Un site web este folositor în foarte multe situații:
ești freelancer și vrei să ai un portofoliu profesionist pentru a atrage cât mai mulți clienți;
ești creator de conținut și ai nevoie de o platformă în care să interacționezi cu audiența, să scrii bloguri și să aduci oamenii pe site;
vrei să te specializezi în crearea de site-uri web și experimentezi cu diferite platforme;
ești un mic antreprenor care caută să-și dezvolte afacerea;
ai mai multe afaceri și ști deja că ai nevoie de un site pentru a crește vânzările.
Indiferent de categoria din care faci parte, ai ajuns în locul potrivit. Un site web poate face diferența, fie că ești freelancer sau antreprenor. Le poate spune oamenilor multe despre tine și este cartea ta de vizită digitală.
WebWave este o platformă ce îți permite să te joci cu toate elementele pe care ai vrea să le ai pe site. Oferă sute de template-uri și te ajută ai propriul website, fără a fi nevoie de specialiști în IT. Descoperă platforma și tot ce-ți poate oferi.
De foarte multe ori credem că dacă avem nevoie de un site, trebuie să mergem la o echipă de specialiști în IT, la un design-er și la un specialist UX. Deși aceasta este întotdeauna o variantă pentru atunci când ai nevoie de un site foarte complicat și cu multe funcționalități, majoritatea avem nevoie de ceva destul de elementar.
Așadar, nu ai nevoie de o întreagă echipă pentru a crea un site web. Este de ajuns să fii curios, să știi ce anume îți dorești de la site și poți începe să lucrezi la el.
Ca să-ți fie mai ușor, acest articol este gândit ca un ghid pentru tine. Vom trece prin toți pașii necesari creării unui site web, de la scop și motiv, la audiențe, tehnologii și etapele prin care trebuie să treci.
Conținutul articolului:
(Fă click pe link pentru a ajunge la partea corespunzătoare a articolului)
Înainte de a începe cu orice altceva, e foarte important să știi care este scopul site-ului tău web. La ce anume vrei să-ți servească și e vrei de la el. Dacă nu faci asta, e ca și cum ai merge la magazin fără să ai nimic de cumpărat sau fără să știi de ce te-ai dus.
Există câteva întrebări la care trebuie să răspunzi, pentru ca mai apoi proiectarea și construirea site-ului să meargă mult mai repede:
De ce ai nevoie de acest site?
Ce anume dorești de la site? (să aducă clienți, să fie un loc în care oamenii pot achiziționa produsele tale, să servească drept portofoliu etc)
Cum ai vrea să arate, în mare, site-ul tău?
Ce ar trebui să găsească utilizatorii pe site-ul tău?
Care ar fi utilitatea acestuia?
Nu trebuie să ai răspunsuri foarte formale sau elaborate, trebuie ca tu să clarifici toate aceste lucruri.
De ce?
Ei bine, să spunem că scopul site-ului tău este să-ți servească despre portofoliu. Asta înseamnă că trebuie să te îndrepți spre o temă care pune lucrările în evidență, să alegi anumite culori și anumite elemente. Dacă tu, pentru site-ul acesta ai începe să lucrezi pe un template de e-commerce nu ar servi scopului tău.
De aceea e foarte important ca înainte de toate să stabilești de ce anume începi să construiești un site web.
Pentru mai multe informații și un ghid care să te ajute în stabilirea scopului site-ului tău, click aici.
Alătură-te celor 600 000+ de utilizatori și creează site-uri gratuit, fără cunoștințe de programare
Al doilea lucru la fel de important de stabilit înainte de a începe lucrul este publicul țintă. Pentru orice produs sau serviciu, fie că este digital sau fizic, este nevoie de un public care să-l consume. Fără public țintă, un produs este inutil, pentru că nu are nici să-l achiziționeze sau folosească.
Publicul țintă este audiența ta. Este acel grup de oameni care ar fi interesat de serviciul sau de produsul pe care îl oferi.
Nu există servicii care să fie pentru toată lumea. Unele sunt mai scumpe, altele mai ieftine, unele mai performante, altele mai puțin performante. Clienții au nevoi diferite și de aceea există atât de multe opțiuni pe piață.
În primul rând, e nevoie să te gândești la oamenii care vor fi interesați de site-ul tău. Dacă mergem pe același exemplu și folosești site-ul ca portofoliu, publicul tău țintă sunt toate persoanele care ar putea să te angajeze pentru anumite proiecte. Ei vor dori să vadă anumite lucruri, cum ar fi experiența ta, lucrări și nivelul de educație.
Nu vei crea site-ul pentru tine ci pentru oamenii care îl vor accesa. Dacă ei au anumite nevoie, site-ul tău trebuie să le acopere.
Scopul site-ului te-a ajutat să-ți dai seama dacă ai nevoie de el sau nu și modul în care îl vei folosi. Publicul țintă îți dictează ce anume ar trebui să conțină site-ul tău și pentru cine îl construiești de fapt.
Identificarea publicului țintă vine din scopul site-ului și din cercetarea de piață. După cum am menționat, odată ce ști ce scop va deservi site-ul tău, vei începe să faci o listă cu persoanele care vor intra acolo.
Dacă ai un site cu articole pentru copii, este destul de logic faptul că pe acel site vor intra părinți, bunici și că vor fi în general adulți.
Odată ce ai această listă generală, vei începe să mergi mai în detaliu. Cum arată acei părinți, ce venituri au, ce anume caută pe site-ul tău, ce serviciu au, ce vârstă etc. Aici deja începi să creionezi persoanele care vor cumpăra de la tine.
Evident, poți avea mai multe grupuri țintă. Pentru fiecare dintre ele vei vedea că descoperi alte nevoi și motive ce duc la o decizie de cumpărare.
Dacă vrei să afli mai multe despre ce anume este o persona, am scris un articol care să te ajute. Îl găsești aici.
De asemenea, avem pregătit pentru tine și un articol legate de etapele creării unui astfel de avatar ca să te ghideze și să-ți ușureze munca. Pe acesta îl găsești aici.
Chiar dacă aceste etape s-ar putea să-ți pară puerile, ele sunt foarte importante. Fie că e vorba de marketing, website-uri sau afaceri, scopul și publicul țintă sunt extrem de importante și pot face diferența.
Nu ai nevoie de o întreagă echipă pentru a crea un site web
Prototipurile site-urilor web sunt demonstrații interactive ale acestuia. Sunt adesea folosite pentru a colecta feedback, înainte ca proiectul să intre în dezvoltarea finală. De cele mai multe ori, în faza de prototip se elimină greșeli, se intervine cu modificări.
E ca atunci când înainte să începi să construiești o casă, faci un plan.
Acest lucru e foarte important pentru că, de cele mai multe ori, crearea unui site costă destul de mult. Este important să elimini cât mai multe greșeli încă din faza de prototip, pentru ca acestea să nu coste și mai mult după aceea. Partea bună la WebWave este că tu lucrezi direct pe proiectul site-ului, ceea ce înseamnă că urcarea acestuia pe server și codarea se face automat.
Există câteva motive, pe lângă cel menționat mai sus, pentru care prototiparea unui site înainte de implementare este foarte importantă:
ajută vizualizarea modului în care utilizatorul va interacționa cu site-ul;
te ajută să vezi de ce texte și elemente grafice va fi nevoie pentru completarea lui;
oferă o imagine de ansamblu asupra site-ului;
poți îndrepta anumite greșeli;
te ajută să vezi dacă totul merge așa cum ai crezut.
Conținutul cheie (keywords) se referă la acele cuvinte pe care oamenii le vor căuta ca să ajungă pe site-ul tău.
În momentul în care scrii ceva pe Google, ai observat că primești mai multe rezultate. Ei bine, topul acelor rezultate se face în funcție de mai multe criterii, printre care și numărul și calitatea acestor cuvinte-cheie care se regăsesc pe site-urile respective.
De exemplu, dacă ești un graphic designer cu un portofoliu în online, ar trebui să apari atunci când oamenii caută: graphic designer, designer, graphic designer în România etc.
Este foarte bine să stabilești câteva astfel de cuvinte și să te focusezi pe ele. Cu alte cuvinte este important să stabilești care este conținutul cheie de care ai nevoie de site, care sunt subpaginile, secțiunile de pe subpagini. Desigur dacă este să ne întoarcem la cuvinte cheie, este recomandabil să apară în titluri, pe site, în descrieri și în cât mai multe locuri. Trebuie să ai grijă să nu pară forțat, ca și cum ai vrut doar să ai acele cuvinte acolo, ci să fie cât mai frumos integrate în site-ul tău.
Un site web are mai multe tipuri de pagini și de conținut. Există pagini principale, secundare, secțiuni, etc.
Nu este recomandat să pui toată informația pe prima pagină. Va deveni prea lungă și consumatorul tău se va plictisi. De aceea ai opțiunea de a crea mai multe pagini. Să continuăm exemplul cu freelancer-ul.
E foarte important să ai informații utile pe prima pagină: cine ești, ce anume te recomandă. La fel de important este să le arăți munca ta, deci mai creezi o pagină care se numește Portofoliu. Încă una pentru Despre mine și poate îți place să scrii, așa că ai și un Blog.
Acestea sunt toate pagini diferite. Imaginează-ți cum ar fi fost să pui toate acele informații pe prima pagină - era mult prea încărcată.
Fiecare pagină poate avea și subpagini. Le poți organiza în funcție de categorii sau ierarhie. Pagina de portofoliu poate fi împărțită în: muncă recentă, munca pe diverse proiecte, muncă în funcție de aplicația folosită.
Aici ajută foarte mult prototipul, pentru că este etapa în care le ordonezi și ierarhizezi după importanță și conținut.
În ceea ce privește compoziția elementelor, încearcă să păstrezi ideea de minimalism pe cât de mult posibil. Nimeni nu mai vrea să vadă site-uri încărcate, cu foarte multe pagini și subpagini, cu prea multe culori și elemente.
Poți începe prin a căuta inspirație. Poți face o listă cu site-uri care îți plac și care te inspiră și să vezi ce elemente ai vrea să iei din fiecare. Puterea exemplului e cea mai mare, mai ales atunci când lucrezi singur la propriul site.
Poți încerca să aranjezi lucrurile chiar și pe hârtie, să vezi cum ai vrea să arate - orice te ajută să ai o imagine mai bună de ansamblu.
O subpagină nu este în topul ierarhiei, ci are o relație de părinte-copil cu o pagină.
Subpaginile sunt conectate la pagini principale și are de obicei în partea stângă un meniu care te poate duce înapoi la paginile principale și în dreapta conținutul.
Deși ai libertate totală atunci când vine vorba de structura site-ului tău și aceasta se modifică în funcție de scopul site-ului, există câteva pagini care trebuie să se regăsească indiferent de aceste variabile.
Sunt pagini care ajută site-ul tău să fie profesionist și care trebuie să facă parte din scheletul acestuia. Le vom lua pe rând și vom povesti despre toate.
Header-ul unui site web este secțiunea de sus a acestuia. Pe vremuri, oamenii înțelegeau anteturile ca benzi înguste în părțile superioare ale site-urilor web care conțineau un logo, un îndemn la acțiune și informații de contact. Dar în designul modern, întregul spațiu de deasupra pliului paginii de pornire este considerat un antet.
Fiind partea strategică a paginii pe care oamenii o văd în primele secunde de la încărcarea unui site web, un antet acționează ca un fel de invitație. Ar trebui să ofere informații de bază despre un site, astfel încât utilizatorii să poată înțelege ce oferă acesta în câteva secunde.
Scopul header-ului este de a oferi utilizatorilor răspunsuri la întrebările de bază: ce marcă este reprezentată, ce bunuri și servicii sunt oferite, cum să intre în contact cu angajații companiei etc.
De cele mai multe ori, header-ul conține:
logo-ul;
un îndemn la acțiune;
un text sau un slogan;
elemente de navigație;
opțiunea de căutare.
Pe un site web, un meniu de navigare este o listă organizată de link-uri către alte pagini web, de obicei pagini interne. Meniurile de navigare apar cel mai frecvent în anteturile paginilor sau în barele laterale de pe un site web, permițând vizitatorilor să acceseze rapid cele mai utile pagini.
E ca un meniu la restaurant: îți arată ce pagini sunt pe site și cum le poți accesa. Funcționează pe același principiu ca atunci când cărțile au cuprins.
Există mai multe tipuri de meniu: pe orizontală, în footer-ul pagini, în antent etc. WebWave îți permite să te joci cu toate stilurile și să vezi care e cel mai potrivit pentru tine.
Aici este partea ce mai mare a site-ului tău: cuprinde conținut scris, imagini, videoclipuri și alte pagini.
Aici trebuie să te pornești de la conținutul pe care dorești să-l publici pe pagina respectivă și să faci o ierarhie a acestui conținut. După ce ai creat structura ierarhică, aranjează conținutul pe verticală - pe o singură linie verticală la mijlocul paginii. Aceasta este o aranjarea simplă dar comodă pentru utilizatori al conținutului.
Simplu spus, un footer este partea de jos a oricărui site. De obicei, conține o hartă a site-ului cu link-uri către paginile disponibile. Acest lucru poate ajuta vizitatorii să găsească toate ofertele.
Adesea, subsolurile site-ului web conțin și informații de contact de bază, permițând utilizatorilor să te contacteze sau să te găsească fizic. Acest tip de informații este crucial pentru succesul afacerii.
Subsolurile pot include, de asemenea, o bară de socializare care conține pictograme mici, dar ușor de recunoscut, care conduc utilizatorii către paginile de socializare. Acest lucru te poate ajuta să aduci oameni pe platformele de social media și să creși notorietatea afacerii tale.
Evident, există câteva soluții care te pot auta cu realizarea prototipurilor. Noi am adunat o listă, însă recomandăm să faci și tu propria parte de cercetare pentru a descoperi care dintre cele de mai jos se potrivesc cel mai bine cu stilul tău sau cu modul în care ești obișnuit să lucrezi:
Ce e foarte interesant la WebWave este faptul că poți să sari anumiți pași: WebWave permite și ajută orice persoană care vrea să construiască un site web fără o echipă de specialiști în spate. Aici proiectezi direct site-ul și nu mai ai nevoie de machetă. E asemănător cu un PhotoShop al site-urilor web și totul se face prin drag&drop. Adică tu vezi ce elemente ți-ar plăcea să le ai pe site și le pui imediat pe planșa pe care lucrezi.
Un avantaj important al acestei platforme este faptul că lucrezi direct pe prototip iar pentru ca prototipul să devină site, este suficient doar să faci un click pe butonul publică - atât.
E important să alegi platforma și în funcție de nivelul tău de cunoștințe. WebWave e perfect pentru oricine vrea să-și creeze propriul site, fără a avea experiență înainte. Dacă vrei, poți începe cu șabloane direct făcute și tu doar să le customizezi. Le poți vedea pe toate chiar aici.
Figma îți permite să lucrezi cu întreaga ta echipă la prototipul site-ului. Oricine poate intra, lăsa comentarii sau sugestii și poți lucra cu întreaga echipă.
E foarte folosită de profesioniști, pentru ce anume oferă și pentru faptul că site-ul poate fi după aceea mult mai ușor de prezentat clientului.
Marvel este o aplicație ce permite atât prototiparea, machetarea, colaborarea și testarea. Toate laolaltă. Este de multe ori folosit de echipe, pentru ca fiecare persoană să facă atribuțiile în același loc și să nu mai trebuiască să fie trimise de la o persoană la alta.
Invision oferă și tempalte-uri, pe lângă posibilitatea de a lucra cu întreaga echipă. Deși este cunoscut pentru partea de website, poate fi folosit și în alte scopuri, în special managementul echipei. Ai acces la template-uri de la companii mari, care lucrează cu Invision și acestea pot servi ca o sursă foarte bună de inspirație.
Photoshop și Illustrator nu pot fi folosite doar la editare de poze sau la ilustrații. Pot fi folosite și pentru prototiparea site-urilor, pentru că oferă toate tool-urile necesare.
Cu toate acestea, dacă nu ai mai lucrat niciodată în Photoshop sau în Illustrator, le poți găsi destul de complicate și trebuie să te gândești dacă vrei să înveți o nouă aplicație sau vrei să mergi pe ceva mai intuitiv și mai ușor de folosit.
Machetarea site-ului web este aranjarea tuturor elementelor vizuale pe o pagină web. Prin poziționarea intenționată a elementelor paginii, putem controla relația dintre ele pentru a ghida mai bine experiența utilizatorului.
Acționând ca o componentă cheie a designului web, un aspect determină secvența în care elementele paginii sunt înregistrate în rândul vizitatorilor, care elemente atrag cea mai mare atenție și echilibrul vizual general al site-ului. Datorită semnificației sale vizuale, aspectul unui site web poate îmbunătăți mesajul și gradul de utilizare al acestuia.
Este următorul pas prin care trebuie să treci, după proiectare. Există fel de fel de machete, însă, partea bună la WebWave este că tu vei trece direct la proiectul site-ului, unde poți verifica toate funcțiile fără să fie nevoie să cunoști programare sau să ai noțiuni avansate de IT. Dacă vrei să vezi cum funcționează, poți încerca chiar acum, gratuit.
Aspectul joacă un rol important în pagina site-ului. Fără el, acesta ar fi un zid de text și link-uri și nimeni nu ar fi interesat să citească. Aspectul este important deoarece influențează multe lucruri diferite, cum ar fi: experiența utilizatorului, face conținutul să fie mai atractiv și mai ușor de citit, face ca site-ul să curgă mai natural și mai bine și este mai ușor de folosit de către utilizator.
La fel ca în cazul secțiunilor unui site, și atunci când vine vorba de machetare sunt niște reguli. Le poți vedea ca pe îndrumătoare, reguli care nu-ți vor da voie să dai greș cu site-ul tău. Le vom împărți pe categorii, însă sunt și câteva reguli general valabile pe care trebuie să le ai tot timpul în vedere:
Simplitatea e cea mai bună - nu încerca să folosești fiecare element, font sau culoare. Alege câteva și mergi într-o direcție de simplitate și minimalism. Nimeni nu mai vrea să vadă site-uri complicate și nimeni nu mai are timp de asta. Vrem ca lucrurile să fie simple și să ne luăm informația cât de repede.
Site-ul tău trebuie să fie navigabil - de aceea machetarea și prototiparea ajută. Trebuie să fie cât mai intuitiv, iar aici intră și principiul de a ierarhiza paginile în funcție de importanță. Un utilizator nu ar trebui să caute 5 minute pagina ta de servicii, aceasta ar trebui să fie clară și ușor de găsit.
Consistență - dacă ai început cu o tonalitate, un font, o serie de conținut, mergi cu ea până la capăt.
Să ai tot timpul publicul țintă în minte - atunci când alegi să pui butoanele într-un anumit loc sau să folosești anumite culori, trebuie să ai tot timpul publicul țintă în minte. Până la urmă, site-ul nu e făcut ca să stai tu pe el.
Acum că am stabilit aceste reguli generale, ne vom uita, pe rând, la câteva elemente importante:
Când ne gândim la spațiere, ne gândim la spațiul rămas între rânduri, fotografii etc. Este un spațiu nefolosit care, într-o cantitate mare, o să îngreuneze experiența consumatorului.
Există regula treimii: aceasta nu este folosită numai în designul machetei. Designerii de interior îl folosesc, pictorii îl folosesc, fotografii îl folosesc — este destul de universal. Regula treimilor se referă la împărțirea în trei rânduri și trei coloane folosind linii.
Oriunde se întâlnesc liniile, ar trebui plasat un subiect. Cei care par să nu își echilibreze designul ar trebui să folosească acest truc ușor. Regula treimii este simplă, eficientă și nu există nicio șansă de a eșua.
Un ultim sfat când vine vorba de spațiere este folosirea spațiilor albe. Designul aspectului nu înseamnă că trebuie să umpli întreaga pagină cu conținut. Spațiul alb este la fel de important pentru că oferă utilizatorilor un moment pentru a respira. Pe site-urile web pline de informații, încărcătura informațională este obositoare și singura modalitate de a o echilibra este prin spațiul alb.
Folosește spațiul alb pentru a împărți conținutul în mai multe zone și pentru a urmări o cale care îi ajută pe utilizatori să digere mai ușor informațiile. Evident, e vorba de echilibru. Prea mult spațiu alb o să facă site-ul să pară gol, iar prea puțin spațiul alb îl va face să pară încărcat.
Atât designerii de layout începători, cât și cei experimentați lucrează cu grile pentru a-și pune proiectele împreună - dacă nu grile reale, cele imaginare. Utilizarea unei grile înseamnă separarea suprafeței în pătrate mici pentru a te ajuta să plasezi elementele într-o manieră distribuită uniform.
Grilele sunt foarte ușor de adaptat oricărui tip de proiect, inclusiv aspectul paginii și funcționează de minune când e vorba de imagini.
O altă regulă este că imaginile de pe site-ul tău trebuie să fie calitative, nu pixelate. Păstrează același tip de edit pe imagini, pentru a da impresia de consistență și caută înainte dimensiunile necesare. O imagine prea mică va trece neobservată, iar una prea mare s-ar putea să aibă o calitate slabă. Nu-ți încărca site-ul cu imagini de o dimensiune foarte mare, pentru că asta va duce la o viteză de încărcare mai mică.
Dacă ai nevoie de mai multe informații referitoare la formatul pozelor și imaginilor atunci când vei începe să lucrezi la site-ul tău, avem aici un ghid care îți va fi de folos.
Atunci când vine vorba de culori, există o regulă importantă: alege o schemă de culori care se potrivește brandului tău și mergi cu ea până la capăt. Dacă culorile pe care tu ți le-ai ales sunt verde și galben, nu pune pe site și albastru și mov. Prea multe culori vor face site-ul să fie încărcat și utilizatorului nu-i va plăcea.
Dacă vrei să știi mai multe despre cum să alegi culorile pentru site-ul tău și după ce anume să te ghidezi, avem un articol doar despre asta, care îți va fi de folos. Îl găsești aici.
Exact ce am povestit despre culori se aplică și în cazul fonturilor. Nu este ușor pentru creier să citească un website care folosește 10 fonturi. Știm că poate fi greu să alegi, dar dacă vrei să ai rezultatele dorite, trebuie să te limitezi la maxim 2 fonturi. Acestea trebuie să fie ușor de citit, deci ferește-te de cele care doar arată frumos, dar nu poți înțelege nimic din ce scrie, și trebuie să fie accesibile tuturor utilizatorilor.
Din nou, alege în funcție de brandul tău dar și de publicul țintă.
Atât culorile cât și fontul trebuie să se potrivească cu brandul tău. De exemplu, brandurile de lux pot fi recunoscute doar din logo și slogan, pentru că folosesc culori precum auriu, albastru închis sau argintiu și au fonturi care să exprime exact ideea de luxos.
Avem un articol doar despre asta, care te va ajuta să alegi fontul potrivit pentru site-ul tău. Dacă vrei să citești mai multe pe acest subiect, o poți face aici.
Efectele de animație pot să ducă site-ul la un alt nivel sau pot strica total experiența utilizatorului. Există anumite momente în care animațiile sunt bine venite, dar dacă ele apar pe tot site-ul, pot face ca acesta să nu fie luat în serios.
Există multiple tipuri de animații. Este aici un articol care să ți le ofere pe toate. Dar este foarte important să știi când să le folosești. Animațiile pot fi folosite pentru:
a atrage atenția consumatorului asupra unui aspect important;
ghiduri legate de navigare;
explicații referitoare la anumite aspecte;
pentru a oferii indicii utilizatorului referitoare la unde anume să navigheze pe site;
atunci când se încarcă datele de pe un site.
59% dintre vizitele organice pe un site vin de pe mobil. Asta înseamnă că e vital pentru site-ul tău să fie bine optimizat și pentru utilizatorii de pe mobil.
Multe dintre elementele care arată bine pe desktop se poate să nu arate la fel de bine pe mobil. Asta pentru că spațiul ecranului este mult mai mic.
Dispozitivele mobile sunt mult mai la îndemână și mult mai ușor de folosit. E normal ca foarte mult trafic să vină de acolo, din moment ce acolo stăm pe rețele de socializare și folosim telefonul în viața de zi cu zi.
Aici vom introduce conceptul de RWD, adică Responsive Web Design. Este o abordare de dezvoltare web care creează modificări dinamice în aspectul unui site, în funcție de dimensiunea ecranului și orientarea dispozitivului utilizat pentru a-l vizualiza. RWD este o abordare a problemei proiectării pentru multitudinea de dispozitive disponibile clienților, de la telefoane minuscule până la monitoare desktop uriașe.
RWD te ajută ca site-ul tău să fie optimizat pentru orice tip de ecran și e foarte important dacă vrei să atingi scopul pentru care ai creat site-ul în primul rând.
Pentru momentul în care vei fi nevoit să faci această optimizare, avem pregătit un articol care să te ghideze prin toți pașii și care să-ți prezinte avantajele unui site optimizat pentru mobil. Îl găsești aici, la un click distanță.
Ești în punctul în care site-ul tău arată bine, ai respectat toate regulile de design, ai proiectat și machetat. Ei bine, ești la câțiva pași de a avea propriul tău site.
Un ultim pas este să testezi proiectul cu câțiva utilizatori pentru feedback.
De ce ai face asta?
Mergând pe același principiu de a face totul cu publicul țintă în minte, e foarte important să ai feedback real de la utilizatori. Cum faci asta? Rogi câțiva prieteni să stea pe site-ul tău: să dea click peste tot, să caute orice doresc și la final să-ți spună cum li se pare, cum se mișcă site-ul și ce ar mai fi de îmbunătățit.
Testarea te ajută să:
găsești erori sau greșeli în site;
să vezi dacă site-ul își atinge scopul;
să primești feedback de la utilizatori;
salvezi bani, pentru că nu mai ai de făcut modificări ulterioare și costisitoare.
Înainte de testare e recomandat să ai câteva lucruri mai importante pe care vrei ca utilizatorii să le încerce. Poate ai o anumită animație și vrei părerea lor sinceră sau poate există o pagină care se încarcă mai greu și vrei să vezi dacă e sesizabil.
Evident că și tu poți face parte de testare. Însă motivul pentru care e important ca și alții să facă asta ține de obiectivitate. După ce ai lucrat atât de mult la propriul site, e foarte posibil ca tu să nu mai observi la fel de bine detaliile sau problemele. Un observator obiectiv nu va avea nicio problemă în a-ți semnala ce anume nu e în regulă și, evident, în a-ți spune și care sunt elementele pe care cu siguranță ar trebui să le păstrezi.
Testarea e importantă indiferent de domeniu și de ce anume faci. Te ajută să validezi și să îmbunătățești.
Deși există un număr destul de aplicații în care îți poți crea site-ul, WebWave vine cu avantaje demne de a fi luate în considerare. În primul rând, WebWave încearcă să fie cât mai simplu și mai intuitiv pentru utilizator. Nu e nevoie să ai experiență în crearea de site-uri web sau o întreagă echipă de IT în spate. Poți face tu totul.
Ai acces la suport în limba română pe chat și pe e-mail. Așadar, dacă până acum nu încercai să-ți creezi propriul site din cauza barierei de limbă, WebWave elimină această barieră și te ajută în parcursul tău.
La WebWave ai totul în același loc. Creezi site-ul, te ocupi de domeniu, testezi și apeși “live” dintr-o singură aplicație. Am vrut ca totul să fie cât mai ușor pentru utilizator și ne ținem de cuvânt.
Asta înseamnă și că poți să sari anumite etape, cum ar fi cea de machetare și nu ai nevoie de atât de multă resursă umană, tocmai pentru că aplicația le face pentru tine, din moment ce administrarea tehnică se face automat.
Nu în ultimul rând, la WebWave nu ai nevoie de hosting. Îl oferim noi, tocmai ca să ai tot ce trebuie pentru site-ul tău în același loc.
Așadar, deși crearea unui site web poate să pară complicată și de multe ori există impresia că e foarte costisitoare, există și alte variante.
Poți crea chiar tu, chiar azi, propriul tău site, care să meargă bine, să arate impecabil și să-ți aducă rezultatele dorite.
Toate acestea se pot face cu WebWave. Fie că vrei să customizezi un template sau să faci tu totul după bunul plac, poți încerca gratuit, chiar astăzi.
Autor: Patrunjel Eduard
Materiale.
Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.
Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00
Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave
Urmărește-ne pe: