Logare

Înregistrare

Panoul Webmaster

Cum creezi un site web, fără cunoștințe de programare? [Tutorial pas cu pas]

08 martie 2018

Data actualizării: 01 Martie 2023

“Vreau sa îmi fac un site al meu. Cum îmi creez site-ul propriul, fără cunoștințe de programare, de la zero” 𑁋 aceasta este situația / întrebarea pe care probabil ți-o pui dacă ai ajuns aici. Ei bine, ești în locul potrivit, pentru că am pregătit un tutorial pas cu pas care te va ajuta să-ți creezi un site web, dar și să-l lansezi la cele mai avantajoase condiții de pe piață. Vei găsi aici cele mai importante informații, instrumente și recomandări.

Chiar dacă ești începător și nu ai multă experiență în crearea site-urilor, acest tutorial te va ajuta. Pur și simplu acordă mai multă atenție la partea de pregătire descrisă în articol.

 

 

Pașii tutorialului:

  1. Pregătirea pentru crearea unui site-ului web

  2. Cum creezi un site web? [Proiectarea propriu-zisă]

    1. Alege programul pentru creare site-uri

    2. Adaugă conținutul propriu

    3. Ajustează site-ul web la dispozitivele mobile

    4. Optimizarea SEO sau promovarea site-ului web

    5. Publică și testează site-ul

  3. Care sunt componentele unui site?

  4. Cum îți promovezi site-ul

  5. Întrebări frecvente [FAQ]

    1. Cât costă un site web?

  6. Cuvânt de încheiere

 

Pregătirea pentru crearea unui site-ului web

 

În această parte a articolului voi descrie câteva aspecte importante pe care merită să le faci înainte de a începe crearea site-ului. Dacă însă dorești să treci direct la treabă, fă click aici.

 

Identifică scopul site-ului. De unde încep crearea unui site web? 

Un site web începe de la un proiect. Înainte de a căuta un instrument pentru crearea site-ului trebuie să stabilești câteva aspecte importante: Ce fel de pagină ai nevoie? Este o întrebare importantă, pentru că acesta este începutul proiectului. Ce trebuie să includă site-ul tău? Ce trebuie să găsească vizitatorii? Și în final - cât timp și mijloace disponibile ai? Însă mai întâi de toate trebuie să decizi care este scopul site-ului.

Vezi aici un articol întreg care te va ajuta să stabilești scopul site-ului.

Exemple de scopuri ale unui site

Identifică publicul țintă. De unde încep crearea unui site web? 

Unul dintre primii pași în dezvoltarea unui site web eficient este determinarea publicului țintă. Grupul de persoane care sunt interesate de dumneavoastră și care sunt susceptibile de a cumpăra de la dumneavoastră este cunoscut sub numele de publicul țintă. Este esențial să identificați cu precizie această piață pentru a dezvolta un site web care să răspundă cerințelor și intereselor lor specifice.

Luați în considerare cine sunt potențialii dvs. clienți sau vizitatori ai site-ului web înainte de a începe să construiți unul. Începeți prin a vă gândi cine ar fi interesat de bunurile sau serviciile dvs. și ce trăsături au aceștia. Dacă dețineți o afacere de îngrijire a animalelor de companie, proprietarii locali de animale de companie pot fi piața dvs. țintă.

Aflați cât mai multe despre publicul vizat, inclusiv despre interesele, nevoile și problemele acestuia. Puteți realiza acest lucru prin studii de piață, sondaje, analize ale competitorilor și interacțiunea cu potențialii clienți sau vizitatori ai site-ului. Puteți utiliza aceste informații pentru a vă personaliza site-ul web pentru a răspunde mai bine cerințelor și intereselor clientilor.

Puteți începe să planificați cum să vă proiectați site-ul web odată ce ați stabilit care este piața dumneavoastră țintă. Luați în considerare caracteristicile, conținutul și designul site-ului web care ar fi cele mai pertinente. De exemplu, ați putea adăuga pe site-ul dvs. web o pagină de produse, un blog cu sfaturi de îngrijire și o secțiune de întrebări frecvente, dacă publicul dvs. țintă este interesat de articole pentru animale de companie.

În concluzie, alegerea pieței țintă este esențială pentru construirea unui site de succes. Pentru a vă adapta mai bine site-ul dvs. la cerințele unice ale acestora, aflați mai multe despre interesele și cerințele publicului țintă. În acest fel, veți putea atrage și păstra clienții, veți crește profilul companiei dvs. și veți spori probabilitatea ca vizitatorii să devină clienți.

 

Ce tip de site îți dorești? De unde încep crearea unui site web?

Există mai multe tipuri de site-uri - fiecare are funcțiile și specificul său. Este foarte util să stabilești din start care este tipul site-ului pe care dorești să-l realizezi. Cu WebWave poți crea site-uri de diferite tipuri:

  1. Site-uri de prezentare

  2. Bloguri

  3. Magazine online 

  4. Landing page

  5. Portofolii online

  6. Site-uri de tip one-pager
     


 

SFATUL NR. 1

Secretul unui început bun: începe cu un site simplu. Astfel utilizatorului îi va fi mai ușor să folosească site-ul, iar ție îți va fi mai ușor să-l administrezi și să-l dezvolți.
Site-urile avansate sunt foarte OK, însă crearea lor solicită de obicei ceva timp pentru a stabili cum ar trebui să arate în baza unui feedback real din partea utilizatorilor reali.


Vezi aici mai multe.

 


 

Alege cuvintele cheie potrivite

Alegerea cuvintelor cheie reprezintă o etapă importantă pe care trebuie să o finisezi înainte de a lucra la conținutul site-ului și la optimizarea SEO.

Dacă te întrebi ce reprezintă aceste cuvinte cheie, atunci răspunsul este simplu: cuvintele cheie reprezintă niște fraze compuse dintr-un singur cuvânt sau mai multe, pe care le introduc utilizatorii în câmpul de căutare și pe care dorești să apari în rezultatele Google. 

Vezi acest articol pentru a afla cum ajustezi mai exact un site pentru dispozitivele mobile.

 

Stabilește reguli și respectă-le

Atitudinea consecventă în crearea unui site web este importantă. Dacă folosești același layout pentru toate subpaginile este foarte bine. Site-urile web create în acest fel arată profesional și curat.

Un astfel de site web este, de asemenea, și unul de încredere, iar încrederea utilizatorilor este necesară atunci când vrei să atingi un scop prin intermediul site-ului.

 



SFATUL NR. 2

Inspiră-te, înainte de a crea un site. Analizează cât mai multe website-uri, vezi cum este aranjat conținutul pe subpagini, cum arată meniul, ce design folosesc, culorile pe care le consideri potrivite, funcționalitățile, ce fel de articole publică și cu ce frecvență.
Cel mai important aspect este acela de a te gândi cu ce poți veni în plus față de ei, cu ce îți poți îmbunătăți site-ul.

 


 

De unde începe crearea unui site-ului web? Structura unui site web

Acum e timpul să ne apucăm de structura site-ului. Ar fi bine să scrii totul pe foaie în forma unui tabel unde ai o listă de subpagini și conținutul care trebuie să fie amplasat pe aceste subpaigni. Aceasta este bază pentru crearea site-ului propriu. 
Întrebările de mai jos te vor ajuta să-ți creezi o structură corespunzătoare pentru site-ul tău:

  1. Ce vor căuta utilizatorii tăi?

  2. Ce le poți oferi? Ce servicii ai pentru ei?

  3. Care vor fi subpaginile site-ului?

  4. Care va fi conținutul pe care îl vei publica pe site?


 

Trebuie să existe maxim 2 click-uri de la prima pagină până la orice subpagină de pe site

 


 

Pregătește conținutul site-ului - oferă răspuns întrebărilor utilizatorilor

Această este o etapă, în care vei decide la concret ce dorești să publici pe site. Trebuie deja să cunoști răspunsul la întrebările:

  • Care este scopul site-ului?

  • Cine va vizita site-ul?

  • Ce cuvinte să folosești?



SFATUL NR. 3

Cea mai bună abordare este să oferi răspuns la întrebările utilizatorilor - un răspuns care vă va ajuta pe ambii (mai detaliat vezi articolul nostru despre scopul unui site).

Atenționez însă faptul că întrebările utilizatorilor pot avea forme și răspunsuri foarte diferite. De exemplu, utilizatorul scrie în Google numele companiei și cuvântul contact, ceea ce înseamnă că acesta caută o modalitate de a contacta compania. Răspunsul la această întrebare poate fi:
• Prezentarea numărului de telefon și a adresei de e-mail
• Un formular de contact
• O hartă Google
Pe toate le poți adăuga ușor cu
WebWave.

 


 

Cum creezi un site web? [Proiectarea propriu-zisă]

 

Următoarea etapă este să creezi proiectul fiecărei subpaigni. Este suficient să le desenezi pe foaie cu creionul. Amplasând elementele pe foaie, ține minte despre câteva reguli de aur la care trebuie să atragi atenție pe site-ul propriu:

Subpaginile trebuie să includă spațiu liber pentru evidenția elementele principale.

Meniu trebuie să fie clar pentru ca utilizatorii să navigheze ușor pe site.

Elementele de pe site trebuie să fie aranjate în mod simetric la mijloc, pe o singură axă pentru a ușura scanarea conținutului

 



SFATUL NR. 4

În cazul în care îți lipsesc idei despre modul în care trebuie să arate site-ul tău … te poți inspira cu cele mai importante exemple de site-uri web și tendințe în web design.
O altă opțiune ar fi să alegi un șablon 𑁋 fiecare este gratuit, ajustat pentru dispozitivele mobile și conține toate setările necesare pentru o promovare eficientă în cadrul rezultatelor căutărilor.
CREEAZĂ UN SITE ÎN BAZA UNUI ȘABLON

 


 

Alegerea programului pentru creare site-uri

Dacă ai un proiect inițial al site-ului propriu, este timpul să alegi instrumentul - să răspunzi la întrebarea „Cum poți realiza propria pagină web?”. Alegerea programului potrivit pentru crearea site-urilor web estre foarte importantă - platforma trebuie să-ți ușureze proiectarea și dezvoltarea site-ului. În special dacă nu dorești să te ocup de actualizări permanente și căutarea soluțiilor suplimentare.

Este important să atragi atenția la posibilitățile de creare a unui site web responsiv - ajustat la dispozitivele mobile. Deși este un lucru important multe platforme îngreunează sau blochează această funcție.

Alegerea website builderului WebWave este un mod simplu de creare site web gratuit. Suplimentar vei face totul în conformitate cu planul tău, fără să pierzi mult timp gândindu-te cum să ajustezi un element sau să-l muți cu câțiva pixeli. În WebWave o faci doar cu o mișcare. Fiecare element al șablonului poate fi ușor modificat și editat cu o exactitate de 1px, în sensul direct al cuvântului.

Șabloanele WebWave - deja optimizate pentru dispozitivele mobile

Înainte să continuăm îți recomand să afli mai multe despre platforma WebWave. Creează-ți gratuit un cont. Îți va fi de mare folos mai târziu.

Adaugă conținutul propriu pe site

Vei găsi mai jos o listă a informațiilor care merită să le publici pe site-ul tău.

Program pentru creare site-uri online WebWave

Ce prezintă produsul sau serviciul?

Într-adevăr, mulți utilizatori ajung la pagina web pentru că știu ce caută. Uneori, însă, se întâmplă situații când obținem de la cineva un link direct către un produs concret. Atunci, dorim să citim descrierea acestui produs, cel puțin în câteva cuvinte. Deseori aflăm că un serviciu este foarte bun, înainte de a cunoaște ce prezintă însăși serviciul. Desigur, enumerarea avantajelor produsului sau serviciului sunt la fel foarte importante, dar nu și cele mai importante.

 

Prețul

Chiar dacă pagina web este proiectată foarte bine, și oferă o experiență superioară utilizatorului, vizitatorul nu trebuie forțat să treacă prin toate compartimentele și descrierile de pe pagină în căutarea prețului. Prezentarea situației în mod clar, de la bun început ne oferă o credibilitate mai mare. Se întâmplă, ca materialele gratuite ”încearcă” să ascundă costul reale al statutului de membru sau costul abonamentului. Aplicarea taxelor ascunse și ridicarea prețului pot afecta foarte mult imaginea noastră.

 



SFATUL NR. 5

Dacă nu știi cum aranjezi informația pe supaginile site-ului alege să creezi un onepager - site-ul care afișează toată informația pe o singură subpagină. Vei crea foarte repede un site de genul dat!

 


 

De ce merită?

Când clientul află cât costă de fapt, ceea ce îl interesează, se va gândi încă o dată dacă merită să plătească banii. Pentru a spori puterea persuasiunii putem aplica recomandări pe pagina noastră, să activăm intens în rețelele de socializare, sau să utilizăm servicii de marketing. Este nevoie să fim atenți la alegerea potrivită  a combinației de instrumente care ne pot ajuta să convingem clientul potențial.

 

Cum funcționează?

Paginile web comerciale trebuie să includă așa numitele ”Apele La Acțiune” (eng: ”Call To Action”). Butoanele pentru descărcare sau înregistrare ascunse pot descuraja în mod eficient un client deja hotărât.

 

Contact

Datele de contact trebuie să fie amplasate într-un loc bine văzut sau cunoscut de utilizator, de exemplu: în subsolul paginii, pe pagina ”Contact” din meniu, sau pe profilul de pe Facebook. Chiar dacă clienți au rareori întrebări referitoare la produsele noastre, trebuie să aibă mereu posibilitatea de a ne contacta.

 



SFATUL NR. 6

O practică foarte bună este să reduci din conținut. Aici funcționează regula: mai puțin înseamnă mai mult - câteva puncte clare îți vor fi mai sugestive de cât cel mai lung text. Gândește-te bine, ce informații cauți în rețea și ce formă de prezentare a informației preferi.

 


 

Ajustarea site-ului web la dispozitivele mobile

Statisticile spun că numărul vizitelor de pe un telefon mobil a ajuns la peste 60% în comparație cu vizitele de pe calculatoarele desktop. Pentru asta, site-ul tău trebuie să fie responsiv, adică să aibă capacitatea de a se adapta oricărui dispozitiv, fie că vorbim despre un telefon mobil, sau tabletă sau chiar ecrane mari ale calculatoarelor de tip desktop.

Cum să creezi o pagină web responsivă? În WebWave este simplu - pur și simplu schimbi modul site-ului creat, muți cu cursorul elementele așa încât să fie bine aranjate și … gata. Conținutul nu se modifică, iar elementele de pe pagină sunt bine organizate. Pagina ta web trebuie să fie ajustată la dispozitivele mobile.

Vezi aici mai multe despre ajustarea site-urilor pentru dispozitivele mobile.

 

Optimizarea SEO sau promovarea site-ului web

Ai creat propriul site web, deci dorești ca utilizatorii să te găsească. Din această cauză trebuie să te ocupi de SEO - optimizarea site-ului web pentru cerințele motoarelor de căutare, de tipul Google. Acest lucru înseamnă că pagina ta web trebuie să răspundă la întrebările, pe care le acordă utilizatorul în cadrul motorului de căutare.

Gândește-te, cum cauți informația în rețea. De exemplu - ai nevoie de o stomatolog în Cluj. Atunci scrii în Google „Stomatolog Cluj”. Dacă ai inclus cuvintele corespunzătoare în conținut în meta descrierea și în meta titlu, atunci site-ul tău se va amplasa pe poziții superioare în rezultatele căutărilor. În WebWave, vei găsi aceste câmpuri fără probleme. Aceasta nu e tot.

La cele menținute, poți foarte ușor să adaugi descrierea imaginilor și să adresa link-urilor - foarte important în optimizare SEO a propriului site web.

Nu ezita să ne întrebi pe chat sau să ne scrii pe adresa contact@webwave.ro. La fel nu uita să vizitezi blogul nostru unde vei găsi foarte multe articole utile.

 

Publică și testează site-ul

Înainte de a lansare, este indicată testarea website-ului pentru a fii sigur că funcționează exact așa cum ar trebui, fie că este accesat de pe mobil, tabletă sau desktop. Ai grijă ca meniurile să arate așa cum trebuie, formularele de contact sau cele pentru abonare. În principiu, toate funcționalitățile acestuia trebuie testate pentru a fi sigur că totul decurge conform planului.

 



SFATUL NR. 7

Dacă ai o idee proprie a unui site - proiectează-l în WebWave de la zero. Alege elementele, de care ai nevoie, amplasează-le pe pagină, ajustează dimensiunile adaugă conținutul și … gata!

 


 

Dezvoltă-ți site-ul mai departe

Uneori, este mai bine să creezi prima versiune a site-ului, să aștepți câteva zile și apoi să îl faci din nou. Foarte probabil, că cu timpul vei observa foarte multe aspecte pe care trebuie să le îmbunătățești, chiar dacă ți s-a părut că site-ul arată perfect în primele zile. E un lucru normal și de dorit, pentru că dezvoltarea site-ul trebuie să aibă ca bază testarea reală a site-ului și un feedback real din partea utilizatorilor.

Acesta este motivul pentru care atunci când creezi un site web, faci modificări după câteva zile. Poți lua o mică pauză pentru a putea să vezi rezultatul din altă perspectivă.

Ține minte, crearea unui site web este un proces. Poți fi sigur că niciun site web nu a fost perfect în prima sa versiune. Chiar și pagina Google s-a schimbat de-a lungul anilor. Din acest motiv, crearea paginilor de backup pentru site web și redirectarea versiunilor este foarte importantă pentru că îți permite să creezi mai multe versiuni ale aceluiași site.

 


 

Inițial poți să realizezi proiectul site-ului pe o foaie, așa îți va fi mai ușor

Creează o secțiune de blog pe site-ul tău pentru optimizare SEO eficientă

 


 

Cât de des actualizezi propria pagină web. Google apreciază foarte mult site-urile cu conținut actual și le amplasează sus în rezultatele căutărilor. Din această cauză, este foarte bine să ai un blog. Blogul îți va permite să informezi despre noile proiecte și posibilități, să prezinți rezultatele muncii tale și înainte de toate, să distribui cunoștințele tale. Aceste lucruri nu doar vor îmbunătăți poziția în cadrul rezultatelor căutărilor, dar vor convinge vizitatorii site-ului de competența persoanei care stă în spatele acelui blog. Clienții doresc să colaboreze cu specialiști competenți.

Administrarea unui blog are propriile sale dezavantaje. Trebuie să fie actualizat permanent. Chiar din primele etape ale proiectării site-ului web trebuie să te întrebi: cât timp poți acorda actualizării site-ului? Dacă îți lipsește - gândește-te dacă la sigur ai nevoie de un blog? La urma urmei, o pagină bine creată (responsivă) va fi bine poziționată în rezultatele Google.

Dacă știi că nu poți acorda mult timp pentru crearea conținutului nou, nu-ți crea un blog. Concentrează-te asupra propriei pagini web. Cauza este simplă: dacă întâlnești un blog, în care ultimul articol a fost publicat cu mult timp în urmă, poți avea impresia că pagina web (sau compania) deja nu mai există. Reține acest lucru. Pentru a afla cum să menții un site web în viață citește articolul nostru.

Pregătește conținutul site-ului și oferă răspuns întrebărilor utilizatorilor

De reținut este faptul că cel mai important element al paginii noastre este utilizatorul. Chiar și cea mai bine poziționată pagină în rezultatele motoarelor de căutare, ce oferă un produs de o calitate foarte înaltă, nu va oferi valoare adăugata, dacă nu se va avea grijă de confortul utilizatorului. Amplasând pe pagină informațiile de mai sus putem fi siguri, că răspundem la cele mai importante întrebări ale clienților potențiali.

Important este să nu adaugi prea mult conținut: ”mai puțin înseamnă mai mult”

 

Care sunt componentele unui site?

 

Domeniul

Aceasta este adresa site-ului și a serverului, adică a „lotului de teren” pe care îl vei construi. Și, desigur, a instrumentelor care te vor ajuta să-ți creezi site-ul web. Prețurile domeniului depind de tipul acestuia, mai exact de extensia acestuia: .ro .com, .eu etc. și de prețurile dictate de piață. Este important să menționez faptul că în WebWave vei obține un domeniu .ro - gratuit, pentru un an!

Alege adresa de domeniu potrivită pentru site-ul tău, gândește-te bine înainte de a-o înregistra. Înregistrarea unui domeniu nu poate fi anulată, iar numele de domeniu nu poate fi modificat.

 

Hosting, găzduirea site-ului

Acesta este locul unde îți vei stoca site-ul web cu toate fișierele acestuia. Mai simplu hostingul, este un spațiu de stocare dedicat site-ului tău pe server. Găzduirea web și domeniul sunt de cele mai multe ori două servicii care trebuie achitate în mod separat. Nu există nicio regulă în ceea ce privește prețul serviciului de hosting, deoarece fiecare furnizor de hosting stabilește taxele proprii. Doar după plata acestor două servicii, site-ul va deveni cu adevărat accesibil în rețeaua de internet.

În WebWave, nu trebuie să-ți faci griji cu privire la această problemă. Fiecare site are hosting gratuit și o adresă de domeniu gratuită timp de un an și, ceea ce este important, le conectezi cu un singur clic!

 

Instrumente suplimentare - utile în crearea propriului site web

Pentru a-ți crea propriile imagini unice - de exemplu pentru un blog - îți vă va fi util sistemul Canva. Este un instrument gratuit în care poți crea cu ușurință imagini frumoase. Este util mai ales atunci când postezi pe rețelele de socializare.

De asemenea, poți găsi materiale grafice pentru site în bazele de imagini gratuite. Căută-le pe cele cu licența CC0, adică domeniul public. Poți găsi o astfel de bază gratuită de imagini și pictograme în editorul platformei WebWave. Utilizează cu ușurință sute de mii de imagini și alege-le pe cele mai potrivite site-ului tău.

În plus, merită să utilizezi (dacă este cazul și este posibil) formatul SVG. Aceste tip de fișiere se încarcă foarte repede și funcționează bine ca pictograme și logo-uri. În plus, se scalează ușor, deci site-ul web se va ajusta ușor la dimensiunile diferite ale ecranelor utilizatorilor, iar crearea lui nu va cauza nici un fel de probleme.

De asemenea, ar trebui să adăugi un sistem de monitorizare a vizualizărilor paginilor de pe site-ul tău. Poate fi Google Analytics - o soluție gratuită foarte performantă și răspândită. Îți va prinde bine pentru monitorizarea traficului site-ului și pentru colectarea informațiilor suplimentare care te vor ajuta la îmbunătățirea designului, pentru o ajustare mai bună la necesitățile utilizatorilor.

Desigur nu trebuie să uiți de SEO și de poziționare. Deoarece atunci când creezi deja un site web, îți dorești mai degrabă să apară în poziții de top în rezultatele căutărilor Google - mai ales dacă este propriul tău site web sau lucrezi la o comandă care implică atât realizarea unui site cât și la Optimizare SEO a acestuia. Să începem cu depunerea site-ului web la Google Search Console - datorită acestui lucru, algoritmul Google va începe să indexeze (sau cu alte cuvinte ”va observa”, ”va găsi”) mai repede site-ul tău.

Instrumentele bune de căutare a cuvintelor cheie vor fi, de asemenea, utile. Deoarece ai deja o idee pentru site, știi despre ce va fi vorba (sau cel puțin în mare). Un cuvânt cheie este o propoziție pe care oamenii o introduc în câmpul de căutare. Pentru verificarea acestora va fi util, de exemplu Ubersuggest.io sau Planificatorul de cuvinte cheie de la Google. Dacă site-ul web ține de o afacere locală, merită, de asemenea, să investești ceva timp în optimizarea SEO locală. Datorită acesteia, oamenilor din zonă le va fi mai ușor să-ți găsească business-ul. 

Landing Page - un format potrivit pentru promovarea online

Poate mergi cu un Landing Page?

Nu știi cum să aranjezi conținutul site-ului pe subpagini? Alege formatul unui One-pager. Toate informațiile se află pe aceeași subpagină, iar crearea site-ului durează mai puțin. Formatul one-pager este unul perfect pentru un site de prezentare. Ești actor, muzician, fotograf? Landing Page-ul este un format perfect pentru portofoliul tău!

Un landing page  este o pagină web care are rolul de a îndruma utilizatorii să efectueze o anumită acțiune, cum ar fi efectuarea unei achiziții, completarea unui formular sau înscrierea la un eveniment. Este o practică obișnuită în eforturile de marketing digital și o tehnică de succes pentru a stimula conversiile și a produce lead-uri sau venituri suplimentare.

Trebuie să luați în considerare obiectivul strategiei dvs. de marketing digital înainte de a selecta dacă un Landing Page este potrivit pentru compania dvs. Un landing page ar putea fi o opțiune inteligentă dacă scopul campaniei dvs. este de a direcționa vizitatorii să întreprindă o anumită acțiune.

 

Cum îți promovezi propriul site în mediul online?

 

Ai citit deja ghidul nostru și știi cum faci un site web. Următorul pas este promovarea acestuia în mediul online. Însuși site-ul nu este suficient. Trebuie să-l faci vizibil. Deci în această parte a articolului vom descrie opțiunile de promovare a site-ului.

Claritatea textelor reprezintă un factor cheie în eficiența unui site web

Cum îți promovezi site-ul organizând o campanie de PR?

Campaniile de PR reprezintă o metodă de bază de promovare a site-ului, alături de optimizarea SEO și crearea conținutului de valoare prin intermediul unui blog.

Dacă produsul tău este bun și target-ează o anumită nișă sau provoacă controverse, cu siguranță va deveni obiectul de interes al diferitelor tipuri site-uri de noutăți.

Cum îți promovezi site-ul organizând o campanie de PR? În acest scop, contactați direct jurnaliștii. Caută portalul și adresa de e-mail ale persoanelor potrivite. Pregătește un comunicat de presă, ai grijă de imaginile profesionale și trimite materialele unui număr cât mai mare de persoane. Acest lucru ]’i va crește șansele de a apărea pe portal și, astfel, crește gradul de conștientizare a brandului tău în rândul utilizatorilor.

 

Profilul companiei în rețelele de socializare

Profilul companiei de pe social media reprezintă un canal important de promovare a conținutului și a noutăților companiei. 

Prezența în social media a unei firme este crucială pentru planul său de marketing digital. Un profil puternic de social media vă poate ajuta să vă comercializați compania, să vă creșteți expunerea și să creați clienți potențiali.

Prioritatea numărul unu ar trebui să fie acordată selectării rețelelor sociale adecvate pentru afacerea dvs. Nu toate rețelele sociale sunt adecvate pentru fiecare tip de afacere. De exemplu, în timp ce LinkedIn este mai potrivită pentru companiile B2B sau pentru profesioniști, Instagram și Pinterest sunt platforme populare pentru afacerile care oferă bunuri vizuale, cum ar fi îmbrăcăminte, bijuterii sau produse cosmetice.

După ce ați selectat rețelele sociale adecvate, trebuie să vă creați profilul. Asigurați-vă că profilul dvs. este complet, are o descriere precisă a companiei dvs., un logo și o imagine de fundal frumoase și conține informații de contact pertinente. Este esențial să vă personalizați profilul astfel încât să surprindă cu exactitate caracterul și valorile companiei dumneavoastră. De asemenea, ar trebui să fie incluse linkuri către site-ul web al companiei dvs. și către orice alte site-uri de socializare pe care le utilizați.

Ar trebui să creați un conținut de înaltă calitate și pertinent pentru publicul țintă dacă doriți să obțineți adepți și să încurajați participarea. Există multe alte tipuri de conținut care pot fi utilizate, inclusiv transmisiuni în direct, postări scrise, videoclipuri și fotografii. De asemenea, ar trebui să folosiți frecvent site-ul de socializare, să răspundeți la comentarii și să vă implicați cu cei care vă urmăresc.

În concluzie, pagina de socializare a companiei dvs. poate fi un instrument eficient pentru a vă impulsiona brandul și pentru a vă face firma mai vizibilă. Este esențial să alegeți platformele de socializare adecvate și să vă editați profilul pentru a reflecta principiile și caracterul companiei dumneavoastră. De asemenea, pentru a vă îmbunătăți vizibilitatea, oferiți materiale de înaltă calitate, interacționați cu fanii dvs. și folosiți alternativele de publicitate plătită.

 Rețele de socializare - specifice domeniului de activitate

E-mail Marketing - Ce este?

Aceasta este o metodă de a ajunge la utilizatori prin intermediul mesajelor e-mail cunoscute sub termenul de Newsletter. Deși există păreri că această formă de promovare a conținutului nu mai este actuală, de fapt nu e chiar așa. Brandurile mari încă mai folosesc această metodă. Datorită comunicării prin e-mail marketing poți informa utilizatorii despre reduceri, oferte, îi poți informa despre articolele recente de pe blog.

Cu scopul de a mări eficiența campaniilor de e-mail marketing, este important să administrezi cu grijă o bază bună de contacte. Adaugă un formular de contact pe site-ul tău. Oferă-i utilizatorului ceva de valoare în schimbul adresei lui de e-mail. Poate fi un ebook sau o reducere.

 

Forumurile și Word-Of-Mouth.

Majoritatea persoanelor caută în mediul online informații și opinii despre produse pe care ulterior doresc să le cumpere. Forumurile, deși au pierdut multă popularitate în ultimii ani, sunt încă frecvent vizitate de un număr mare de utilizatori. Diferența este că practic nimeni nu mai scrie pe ele - utilizatorii doar citesc conținutul acestora. Utilizatorii caută în mod constant soluții și răspunsuri la întrebările proprii. Deci, cum găsești locul potrivit pentru a-ți promova site-ul web prin metoda Word-Of-Mouth? Folosește în acest scop motorul de căutare Google. Introdu cuvântul corespunzător și caută forumurile și site-urile cu posibilitatea de a adăuga comentarii. 

 

Brandul tău în mediul online

Deci aici trebuie să începem cu contextul pentru a trece mai târziu la subiect. Deci în 99% din cazuri atunci când îți creezi un site, acesta va îndeplini o funcție importantă și anume promovarea în mediul online. Cu alte cuvinte este vorba despre vizibilitatea ta în mediul online, despre imaginea ta de brand cu toate detaliile aferente acestuia. Și există câteva elemente concrete și importante ale site-ului care prezintă acest brand, pe care le vom enumera / descrie mai jos:

 

Domeniul tău

Desigur primul lucru pe care trebuie să-l subliniez este faptul că domeniul se înregistrează cu codul tău de identitate națională. Cu alte cuvinte înregistrarea unui domeniu de fapt este cumpărarea dreptului de a folosi o anumită frază în adresa domeniului pentru o anumită perioadă de timp. Deci acesta se comportă exact ca un brand.

Vei găsi mai multe detalii despre alegerea domeniului aici.

 

Logoul

Este vorba despre logoul companiei tale pe care îl poți amplasa pe site, sau ca favicon - imaginea acea mică care apare fila browserului. Desigur există o mulțime de chestii pe care le putem descrie aici, însă cea mai importanță recomandare este următoarea: fă-l simplu și fă-l sugestiv.

Vei găsi mai multe detalii despre logouri aici.

 

Fontul

Deci prima recomandare: nu alege prea multe tipuri de fonturi - maxim. Cel mai important este fontul ales pentru titluri și textele din imagini. Acest font într-adevăr trebuie să fie sugestiv. În ceea ce ține de textul de bază aici cel mai importantă caracteristica va fi lizibilitatea. Deci poți merge cu ceva simplu ca Arial, Calibri sau Tahoma.

A doua recomandare importantă este: nu alege niciodată Comic Sans - aplicarea acestui font este considerată în domeniul web design un ”păcat de moarte” pentru care mulți designeri web ar opta pentru pedeapsa respectivă.

Și în final voi deschide încă 3 paranteze pentru care trebuie să fii atent cu fonturile:

  • Unele fonturi nu deservesc diacriticele române.

  • Aplicarea fonturilor îți va frâna puțin încărcarea site-ului întrucât în 99% din cazuri le vei lua de pe Google Fonts cu alte cuvinte se vor încărca de pe un serverele Google și nu de pe acela pe care se află site-ul tău.

  • Optează pentru fonturile ne-Serife, dacă ai posibilitatea.

Vei găsi mai multe detalii despre fonturi aici.

 

Culorile

Deci in spre deosebire de font culorile nu-ți îngreunează site-ul deci poți da frâu liber creativității și poți alege chiar ceva unic și original. Însă și aici trebuie să fii atent la câteva aspecte:

  • Ai grijă să păstrezi contrastul necesar între text și fundal pentru ca textul să rămână lizibil - Google de fapt verifică chestia asta.

  • Alege doar 2 maxim 3 culori și nu mai mult. Crede-mă site-ul tău va deveni astfel mult mai frumos, mai estetic și mai profesional.

Vei găsi mai multe detalii despre culori aici.

Întrebări frecvente

 

Pot obține acces la editarea site-ului prin intermediul unui panou CMS

Da, site-urile create în WebWave sunt conectate la un panou CMS. Datorită acestui panou poți edita imaginile, textele de pe site. De asemenea poți adăuga articole noi.

Află mai multe despre panoul CMS în acest articol.

 

Unde găsesc un nume de domeniu și hosting?

Site-urile create în WebWave deja beneficiază de serviciul de hosting. Este suficient, doar să activezi planul Premium.

Activând planul Premium pentru 12 luni primești de asemenea un domeniu .ro gratuit pentru 1 an. 

Dacă dorești să înregistrezi un domeniu în altă parte îl poți conecta la site-ul creat în WebWave cu ajutoru setărilor DNS.

Află mai multe despre găzduirea WebWave în acest articol.

 

Care este numele de domeniu pe care ar trebui să aleg?

Cel mai bine este să alegi un nume de domeniu care reflectă produsul tău, domeniul de activitate, brandul sau regiunea în care activezi. Evită caracterele diacritice și alege un domeniu care este ușor de memorat și de notat.

Vezi aici mai multe sfaturi și recomandări pentru alegerea unui domeniu.

 

Cât de bine sunt securizate site-urile create în WebWave?

Site-urile create în WebWave sunt monitorizate cu de administratori cu experiență. Beneficiezi de copii de rezervă zilnice și de protecție împotriva atacurilor. Activând certificatul planul Premium beneficiezi un certificat SSL pentru securizarea conexiunii între site și utilizator.

Componentele unei pagini web

Cum stă treaba cu WordPressul?

WordPressul este o platformă destul de cunoscută și multe se vorbește de ea. Se spune încă, că cică 60% din site-urile de pe internet folosesc WordPress - de fapt este ceva mai mult de 40%. Și aici aș dori să subliniez că aceste 40% rezultă din istoricul dezvoltării site-urilor și se vor diminua în viitor. Vezi acest articol pentru a afla cum au evoluat programele pentru creare site-uri și de ce WordPress-ul este așa de popular în ziua de astăzi.

În această parte a articolului vei afla cum stă treaba cu site-urile create în WordPress.

 

Ce este WordPress?

WordPressul este un program de tip open source cu ajutorul căruia poți crea creare site-uri. Ok, de fapt ai nevoie și de un template și de plugin-uri pentru a crea un site. Dacă vei lucra doar cu WordPress va fi necesar să mai codezi foarte multe în jurul acestuia pentru a crea un site finit.

 

Cât de simplu este să creezi un site în WordPress?

Deci majoritatea tutorialelor pe care le vei găsi online care țin de crearea unui site cu WordPress țin de cumpărarea unui serviciu de hosting, instalarea WordPressului, a Template-ului și a plugin-urilor. Nu se explică editarea aprofundată a paginilor și rezolvarea problemelor tehnice.

O chestie importantă pe care o au site-urile create cu WordPress este faptul că necesită totuși cunoștințe programare. Da - există persoane care spun că nu mai este adevărat, însă de fapt, mai devreme sau mai târziu, mentenanța site-ului va solicita cunoștințe de programare. Va apărea o problemă de compatibilitate între plugin-uri și WordPress pentru că nu toate sunt actualizate sau pur și simplu între plugin-uri. Și pentru a rezolva această situație este necesar să mergi cu una din cele 3 opțiuni:

  • Să ai cunoștințe de programare

  • Să aloci timp pentru a căuta pe internet și pentru a căpăta cunoștințele de programare necesare

  • Să plătești pe cineva care are cunoștințe de programare

Independent ceea ce se scrie în mediul online, mai devreme sau mai târziu te vei confrunta cu această chestie. Pentru confirmare îți recomand să întrebi pe cineva care deja are un site pe WordPress de vreo 3 ani.

Pentru a afla mai multe vezi acest articol.

 

Cât te costă WordPress-ul / crearea unui site cu WordPress?

Această este o întrebare mai ”șmechera”. Însăși descărcarea programului WordPress nu te va costa nimic.

Însă pentru a crea un site vei avea nevoie să achiți un serviciu de hosting, un spațiu de stocare de pe server pe care trebuie să instalezi WordPressul pentru a lucra cu el. Cu alte cuvinte - da va trebui să plătești pentru crearea site-ului - și acesta nu este unicul cost la această etapă. Da există opțiunea de a instala WordPress-ul pe calculator, însă trebuie să știi cum, trebuie să ai cunoștințe de programare pentru aceasta.

Plus la aceasta trebuie să mai adaug că mentenanța site-ului creat în WordPress este scumpă în materie de timp / bani / efort - lucru descris anterior.

Desigur apare întrebarea: dacă site-ul creat în WebWave este mai ieftin: răspunsul este da, pentru că: 

  • Nu plătești nimic (nici spațiul de stocare pe care l-ai ocupat) atât timp cât lucrezi la crearea site-ului;

  • Nu te ocupi de mentenanța tehnică a site-ului întrucât acest lucru este efectuat de echipa noastră IT;

  • Prețul planurilor premium sunt comparabile cu prețurile serviciilor de hosting de pe piață;

Însă pentru ca să te convingi de faptul că WebWave este o opțiune foarte interesantă, îți recomand să vezi oferta planurilor premium. Vei găsi multe surprize plăcute, printre care și un domeniu .ro gratuit pentru 1-ul an.

 

Site-urile WordPress performează mai mult la capitolul optimizare SEO?

Răspunsul este destul de abstract. Deci din declarațiile Google tot mai puține site-uri au constrângeri tehnice în ceea ce privește ranka-area în rezultatele Google.

De asemenea în ceea ce privește optimizarea SEO site-urile create în WebWave performează mai bine de cât cele create în WordPress - lucru demonstrat în baza testelor. Vezi acest articol pentru detalii.

 

Care  sunt avantajele platformei WebWave?

Suport prin chat și e-mail în română și dacă e necesar și în engleză

Oricând ai nevoie, WebWave este la dispoziția ta pe e-mail atât în limba română, cât și în engleză. Fie că sunt probleme tehnice sau de altă natură, te rugăm să ne scrii!

 



Alătură-te celor 429 000 de utilizatori,
care creează site web gratis și
fără cunoștințe de programare.

Programul pentru creare site-uri, WebWave, permite crearea paginilor web  în plină libertate. Poți începe procesul de creare site web de la o pagină curată sau folosește un șablon.

 



CREEAZĂ SITE-UL PROPRIU GRATUIT

Optimizarea website-ului pentru dispozitivele mobile

Cu politica Google de mobile-first, cel mai bine ar fi ca site-ul tău să fie responsiv atât pe desktop, cât și pe mobil!

Pentru asta, creatorul de site-uri WebWave folosește conceptul de RWD (Responsive Web Design), pentru a te scăpa de nevoia de a crea un site web special pentru mobil. Astfel, orice rezoluție ai avea, site-ul se va încărca cum ar trebui!

 

Precizie de 1 pixel în editarea elementelor

Dacă ai nevoie să editezi orice element, WebWave îți garantează o precizie extrem de mare!

 

Hosting cu trafic de date și spațiu de stocare nelimitat

De multe ori, atunci când beneficiezi de serviciile unei companii pentru design-ul unui website, totul începe de la cumpărarea unui anumit spațiu de stocare în baza căruia se creează site-ul. Dacă dorești să creezi un site mai mare este necesar să cumperi mai mult spațiu de stocare. Aceeași situație e și cu traficul de date.Cu WebWave nu există această problemă!

Recomandările pentru un design eficient a site-ului web

Securizarea website-ului

Cel mai important lucru pentru asigurarea site-ului tău este să fie cât mai securizat. Deci nu trebuie să te îngrijorezi de viruși și update-ul modulelor. 

 

Sistem CMS pentru lucru în grup

Un sistem de management al contentului este un loc în care mai multe persoane lucrează împreună la site. Fiecare vine cu opțiunile și schimbările dorite, de la text, imagini, design sau orice altă schimbare dorită de fiecare persoană din staff în parte.

Website builder-ul gratuit WebWave îți oferă acest concept de CMS ca să îți ușureze munca!

Care sunt funcțiile WebWave care îți vor oferi un site profesional?

Optimizarea codului sursă pentru o viteză de încărcare bună a site-ului tău

De asemenea, codul site-ului este optimizat pentru o încărcare cât mai rapidă. Deci chiar dacă nu cunoști să scrii coduri HTML, CSS și JS, codul site-ului tău va fi deja optimizat, datorită platformei WebWave.

 

Prezentarea portofoliului cu ajutorul galeriilor și sliderelor

Metodele inovative de la WebWave pentru a prezenta poze și imagini o să facă din site-ul tău un competitor important de pe piață! De asemenea, utilizatorul va aprecia foarte mult practicalitatea acestor galerii și slidere.

 

Integrări cu sistemele externe (Chat online pentru servicii clienți, Google Analytics, Facebook Pixel, etc.)

Construirea unui site web este un prim pas foarte bun pentru afacerea ta, însă trebuie să-l conectezi și la unele sisteme externe care te vor ajuta în strategia ta de marketing. Printre acestea, Facebook Pixel, Google Analytics sau Mailchimp sunt toate integrări de care site-ul tău are nevoie!

 

Crearea site-urilor multilingve

Poate că ți-ai gândit să-ți extinzi afacerea în străinătate sau ai o mare parte din utilizatorii de pe site care vorbesc altă limbă decât română. În construirea site-ului web te sfătuim să alegi opțiunea WebWave de a crea site-uri multilingve, pentru a oferi utilizatorilor tăi o experiență cât mai plăcută!

 

Cât costă un site web?

Deci răspunsul la această întrebare este depinde. Da, știu că e aiurea, dar nu poți să-i spui într-un alt mod. De ce depinde? Desigur că de tipul site-ului: cu alte cuvinte, în cazul în care ai un site simplu de prezentare prețurile sunt mai mici de cât atunci când îți creezi un site cu un magazin online cu funcții e-commerce avansate și cu imagini 3D ale produselor. Din această cauză este foarte OK, să începi cu un site simplu, laconic în materie de funcționalitate - lucru care nu înseamnă că site-ul dat nu va fi eficient.

Deci să mergem pe rând. În principiu un site web rulează în baza a 2 servicii:

  • Hosting - spațiul de stocare pe care se află fișierele site-ului;

  • Domeniu - adresa normală (nu în forma unui IP) ale locațiilor acestor fișiere;

Le-am descris detaliat mai sus ca componente ale unui site, deci nu mă voi repeta.

Pe lângă aceasta mai există și alte componente care pot fi gratuite însă care pot solicita costuri financiare:

  • Template-ul (șablonul) site-ului - un model de site în baza căruia îți poți crea propriul site web. De cele mai multe ori vei avea acces la șabloane gratuite care vor fi OK, însă aceasta nu înseamnă că nu poți opta pentru un șablon Premium, care se pliază mai bine necesităților tale. În WebWave toate șabloanele sunt gratuite, ajustate la dispozitivele mobile și pot fi editate la 100%

  • Un certificat SSL - acest component care asigură criptarea conexiunii între site și utilizator. Și acest component este obligatoriu în ziua de astăzi. De ce este obligatoriu? Deoarece Google cu motorul său de căutare și browserul și celelalte browsere au decis că așa va fi mai bine și este dificil să argumentezi contrariul. Cu alte cuvinte dacă site-ul tău nu are un certificat SSL, acest lucru îl va defavoriza în căutările Google, iar dacă vreun utilizator va accesa site-ul respectiv va primi de la Browser informația, că site-ul nu este sigur. Cu alte cuvinte site-ul va funcționa fără un certificat SSL, însă va fi destul de nașpa. În WebWave vei primi un certificat SSL gratuit pe orice site pe care îl creezi.

  • Funcții e-commerce - deci această funcție ține în mod direct de aspectul menționat la începutul capitolului. Cu cât mai multe funcții ai cu atât e mai mare prețul. Plus la aceasta anumite funcții ca sistemul de plăți funcționează în baza principiului de comision. 

  • Costuri de administrare - deci aici voi rezuma ceea ce am descris mai sus: Vei avea nevoie de cunoștințe / efort / timp / bani pentru a rezolva toate problemele legate de compatibilitate, actualizări, versiuni de rezervă și așa mai departe. În cazul în care îți creezi site-ul în WebWave, costurile de administrare tehnică a site-ului vor fi reduse la zero.

 

Cât costă un site creat în WebWave?

Deci probabil ți-ai pus deja această întrebare. Deci prețul unui site creat în WebWave începe de la 215 RON net pe lună pentru planul Premium. Vei primi de asemenea un domeniu .ro pentru 1 an - cadou.

 

Cum sa faci un site gratis?

 

Există câteva opțiuni de a crea un site web gratuit. Însă mai întâi de toate este important să menționez de ce merită să creezi un site web gratuit.

  • Pentru a învăța web design 

  • Poate fi un bun început în aventura cu crearea site-urilor web

  • Poate avea o funcție temporară

  • Atunci când ai nevoie de un site foarte simplu

  • Pentru a-ți arăta proiectul altora

Fiecare din motivele menționate mai sus reprezintă un argument pentru crearea unui site gratuită.

Desigur, crearea propriului site web folosind pachetul gratuit este asociată cu anumite limitări (gradul lor poate varia în funcție de platforma aleasă), dar îți oferă șansa de a verifica dacă ți se potrivește platforma.

Multe instrumente nu oferă toate posibilitățile în modul gratuit. Editoarele nu-ți vor permite să faci ceva: uneori funcțiile SEO sunt blocate sau opțiunile mai avansate funcționează într-o măsură mai limitată. Uneori, este setat un număr limitat de subpagini pentru site sau nu poate fi publicat online gratuit pentru a fi vizualizat.

O opțiune bună este atunci când un site gratuit are propria sa adresă. Chiar și pe subdomeniul platformei cu care a fost creat. Atunci când ai un site publicat online, poți vedea cum este afișat în realitate, în browser (și nu doar în previzualizare) și îl poți arăta altor persoane care îl vor putea testa și îți vor spune ce îi deranjează în proiect. De asemenea poți testa site-ul cu ajutorul diferitor tool-uri în materie de viteză de încărcare sau optimizare pentru mobil. Toate acestea îți vor fi de mare ajutor atunci când dorești să îmbunătățești site-ul în baza necesităților reale ale utilizatorilor.

În WebWave poți crea un număr nedefinit de site-uri. Le poți face cu ușurință copii de rezervă și reconstrui întregul proiect - posibilitățile și funcțiile editorului sunt aceleași în planul gratuit și plătit.

Publicarea site-ului sub o adresă web gratuită reprezintă un avantaj important. Poți vedea rezultatul online, îl poți testa manual sau folosind niște programe online.

 

Cum să faci un site web pas cu pas - cuvânt de încheiere

 

Știi deja să faci un site web și cu siguranță știi că propriul tău site web este foarte important – mai ales dacă administrezi o companie, organizație sau vrei să-ți prezinți cunoștințele. În WebWave vei crea foarte repede un site web simplu. Nu trebuie să-ți faci griji în legătură cu actualizările componenentelor de cod sursă sau că vei rămâne blocat fără suport. Poți conta întotdeauna pe ajutorul nostru - competent și în română. Am ajutat deja mii de utilizatori!

Atunci când știi cum să creezi o pagină web, ai conștiința, că propriul site este foarte important - în special dacă administrezi o afacere, o organizație sau dorești să prezinți utilizatorilor propriile cunoștințele. O pagină web bine poziționată este la fel și o adresă sub care te vor găsi în rețea. În WebWave vei crea un site web într-o singură seară. Nu trebuie să te îngrijorezi de actualizări. Dacă vei avea întrebări poți mereu să ne scrii pe chat sau pe adresa de e-mail - oferim asistență premium, în limba română. Am ajutat deja mii de utilizatori :) Dacă dorești să te convingi cât de ușor este să creezi o pagină web în WebWave - vei realiza gratis o pagină web responsivă, cu tot de ce ai nevoie la îndemână, singur și fără cunoștințe de programare. Dacă vrei să vezi cât de ușor este să creezi un site web în WebWave - construiește-l gratuit, cu toate instrumentele necesare la îndemână și pe cont propriu și fără cunoștințe de programare. Încerci?

Autor: Nistor Ioana Georgiana, Patrunjel Eduard, Ivan Prozorovschi

 

Creează Site-uri Web si Magazine Online cu ajutorul platformei WebWave ! Alege unul dintre șabloanele deja optimizate pentru dispozitivele mobile și modifică-l după propriile necesități sau începe cu o pagina curată.

contact@webwave.ro


Scrie-ne pe chat
De luni până vineri, de la 9:00 până la 17:00

    

 

Acest site a fost creat în cu ajutorul platformei WebWave 

 

Urmărește-ne pe: