortografie sau punctuație pentru că acest lucru nu arată atitudinea relaxată a autorului, ci o lipsă de respect față de cititori.
Informația actuală este de mare valoare pentru algoritmul Google. De aceea, nu ar trebui să uiți de postările vechi. Update-urile sunt mereu binevenite. Acestea vor ajuta website-ul să rămână fresh și să primească trafic organic.
Actualizează informația citită frecvent – adaugă niște apeluri la acțiune pentru a vedea care canal sau subiect îți îmbunătățește conversia.
Promovarea conținutului este tot atât de importantă ca și crearea acestuia. Una din cele mai importante opțiuni este promovarea prin optimizarea SEO. Dar și alte canale sunt importante, ca Social Media sau Youtube.
Nu uita însă de site-ul tău propriu - locul în care vei întâlni toți utilizatorii tăi. Alege un template corespunzător și creează site-ul în WebWave.
4 din 5 utilizatori ignoră reclamele plătite și folosesc doar search-ul organic
Știi cât este de ușor să creezi un buton care le va permite utilizatorilor să descarce fișiere ca e-book-uri de pe site-ul tău web? Mulți utilizatori îți vor mulțumi pentru această opțiune.
Vezi acest tutorial cu pașii necesari pentru setarea descărcării unui fișier
În această parte a articolului voi prezenta 2 tehnici de scriere a articolului avansate. Îți recomand să alegi tehnica care se potrivește cel mai bine grupului țintă, subiectului articolului, dar şi experienței tale în scrierea conținutului.
Acest concept își are originea în jurnalism și se concentrează pe expunerea celor mai importante informații la începutul articolului pentru ca apoi să le reia și să le dezvolte.
Storytelling-ul folosește tehnica narațiunii într-un mod dinamic, dezvăluind și încurajând cititorul să continue lectura pentru a explora toate informațiile. Vezi mai multe despre storytelling în acest articol.
97% dintre link-urile plasate pe website-uri duc către blog-uri
Atunci când creezi conținut, nu trebuie să cazi în capcana "îmi pierd timpul", dar, din păcate, nu tot ceea ce creezi că e important va fi observat. Mai mult de atât, atunci când dedici mai mult din timpul tău unui anumit subiect, acesta poate să obțină rezultate mai proaste decât un post pe Facebook scris rapid în metrou.
Din acest motiv, multe persoane renunță atunci când nu văd că le crește imediat popularitatea. Sincer, nu pot să îi învinuiesc. E o provocare să creezi conținut care nu este citit de nimeni. Chiar și așa, există o soluție. Poți să reduci numărul de texte noi și să reutilizezi conținutul deja publicat, ceea ce va rezulta într-o îmbunătățire a rezultatelor.
Cea mai simplă modalitate de a da textelor vechi o viață nouă este să le folosești în locuri în care nu au mai fost publicate. Pare să nu aibă sens? Îmi pare rău să te dezamăgesc, dar exact despre asta este vorba în reutilizarea conținutului. Folosești contentul deja creat și îl publici într-un format diferită față de cel inițial.
Oamenii citesc informația în diferite moduri. Unora le place să privească tutoriale video, alții preferă să citească un e-book, în timp ce eu prefer să ascult un podcast în drum spre birou.
Refolosirea este un nou mod de a face marketing. Publici același conținut pe canale diferite, și ajungi la un nou public. Și știi care este cea mai bună parte? Nu mai trebuie să petreci ore întregi pentru a crea conținut nou!
Fă un audit al conținutului de pe blog și vezi care articole au șanse mai mari să fie citite de către vizitatori. Refolosește-le și mărește popularitatea brandului.
Cursurile online pot fi de calitate scăzută și dificil de moderat. De aceea, nu toată lumea vrea să le dea share pe social media. Este un format de conținut care este popular doar imediat după publicare. Dacă vrei să reutilizezi un curs online, transformă-l într-un e-book.
Informația transmisă în timpul unui curs online poate fi haotică și este dificil să prinzi toate aspectele (în special dacă cursul durează mai mult de o oră). Să scrii informațiile respective într-un document accesibil pentru descărcare permite utilizatorilor să-l acceseze chiar și atunci când sunt offline + îți vor vedea și logoul când vor citi e-book-ul ;)
Crearea de conținut devine și mai dificilă atunci când încearcă să țintească un grup restrâns: o nișă, subcultură etc.
Poți să folosești materiale video, podcast-uri, cursuri online. Combină-le și asigură-te că, indiferent de felul în care utilizatorilor le place să primească informația, o pot face pentru a accesa conținutul tău.
Ai avut niște oaspeți interesanți pentru ultimul podcast? Fă un interviu din asta și publică-l pe blog! Infograficele îți aduc mult trafic? Transformă-le într-un video scurt pentru YouTube.
Ai tot creat conținut în ultima vreme? Adună postări separate într-un articol mai mare. Folosește-l și creează articole care adună postări mai scurte într-unul mai mare. Adaugă link-uri către acestea în textul final pentru a îmbunătăți referințele interne. Ajustează-ți conținutul la necesitățile utilizatorilor.
După ce citești acest articol, nu este nevoie să folosești toate sugestiile recomandate aici.
Încearcă să îți amintești de cititori și de necesităile lor, nu neapărat de algoritmi Google. Dacă nu te vei concentra pe vizitatori, ei vor simți asta și vor părăsi site-ul.
Creează conținut cu mintea și inima. Analizează ce a funcționat înainte și ce nu mai funcționează acum. Aceasta poate fi o bază bună pentru optimizare. Un lucru este sigur - atât articolele noi, cât și cele cu update-uri, pot fi încărcate cu ușurință pe un website creat în WebWave.
Mult noroc!
Autor: Bartek Raducha / Cristian Lenga / Julia Mądraszewska / Elena Dumitru
Materiale.
Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.
Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00
Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave
Urmărește-ne pe: